JAPAN 2025: ELEKTRYCZNA OFENSYWA SUZUKI NA TARGACH W TOKIO

Suzuki Motor Corporation zaprezentuje swoje nowości podczas Japan Mobility Show 2025, które odbędzie się w Tokyo Big Sight w dniach 30 października – 9 listopada 2025 roku.

Hasłem przewodnim stoiska Suzuki będzie „By Your Side” — slogan korporacyjny ogłoszony w nowym średnioterminowym planie zarządzania w lutym tego roku. Temat wystawy rozwija przesłanie z poprzedniej edycji, „For the WORLD, PASSION to create A new ANSWER”, w kierunku „For YOU, PASSION to create A new ANSWER.”


Zobacz także:

ZURICH 2025: EUROPEJSKI DEBIUT LEAPMOTOR C10 AWD
 

AUTOSALONY


 

Jako kompleksowy producent mobilności, Suzuki zaprezentuje technologie mające rozwiązywać różne potrzeby klientów — m.in. koncepcyjny BEV minicar Vision e-Sky, motocykl elektryczny e-VanVan, czteronożny pojazd mobilny MOQBA 2 oraz nowy silnik zaburtowy. Firma przedstawi także propozycje związane z bazową jednostką mobilności elektrycznej oraz projektem CBG (Compressed Biomethane Gas).

Samochody

Vision e-Sky (model koncepcyjny) – elektryczny minicar BEV, określany jako „Just Right” dla codziennego życia. Suzuki planuje jego komercjalizację do roku finansowego 2026. Pojazd został zaprojektowany z myślą o użytkownikach korzystających z minicara do codziennych dojazdów, zakupów i krótkich podróży. Stylizacja oparta na motywie „Unique, Smart, Positive” odzwierciedla pozytywne i pogodne podejście marki.
Długość: 3395 mm | Szerokość: 1475 mm | Wysokość: 1625 mm | Zasięg: ponad 270 km

e EVERY CONCEPT (model koncepcyjny)miniaturowy elektryczny van użytkowy, opracowany wspólnie przez Suzuki, Daihatsu i Toyotę. Łączy cichą, dynamiczną jazdę z możliwością zasilania zewnętrznych urządzeń w sytuacjach awaryjnych, zachowując funkcjonalność klasycznego vana.
Długość: 3395 mm | Szerokość: 1475 mm | Wysokość: 1890 mm | Zasięg: 200 km

Fronx FFV Concept (technologia samochodowa) – koncepcyjny pojazd z elastycznym układem paliwowym, wykorzystujący etanol jako paliwo w ramach wielościeżkowego podejścia Suzuki do neutralności węglowej. Firma dąży do oferowania różnych rozwiązań dostosowanych do regionalnych potrzeb.

Na stoisku zostaną pokazane również modele produkcyjne: nowa e Vitara, X Bee, Jimny NOMADE oraz Spacia.

Motocykle

e-VanVan (model koncepcyjny) – elektryczny motocykl rekreacyjny inspirowany kultowym modelem VanVan z lat 70. Łączy klasyczne proporcje z nowoczesnym wzornictwem i cyfrowymi kolorami. Suzuki proponuje w ten sposób nowy sposób czerpania przyjemności z jazdy EV.

Długość: 1810 mm | Szerokość: 825 mm | Wysokość: 1050 mm | Klasa: odpowiednik 125 cm³

GSX-8T / GSX-8TT (modele przedprodukcyjne) – nowe motocykle neo-retro klasy średniej, po raz pierwszy prezentowane w Japonii. Oparte na GSX-8S, łączą nowoczesne systemy elektroniczne z retro stylistyką, oferując poczucie bezpieczeństwa i przyjemność prowadzenia.

Długość: 2115 mm | Szerokość: 775 mm | Wysokość: 1105 mm | Silnik: 4-suwowy, 775 cm³

e-PO (model koncepcyjny)składany elektryczny rower z pedałami, łączący funkcje roweru wspomaganego elektrycznie i lekkiego motocykla EV. Umożliwia jazdę zarówno przy pomocy pedałów, jak i wyłącznie manetką gazu.

Długość: 1531 mm | Szerokość: 550 mm | Wysokość: 990 mm | Moc: 0,25 kW (50 cm³) | Zasięg: ponad 30 km

e-Address (model koncepcyjny)pierwszy globalny skuter BEV Suzuki, po raz pierwszy prezentowany w Japonii. Zadebiutował podczas Bharat Mobility Global Expo 2025 w Indiach. To praktyczny skuter klasy 125 cm³ o dużym zasięgu i dopracowanej stylistyce, zaprojektowany dla użytkowników pragnących połączyć nowoczesność z codzienną mobilnością.

Długość: 1860 mm | Szerokość: 715 mm | Wysokość: 1140 mm | Moc: 0,98 kW (125 cm³) | Zasięg (WMTC): 80 km

GSX-R1000R (model przedprodukcyjny, specyfikacja zagraniczna) – zaprezentowany po raz pierwszy podczas wyścigu wytrzymałościowego Suzuka 8 Hours w sierpniu 2025 roku. Na stoisku Suzuki odwiedzający będą mogli zrobić zdjęcia, doświadczając symulacji maksymalnego kąta pochylenia motocykla.

Długość: 2075 mm | Szerokość: 705 mm | Wysokość: 1145 mm | Silnik: 4-suwowy, 999 cm³

Hydrogen Engine Burgman (technologia motocyklowa) – eksperymentalny motocykl z silnikiem wodorowym, będący częścią działań Suzuki na rzecz neutralności węglowej. Model umożliwia czerpanie przyjemności z jazdy i charakterystycznego dźwięku silnika, przy jednoczesnym ograniczeniu emisji. W ramach wystawy zaprezentowane zostaną przekroje pokazujące ewolucję konstrukcji od modelu pokazanego w 2023 roku.

GIXXER SF 250 FFV (model koncepcyjny, specyfikacja zagraniczna) – motocykl z elastycznym układem paliwowym, przystosowany do pracy na mieszance paliwa z 85% bioetanolu. Wprowadzony na rynek w Indiach w styczniu 2025 roku. Zastosowanie paliw roślinnych ogranicza emisję CO₂ przy zachowaniu możliwości korzystania z benzyny.
Długość: 2010 mm | Szerokość: 740 mm | Wysokość: 1035 mm | Silnik: 249 cm³

Czytaj także: