GENEWA 2014: DEBIUT NOWEGO NISSANA GT-R NISMO

N 0_115031jpg

Nowy Nissan GT-R Nismo skonstruowany, dopracowany i udoskonalany w czasie kompleksowych testów w Europie, zadebiutuje na Starym Kontynencie Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.

Flagowy GT-R, spadkobierca tradycji legendarnego zespołu wyścigowego Nismo, to zaprojektowany z myślą o ściganiu się supersamochód po fabrycznym tuningu, z udoskonaloną aerodynamiką, wyróżniający się niezwykłą precyzją układu jezdnego.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014


Już standardowy Nissan GT-R cieszy się opinią supersamochodu, którego osiągi plasują go w gronie najlepszych. Teraz, korzystając z kilkudziesięcioletniego doświadczenia firmowych specjalistów w dziedzinie sportu samochodowego z Nismo, Nissan opracował ekstremalną odmianę modelu.

Nissan GT-R Nismo wyróżnia się stylistyką zgodną z tradycyjną w przypadku samochodów wyścigowych zasadą nadrzędności funkcji nad formą. W modelu wykorzystano szereg technologii inspirowanych sportem samochodowym, które przyczyniają się do poprawy osiągów auta dzięki optymalizacji jego własności aerodynamicznych, zawieszenia i zespołu napędowego. Równowaga tych wszystkich elementów sprawia, że samochód doskonale radzi sobie zarówno na zwykłej drodze, jak i na torze wyścigowym.

 

Nissan GT-R Nismo jest już dostępny w Japonii, a w Europie jego sprzedaż rozpocznie się we wrześniu. Zakorzeniony w tradycji japońskich wyścigów, nowy flagowy GT-R ma też silne związki z Europą, gdzie był udoskonalany i testowany na słynnej Północnej Pętli toru Nürburgring w Niemczech.

NIECO WIĘCEJ O MODELU

Silnik
* o pojemności 3.8 V6 VR38DETT, moc zwiększono do 600 KM (441 kW) przy maksymalnym momencie obrotowym 652 Nm;
* nowe turbosprężarki o dużej przepustowości – takie same, jak w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3 – doprowadzają zwiększoną ilość powietrza do układu dolotowego, a zoptymalizowane indywidualne sterowanie fazami zapłonu w poszczególnych cylindrach i zmodernizowana pompa paliwa zapewniają lepsze spalanie.

Zawieszenie i podwozie
* sprężyny oraz skonstruowane specjalnie do tego modelu amortyzatory Bilstein DampTronic w przednim i tylnym zawieszeniu; kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia: Comfort, Normal i R – do jazdy torowej;
* specjalne ogumienie Nismo – dostarczone przez firmę Dunlop; opony przednie: 255/40 ZRF20, opony tylne: 285/35 ZRF20;
* specjalnie skonstruowane drążki przymocowane do dwuwahaczowego zawieszenia przedniego zwiększają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w celu optymalizacji pozycji koła przy dużych przeciążeniach bocznych oraz poprawy stabilności podczas jazdy na wprost i w zakrętach; ponadto duże i mocne śruby zwiększają sztywność w strefie mocowania koła do piasty;
* w celu ograniczenia przechyłów nadwozia w zakrętach i przy zmianie kierunku jazdy, w tylnym zawieszeniu Nissana GT-R Nismo zastosowano bardzo sztywny, ale lekki stabilizator poprzeczny o średnicy 17,3 mm.

 

Nadwozie
* zwiększoną sztywność nadwozia uzyskano dzięki zastosowaniu połączeń klejonych oprócz tradycyjnych zgrzewów;
* pakiet aerodynamiczny, który poprawia trzymanie się drogi i ogranicza negatywny wpływ oporu powietrza;
* przedni zderzak, dolna osłona komory silnika oraz tylny spojler z włókna węglowego obniżają środek ciężkości i zwiększają siłę dociskającą o 100 kg1 (przy 300 km/h); aerodynamikę dopracowano pod kątem równomiernego rozłożenia siły dociskającej między przodem a tyłem przy każdej prędkości; poszerzony przedni zderzak oraz wydłużony i zwężający się tylny zderzak zapewniły utrzymanie współczynnika oporu czołowego na takim samym poziomie, jak w standardowym Nissanie GT-R, czyli 0,26;
* Nissan GT-R Nismo będzie dostępny w pięciu kolorach nadwozia: białym perłowym (Brilliant White Pearl), czarnym perłowym (Meteor Flake Pearl Black), srebrnym metalizowanym (Ultimate Metallic Silver), jaskrawoczerwonym (Vibrant Red) oaz ciemnoszary matowy (Dark Matte Grey – od lata 2014 r.);
* wzór czarnych 6‑ramiennych obręczy kół GT-R Nismo stanowi nawiązanie do wyścigowego Nissana GT-R startującego w klasie GT500 serii SUPER GT.

Wnętrze
* ergonomicznie wyprofilowane fotele RECARO z regulowanym oparciem z włókna węglowego;
* trójramienna kierownica jest pokryta tworzywem Alcantara z czerwonymi szwami i oznaczeniem wskazującym ustawienie kół do jazdy na wprost;
* tarcza prędkościomierza wykonana jest z tworzywa imitującego włókno węglowe, tarcza obrotomierza w czerwonym kolorze, zestaw wskaźników obszyty tworzywem Alcantara;
* dyskretne czerwone przeszycia na fotelach, konsoli centralnej, panelach drzwi oraz na kierownicy.

Odsłona na targach Motoryzacyjnych Auto Show w Genewie.