Podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit (North American International Auto Show – NAIAS) zadebiutował następny sportowy model w gamie Mercedes-AMG: GLE 63 Coupé 4MATIC.
To interpretacja czterodrzwiowego coupé w zakresie osiągów, designu i komfortu. Mocarne serce – 5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo – zależnie od wersji generuje moc 410 kW (557 KM) lub 430 kW (557 KM).
Zobacz także:
Dynamiczne walory modelu zapewnia również zawieszenie AMG Ride Control z aktywnym systemem stabilizacji przechyłów Active Curve System, układ kierowniczy Sports Direct-Steer, napęd na obie osie 4MATIC ze zwiększoną dystrybucją momentu obrotowego na tylne koła i skrzynia biegów z trybami jazdy Dynamic Select.
GLE 63 Coupé 4MATIC łączy dynamizm coupé z atutami SUV-a. Kierowca ma do wyboru pięć zróżnicowanych programów: “Slippery”, “Individual”, “Comfort”, “Sport” oraz “Sport Plus”. Każdy z nich wpływa na pracę skrzyni biegów, reakcje silnika, próg działania ESP oraz działanie układu kierowniczego i twardość zawieszenia. W trybie “Comfort” układy konfigurowane są z myślą o zrelaksowanej jeździe, w “Sport” i “Sport Plus” nacisk położony jest na uzyskanie większej dynamiki, a w “Slippery” – zapewnienie maksymalnej przyczepności, niezależnie od rodzaju podłoża. “Individual” pozwala kierowcy osobno ustawić poszczególne parametry.
5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo
Nabywcy GLE 63 Coupé 4MATIC mają do wyboru dwie wersje 5,5-litrowej jednostki AMG V8 biturbo. Bazowa odmiana generuje moc 557 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a wariant S, odpowiednio, 585 KM oraz 760 Nm. Dodatkowy potencjał uzyskano poprzez zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania. W obu wydaniach 8-cylindrowy motor – budowany zgodnie z zasadą “jeden człowiek, jeden silnik” – zapewnia GLE 63 Coupé 4MATIC wyśmienite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,3 lub 4,2 sek., a średnie zużycie paliwa wynosi 11,9 l/100 km.
Na życzenie oferowany jest wyczynowy układ wydechowy Performance.
Za przeniesienie momentu obrotowego do kół odpowiada 7-stopniowa przekładnia automatyczna AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC. Zastosowano w niej odśrodkowy tłumik drgań skrętnych typu wahadłowego, minimalizujący wibracje pochodzące od układu napędowego. Przycisk M pozwala kierowcy wybierać biegi za pośrednictwem łopatek przy kierownicy, a po określonym czasie skrzynia powraca do automatycznego trybu pracy.
Napęd na obie osie 4MATIC
Stały napęd na cztery koła 4MATIC rozdziela moment obrotowy między osiami w stosunku 40:60. Sportowe zawieszenie AMG Ride Control z pakietem Airmatic (zawiera: zawieszenie pneumatyczne, specjalne amortyzatory, automatyczną kontrolę prześwitu oraz aktywne tłumienie ADS Plus) współpracuje z aktywną stabilizacją przechyłów Active Curve System. Ten standardowy system korzysta z aktywnych stabilizatorów przedniej i tylnej osi w celu ograniczenia przechyłów karoserii podczas pokonywania łuków.
W ramach wyboru trybu jazdy kierowca zmienia charakter tłumienia nierówności – do komfortowego (program “Comfort”) do ukierunkowanego na uzyskanie maksymalnej dynamiki poprzecznej programu “Sport Plus”. Zawieszenie pneumatyczne obniża się wraz ze wzrostem prędkości w celu ograniczenia oporu powietrza i zwiększenia stabilności. Przy określaniu aktualnych warunków pracy uwzględnia kąt skrętu kół, cztery czujniki poziomu, trzy czujniki karoserii, prędkość jazdy oraz pozycję pedału przyspieszenia i hamulca.
Układ kierowniczy AMG Sport Direct-Steer
Połączenie sportowego układu kierowniczego Sport Direct-Steer, niewielkiej kierownicy Performance, typowej dla aut ze stajni AMG elastokinematyki przedniej osi oraz masywniejszego tylnego stabilizatora sprawia, że GLE 63 Coupé 4MATIC prowadzi się jeszcze pewniej od swoich “cywilnych” odpowiedników. Układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu zapewnia mu zwinność, a wspomaganie jest zależne od prędkości oraz wybranego programu jazdy.
Kolejnym atutem GLE 63 Coupé 4MATIC są wydajne, niezawodne hamulce z kompletem wentylowanych, perforowanych tarcz (z przodu o wymiarach 390 x 36 mm, z tyłu – 345 x 26 mm) oraz lakierowanych na srebrny kolor zacisków, sygnowanych logo AMG.
Design
Stylizacja GLE 63 Coupé 4MATIC łączy zmysłową przejrzystość nowych Mercedesów z ekspresją modeli z Affalterbach. Fascynację sportem motorowym odzwierciedla przedni pas ze spojlerem wyprofilowanym na kształt litery “A”, wlotem powietrza przeciętym podwójnym ostrzem i maską z dwoma wybrzuszeniami. Szerokie wloty wraz z umieszczonymi obok prowadnicami zapewniają optymalny przepływ powietrza, a dolna lotka ogranicza zjawisko unoszenia. Muskulaturę karoserii podkreślają imponujące koła z 10-ramiennymi obręczami AMG oraz ogumieniem w rozmiarze 285/45 R 21 z przodu i 325/40 R 21 z tyłu.
