Maxus eTerron 9, pierwszy w Europie elektryczny pick-up 4×4, jest już dostępny w Polsce.
Debiutujący na polskim rynku eTerron 9 łączy duże zdolności przewozowe, kabinę klasy premium, zaawansowany układ napędowy 4×4 oraz potężny napęd o mocy aż 442 KM – a to wszystko przy zachowaniu korzystnej ceny.
Zobacz także:
MAZDA: PEŁNY CENNIK NOWEJ MAZDY CX-5
Segment pick-upów, który do tej pory tworzyły proste, użytkowe konstrukcje z silnikami wysokoprężnymi, przechodzi epokową przemianę. W ostatnich latach można już było zaobserwować rozwój modeli tego typu w kierunku wykorzystania rekreacyjnego.
Teraz napęd elektryczny przyczynia się do gwałtownego rozwoju tego trendu: umożliwia on wprowadzenie na zupełnie nowy poziom zarówno funkcjonalności pick-upów, jak i komfortu ich eksploatacji. Jako pierwszy na rynku europejskim, w tym polskim, możliwość doświadczenia korzyści z tego rozwiązania oferuje Maxus: należący do koncernu SAIC producent samochodów użytkowych z innowacyjnymi układami napędowymi.
Lepszy niż Diesel: dlaczego napęd elektryczny to najlepsze rozwiązanie do pick-upa
Maxus eTerron 9 to pełnoprawny pick-up, cechujący się solidną konstrukcją z elementami ramy nośnej, dużą zdolnością terenową oraz przestrzenią użytkową o wymiarach 156 x 150 cm wykończoną dodatkowym zabezpieczeniem z tworzywa. Napęd elektryczny o bardzo wysokiej mocy (pierwszy e-motor na przedniej osi o mocy 170 KM oraz drugi na tylnej o mocy 272 KM, co przynosi moc systemową 442 KM) wprowadza wszystkie zalety samochodu tego typu na bezprecedensowy, nieosiągalny do tej pory poziom, a jednocześnie pozwala zyskać nowe cechy, zmieniające charakter pick-upów i ich pozycjonowanie na rynku.
Pierwszą jest większa funkcjonalność: napęd elektryczny zajmuje mniej miejsca, przez co pozwala wydajniej zagospodarować przestrzeń. W porównaniu do konwencjonalnych pick-upów Maxus eTerron 9 cechuje się przestronną kabiną, a w miejscu, gdzie zwykle znajduje się silnik spalinowy, tutaj konstruktorom udało wygospodarować się miejsce na dodatkowy bagażnik o pojemności 236 l.
Wysoka moc napędu elektrycznego przekłada się wymiernie na właściwości użytkowe tej konstrukcji, która jest zdolna ciągnąć przyczepy o masie do 3,5 tony. Co stanowi nowość w tym segmencie to gwarantowane przez takie rozwiązanie wysokie osiągi: dostępny już od samego ruszenia moment obrotowy 700 Nm gwarantuje błyskawiczną reakcję na każdy ruch pedału gazu bez żadnych opóźnień i przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Za skuteczne przeniesienie wysokiej mocy na każde z czterech kół odpowiada tutaj zaawansowany układ komputerowy All-Terrain System, którego jednym z celów było również zagwarantowanie jeszcze większej skuteczności na podłożach wszystkich typów, wliczając w to trudne warunki terenowe.
Co kluczowe, napęd elektryczny przekłada się również na zauważalnie niższe koszty eksploatacji. Nawet w połączeniu z tak zaawansowanym systemem 4×4 rozwiązanie tego typu cechuje się zredukowaną liczbą części ruchomych, co gwarantuje dłuższą pracę samochodu nawet pod bardzo dużym obciążeniem przy mniejszych wymaganiach serwisowych.
Pick-up na trasy: nowy poziom komfortu
Napęd elektryczny przyczynia się do podboju jeszcze jednego miejsca, z którymi pick-upy z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi o użytkowym charakterze do tej pory radziły sobie z ograniczonym powodzeniem: tras szybkiego ruchu.
Niewytwarzający żadnych dźwięków ani wibracji elektryczny napęd Maxusa eTerron 9 otwiera przed pick-upami całkowicie nowy poziom komfortu jazdy na trasach. To doświadczenie dodatkowo wzmaga bardzo bogate wyposażenie. Maxus wprowadza do segmentu pick-upów niewidziane wcześniej w nim rozwiązania, jak pneumatyczne zawieszenie, nowoczesną deskę rozdzielczą z cyfrowymi zegarami, fotele z funkcją podgrzewania, wentylacji oraz masażu oraz system kamer 360°, ADAS oraz adaptacyjny tempomat.
Wszechstronność w każdych warunkach oraz użyteczność nawet na długich trasach pionierskiemu modelowi Maxusa gwarantuje jeden z największych akumulatorów trakcyjnych dostępnych na polskim rynku samochodów elektrycznych, o pojemności aż 102,2 kWh. Przekłada się on na zasięg 430 km (według normy WLTP). Co więcej, akumulator w trasie można ponownie uzupełnić do 80 % w niespełna 45 min dzięki możliwości ładowania z mocą do 130 kW.
Maxus eTerron 9 to pick-up, który dojedzie jeszcze dalej i w większą liczbę miejsc: w obliczu rosnącej presji na samochody z napędem spalinowym i wprowadzanie Stref Czystego Transportu również w polskich aglomeracjach, elektryczny model gwarantuje możliwość zoptymalizowanej kosztowo eksploatacji przez wiele kolejnych lat.