Opel rozpoczyna kolejny etap ofensywy modelowej od światowej premiery nowej Insignii, która będzie miała miejsce na 65. Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie (12–22 września 2013).
Flagowy model marki charakteryzować się będzie jeszcze bardziej atrakcyjną stylistyką nadwozia i wnętrza. Ofertę silników wzbogacono o nowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, takie jak turbodiesel emitujący 99 g CO2 na kilometr oraz turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji. Liczne udoskonalenia konstrukcji podwozia podnoszą komfort jazdy.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Ponadto Insignia zostanie wyposażona w system multimedialny nowej generacji. Oferuje on wiele funkcji typowych dla smartfona i zintegrowanych z układami samochodu, a panel dotykowy w centralnej konsoli umożliwia jego intuicyjną i prostą obsługę.
– O sukcesie Insignii świadczy liczba ponad 580 000 kierowców, którzy wybrali ten model. Nowa Insignia będzie jeszcze atrakcyjniejsza dzięki eleganckiemu kokpitowi wysokiej jakości, intuicyjnej obsłudze systemu multimedialnego, bezkonkurencyjnym silnikom i bardziej wyrazistej stylistyce. Nasz flagowy model jest jeszcze bardziej wyrafinowany i mocniej przyciąga uwagę. Dbając o elegancję, nie zapomnieliśmy jednak, że dla kierowców i pasażerów liczą się przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo jazdy, jakie zapewniają najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, a także atrakcyjna cena – opisuje model klasy średniej prezes firmy Opel, Karl-Thomas Neumann.
WNĘTRZE
Modernizację kokpitu podporządkowano trzem kryteriom, takim jak: przejrzysta, prosta i intuicyjna obsługa, możliwość indywidualnego dopasowania ustawień systemu multimedialnego i komfort oraz bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, które zwiększono dzięki ograniczeniu do minimum sygnałów odwracających uwagę od sytuacji na drodze.
W konsoli centralnej o zupełnie nowej estetyce umieszczono liczne nowoczesne rozwiązania i funkcje. Zdecydowanie uproszczono pokryte czarnym lakierem fortepianowym i chromowane detale deski rozdzielczej. Tylko kilka przycisków wystarcza do sprawnej, intuicyjnej obsługi systemu multimedialnego i klimatyzacji.
Panel sterowania nowego systemu multimedialnego to 8-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy. Z poziomu ekranu startowego kierowca ma dostęp do wszystkich funkcji i menu niższego rzędu, takich jak wybór stacji radiowych, utworów, połączenia ze smartfonami czy nawigacja 3D obsługiwana przyciskami, przez ekran dotykowy, poleceniami głosowymi lub za pomocą nowego panelu dotykowego. Funkcja personalizacji systemu multimedialnego umożliwia zapisanie do 60 ulubionych ustawień (w tym list odtwarzania, kontaktów z książki telefonicznej i adresów nawigacji).
Panel dotykowy jest ergonomicznie zintegrowany z konsolą centralną. Podświetlana, wrażliwa na dotyk powierzchnia błyskawicznie reaguje na ruchy palca, potwierdzając przyjęcie poleceń wibracjami. Dzięki temu obsługa nowego systemu multimedialnego jest bardzo prosta i nie odciąga uwagi kierowcy od sytuacji na drodze. Za pomocą panelu można wprowadzać nawet poszczególne litery – na przykład przy wyszukiwaniu tytułu utworu w bazie danych lub miasta w systemie nawigacji.
Najnowszym systemem multimedialnym można także sterować za pomocą nowo zaprojektowanych przycisków na kierownicy o przejrzystym układzie, a także poleceniami głosowymi. Zaawansowaną funkcję rozpoznawania mowy włącza się przyciskiem na kierownicy. System może przetwarzać jednocześnie więcej niż jedno polecenie. Szeroki zakres dostępnych opcji sterowania to efekt udoskonaleń wprowadzonych wraz z nową generacją systemu multimedialnego.
Aby wzmocnić komunikację samochodu z kierowcą, zaprojektowano nowy zestaw wskaźników z 8-calowym kolorowym ekranem o wysokiej rozdzielczości. Oprócz tradycyjnych wskazań, takich jak prędkość, obroty silnika czy ilość paliwa w zbiorniku, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy prezentowane są informacje nawigacyjne oraz ustawienia funkcji smartfona i systemu audio, którymi może on także sterować.
SILNIKI
W nowym Oplu Insignia na uwagę zasługują także zespoły napędowe i modyfikacje konstrukcji podwozia. Dotychczasowa generacja Opla średniej klasy była wyróżniana za komfort jazdy, właściwości jezdne i stabilność prowadzenia – ale nowa edycja to jeszcze wyższa liga. Inżynierowie z firmy Opel opracowali szereg udoskonaleń podwozia, w tym amortyzatorów, stabilizatorów i układu kierowniczego, aby ograniczyć hałas oraz wibracje i podnieść komfort jazdy.
Jednostki napędowe z poszerzonej oferty zapewniają osiągi i komfort. Model jest dostępny z silnikami wysokoprężnymi oraz benzynowymi i przystosowanymi do spalania skroplonego gazu (LPG). Ich moc wynosi od 81 kW/110 KM do 239 kW/325 KM.
Nowa Insignia 2.0 CDTI – dwulitrowy turbodiesel o mocy 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM – emituje CO2 w ilości zaledwie 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km). Zużycie paliwa wynosi w cyklu mieszanym 3,7 l/100 km w wersjach cztero- i pięciodrzwiowej z 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) i sprawia, że samochód należy do klasy efektywności A+. Obie odmiany jednostki napędowej charakteryzują się także bardzo wysokim momentem obrotowym: 320 Nm w przypadku turbodiesla o mocy 88 kW/120 KM i nawet 370 Nm (dzięki automatycznej funkcji overboost) w wariancie 103 kW/140 KM.
Najmocniejszym dieslem w ofercie jest silnik 2.0 BiTurbo CDTI 143 kW/195 KM. Diesel o wyczynowych osiągach jest wyposażony w dwie turbosprężarki w układzie sekwencyjnym i rozwija imponujące 400 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta wyróżnia się także elastycznością i bezkonkurencyjnym zapasem mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowej.
Wśród silników benzynowych na szczególną uwagę zasługują dwie turbodoładowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem: 2.0 SIDI Turbo rozwijający 184 kW/250 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 1.6 SIDI Turbo, którego analogiczne parametry to 125 kW/170 KM i 260 Nm, a nawet 280 Nm (z overboost). Skrót SIDI (Spark Ignition Direct Injection) oznacza „zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk”. Oba silniki rozwijają dużą moc i wyróżniają się znakomitą elastycznością przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Mogą one współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop lub z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów o obniżonym tarciu wewnętrznym. Wersja z silnikiem 2.0 SIDI Turbo jest dostępna z napędem przednim lub na cztery koła.
Niezwykle oszczędną alternatywą jest Opel Insignia 1.4 103 kW/140 KM LPG rozwijający 200 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak wersja benzynowa tego silnika, spełnia on rygorystyczne wymagania przyszłej normy emisji Euro 6. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) w cyklu mieszanym MVEG oraz emisji CO2 na poziomie 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km) Insignia LPG jest bezkonkurencyjna w klasie efektywności A.
NADWOZIE
Nowa Insignia to kolejny etap rozwoju estetyki Opla opartej na „rzeźbiarskim artyźmie połączonym z niemiecką precyzją”, stosowanej we wzornictwie samochodów klasy średniej tej marki. Aspiracje do klasy premium oraz dynamikę połączono z charakterystycznym optycznym poszerzeniem i obniżeniem przodu. Błyszczący, chromowany grill jest szerszy i osadzony niżej niż obecnie. Pas z logo marki jest węższy, a jego końcówki wskazują na zaprojektowane od nowa klosze reflektorów. W zależności od wersji wykończenia mogą one osłaniać światła biksenonowe z podnoszącym bezpieczeństwo systemem adaptacyjnego oświetlenia AFL+.
Wszystkie wersje reflektorów mają błyszczące czarne oprawy z chromowanymi detalami podkreślającymi zastosowane rozwiązania techniczne. W górnej części kloszy umieszczono nawiązujące kształtem do skrzydła energooszczędne diodowe światła do jazdy dziennej. Smukłe i szerokie detale w dolnej części pasa przedniego kontrastują z imponującym grillem. Lampy przeciwmgielne połączono z szerokimi czarnymi wstawkami i chromowanymi akcentami. Rozszerzając się w kierunku nadkoli, podkreślają one szerokość przodu Opla Insignii, którego stylistyka nawiązuje do samochodów wyższej klasy.