Smukły tylny pas, wzorowany na Klasie S Coupe, nadaje GLE 63 Coupé zdecydowanie sportowy wygląd. Dyskretny spojler zwiększa stabilność przy wyższych prędkościach, a dodatkowe wyloty powietrza w zderzaku pomagają w optymalizacji współczynnika oporu powietrza. Z masywnym dyfuzorem zintegrowano dwie podwójne końcówki sportowego układu wydechowego AMG. Zgodnie z nową nomenklaturą Mercedes-AMG, logo AMG umieszczono z lewej, natomiast emblemat z oznaczeniem modelu – GLE 63 – z prawej strony pokrywy bagażnika.
Odmiana GLE 63 S Coupé zdradza wyższą moc lakierowanymi na czarno elementami ospojlerowania, 22-calowymi obręczami w kolorze tytanowym (opony w rozmiarze 285/40 R 22 z przodu i 325/35 R 22 z tyłu) oraz czerwonymi zaciskami hamulców.
Wnętrze
Kabina GLE 63 Coupé zyskała szereg ekskluzywnych dodatków, podkreślających przynależność do rodziny modeli Mercedes-AMG – w tym okładziny ze szczotkowanego aluminium oraz sportowe fotele z wydatnym podparciem bocznym, pokryte skórą nappa z kontrastowymi przeszyciami. Z tapicerką koresponduje trójramienna kierownica Perofrmance ze spłaszczonym u dołu wieńcem, aluminiowymi manetkami zmiany biegów i perforowanym chwytem, również obszyta skórą nappa.
Wzrok kierowcy trafia na dwa okrągłe, rozdzielone 4,4-calowym wyświetlaczem wskaźniki. Utrzymane w sportowym stylu, mają tarcze przypominające wyglądem włókno węglowe i czerwone wskazówki. Prędkościomierz wyskalowano do 320 km/h. Odmiana “S” wyróżnia się dodatkowo kierownicą z wstawami z mikrofibry Dinamica, czerwonymi oznaczeniami na zegarach, emblematami AMG na zagłówkach oraz pasami bezpieczeństwa w kolorze szarym.
Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in.: system multimedialny Audio 20 CD z 8 głośnikami oraz modułem Remote Online, pozwalającym na korzystanie z usług Mercedes me na terenie Europy (zależnie od kraju), układy Adaptive Brake, Attention Assist, Collision Prevention Assist Plus i PRE-SAFE, stalowe osłony progów z logo AMG, system inteligentnego oświetlenia LED-owego, kamerę cofania oraz elektrycznie sterowane fotele.
Za dopłatą dostępne jest na przykład nagłośnienie przestrzenne Bang & Olufsen BeoSound AMG, system multimedialny Comand Online, pakiet systemów wspomagających kierowcę Driving Assistance Plus, pokrywa silnika z włókien węglowych, wyczynowy układ wydechowy, klimatyzowane przednie fotele oraz elementy wykończenia kabiny pokryte lakierem fortepianowym lub wykonane z włókien węglowych.
Na targach motoryzacyjnych Detroit Auto Show nowy Mercedes wzbudzał ogromne zainteresowanie…






![OMODA: PREMIERA MODELU OMODA 4 W WUHU 17 października w Wuhu zaprezentowano nowy model OMODA 4. Pojazd oficjalnie przedstawiono […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/OMODA-4-65x65.jpg)
![SEAT: ARONA 2026 – NOWA ODSŁONA MIEJSKIEGO SUV-A Nowa SEAT Arona wchodzi w kolejny etap swojej historii jako bardziej wyrazisty, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-Arona-1-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MAZDA POKAZUJE KONCEPCJE VISION X-COUPE I X-COMPACT Mazda pokazuje wizję zrównoważonej mobilności na rok 2035 Podczas konferencji prasowej na […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Mazda-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: ELEKTRYCZNA OFENSYWA SUZUKI NA TARGACH W TOKIO Suzuki Motor Corporation zaprezentuje swoje nowości podczas Japan Mobility Show 2025, które […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Suzuki-65x65.jpg)
![RAJDY: MIKO MARCZYK I SZYMON GOSPODARCZYK RAJDOWYMI MISTRZAMI EUROPY! Załoga Skody, Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w znakomitym stylu zakończyła sezon […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Miko-Marczyk-i-Szymon-Gospodarczyk--65x65.jpg)
![RAJD ŚLĄSKA 2025: OPUBLIKOWANO OFICJALNY HARMONOGRAM RAJDU! Już tylko niecałe dwa miesiące dzielą nas od tegorocznej edycji Rajdu Śląska. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rajd-Slaska-2025-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![HONDA: PRZEWODNIK PO PONAD 120 NAJLEPSZYCH EUROPEJSKICH TRASACH Honda przygotowała interaktywną mapę z najlepszymi europejskimi drogami do jazdy jako hołd […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Honda-Dream-Drives-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![MERCEDES-BENZ: OD PIERWSZEGO FURGONU BENZA DO SPRINTERA PRZYSZŁOŚCI W przeddzień 130-lecia transportu Mercedes-Benz Vans marka prezentuje niezwykłe połączenie historii i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mercedes-Benz-Vans-65x65.jpg)
![FORD: TRANSIT CUSTOM PLUG-IN HYBRID (PHEV) TAŃSZY OD ECOBLUE Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) jest obecnie tańszy niż porównywalny wariant […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Transit-Custom-Plug-in-Hybrid_01-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
