Piąta generacja Renault Clio jest samochodem bezpiecznym, co potwierdziły testy EuroNCAP. Nowy model uzyskał zgodnie z przewidywaniami maksymalną ilość gwiazdek czyli pięć.
Auto, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem marki na całym świecie, a w Europie znajduje się od 2013 r. w ścisłej czołówce segmentu B.
Zobacz także:
W latach 2012-18 sprzedaż Clio rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem. Dotychczas użytkowników znalazło około 15 milionów egzemplarzy.
Bezpieczeństwo, dynamiczny charakter, doskonałe trzymanie się drogi oraz spełnienie wszystkich procedur dotyczących jakości – od projektu po gotowy produkt – sprawiają, że nowy samochód można w pełni uznać za najlepszy ze wszystkich dotychczasowych generacji modelu.
Bardziej nowoczesna i masywna sylwetka odwołuje się do DNA marki. Tak jak Clio I, „posiada wszystkie cechy wielkiego samochodu”. Pojazd korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Mégane czy Espace. Wysokie standardy w zakresie przestronności i komfortu wnętrza pochodzą z Clio II. Podobnie jak wersja III, zapoczątkowuje nową erę w zakresie jakości postrzeganej.
Z kolei od Clio IV przejmuje wyrazistą stylistykę, która stała się inspiracją dla całej gamy samochodów Renault i prawdziwą wizytówką marki.
Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution” Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i przeprojektowane wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, że auto jest bardziej żywiołowe, nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne, mimo że zostało stworzone w 100 proc. z nowych elementów.
Wnętrze zaprojektowane całkowicie na nowo odwołuje się do segmentów wyższej klasy pod względem jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze postrzegane są przez wszystkich kierowców jako zdecydowane zalety modelu.
– Clio piątej generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało dosłownie zrewolucjonizowane. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To zdecydowanie najlepsze Clio – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Grupy Renault.
Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy Renault „Drive the Future (2017-22)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku, opiera się na trzech głównych założeniach:
– samochody elektryczne – Grupa będzie posiadać w swojej ofercie 12 zelektryfikowanych modeli (Clio będzie pierwszym z nich z silnikiem hybrydowym E-Tech);
– samochody inteligentne – będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w 100 proc. inteligentnych (Clio oferuje nowy system multimedialny, opracowany przez Alians Renault- Nissan- Mitsubishi);
– samochody autonomiczne – wprowadzenie na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej (systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne w autach miejskich).
Nowe Clio odgrywa kluczową rolę w strategii, której celem jest wzmocnienie synergii w ramach Aliansu. Podstawą strategii jest debiutująca w Clio platforma CMF-B oraz nowa architektura elektryczna i elektroniczna.
Nowy model będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport, a także w najbogatszej wersji Initiale Paris, która wyznacza nowe kierunki stylistyczne.
Ceny nowego modelu zamieszczamy poniżej w galerii.