Różnice w profilu sedana i hatchbacka są teraz wyraźniej zarysowane dzięki unikalnej stylistyce tylnej klapy ze zintegrowanym spojlerem. Zakrzywiona linia słupka C w wersji pięciodrzwiowej zanika, zanim dotrze do linii spojlera, co podkreśla sylwetkę tradycyjnego coupe. W wersji czterodrzwiowej słupek dochodzi do krawędzi spojlera, optycznie wydłużając elegancką sylwetkę sedana.
Powtórzeniem tej koncepcji jest szerszy i niższy tył Insignii. Chromowana listwa na tylnej klapie zawierająca logo Opla została przesunięta w dół. Jej kontynuacją są wąskie światła cofania w tylnych lampach. Zarówno w sedanie, jak i w hatchbacku tylne światła pozycyjne i światła stop pod przedzielonymi na dwie części kloszami są wykonane w technologii diodowej. Charakterystyczną cechą obu wersji nadwozia jest kształt samych świateł z ostrym motywem „skrzydła”.
SYSTEMY
Nowy Opel Insignia jest wyposażony w liczne interesujące technologie oraz elementy podnoszące bezpieczeństwo i komfort. Supernowoczesne systemy oparte na radarach i kamerach, takie jak adaptacyjny tempomat czy system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, alarm przedkolizyjny i asystent parkowania drugiej generacji, wysokiej klasy fotele z certyfikatem AGR oraz bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania „Open & Start” to tylko niektóre rozwiązań dostępnych w tym modelu.
Ceny nowej Insignii w Polsce będą znane na początku lipca i wtedy też planowane jest rozpoczęcie przyjmowania zamówień. Samochody pojawią się w salonach sprzedaży w październiku.



![OMODA: PREMIERA MODELU OMODA 4 W WUHU 17 października w Wuhu zaprezentowano nowy model OMODA 4. Pojazd oficjalnie przedstawiono […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/OMODA-4-65x65.jpg)
![SEAT: ARONA 2026 – NOWA ODSŁONA MIEJSKIEGO SUV-A Nowa SEAT Arona wchodzi w kolejny etap swojej historii jako bardziej wyrazisty, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-Arona-1-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MAZDA POKAZUJE KONCEPCJE VISION X-COUPE I X-COMPACT Mazda pokazuje wizję zrównoważonej mobilności na rok 2035 Podczas konferencji prasowej na […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Mazda-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: ELEKTRYCZNA OFENSYWA SUZUKI NA TARGACH W TOKIO Suzuki Motor Corporation zaprezentuje swoje nowości podczas Japan Mobility Show 2025, które […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Suzuki-65x65.jpg)
![RAJDY: MIKO MARCZYK I SZYMON GOSPODARCZYK RAJDOWYMI MISTRZAMI EUROPY! Załoga Skody, Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w znakomitym stylu zakończyła sezon […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Miko-Marczyk-i-Szymon-Gospodarczyk--65x65.jpg)
![RAJD ŚLĄSKA 2025: OPUBLIKOWANO OFICJALNY HARMONOGRAM RAJDU! Już tylko niecałe dwa miesiące dzielą nas od tegorocznej edycji Rajdu Śląska. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rajd-Slaska-2025-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![HONDA: PRZEWODNIK PO PONAD 120 NAJLEPSZYCH EUROPEJSKICH TRASACH Honda przygotowała interaktywną mapę z najlepszymi europejskimi drogami do jazdy jako hołd […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Honda-Dream-Drives-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![MERCEDES-BENZ: OD PIERWSZEGO FURGONU BENZA DO SPRINTERA PRZYSZŁOŚCI W przeddzień 130-lecia transportu Mercedes-Benz Vans marka prezentuje niezwykłe połączenie historii i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mercedes-Benz-Vans-65x65.jpg)
![FORD: TRANSIT CUSTOM PLUG-IN HYBRID (PHEV) TAŃSZY OD ECOBLUE Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) jest obecnie tańszy niż porównywalny wariant […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Transit-Custom-Plug-in-Hybrid_01-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)

Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.