Stellantis rozszerza politykę rekompensat dla wniosków europejskich konsumentów dotyczących poprzednich generacji silników PureTech 1.0 i 1.2
Stawiając bezpieczeństwo i satysfakcję klientów na pierwszym miejscu, Stellantis uruchomił internetową platformę wsparcia przeznaczoną do składania i rozpatrywania wniosków europejskich konsumentów, którzy ponieśli koszty naprawy poprzednich generacji silników PureTech 1.0 i 1.2 (znanych również jako EB) z powodu nadmiernego zużycia oleju i/lub przedwczesnego zużycia paska rozrządu.
Zobacz także:
STELLATNIS: DOBROWOLNE WSPARCIE DLA POSIADACZY SILNIKÓW DIESLA Z ADBLUE
Niniejsza dodatkowa polityka rekompensat obejmie wydatki poniesione między 1 stycznia 2022 roku a 31 grudnia 2024 roku, pod warunkiem spełnienia określonych wymogów dotyczących przeglądów okresowych i diagnostyki zalecanych przez marki: Citroën, DS Automobiles, Opel/Vauxhall i Peugeot.
Internetowa platforma wsparcia w zakresie wypłaty rekompensaty, dostępna pod adresem https://stellantis-support.com oraz widoczna na stronach internetowych poszczególnych marek, umożliwi konsumentom składanie wniosków i dostarczenie niezbędnej dokumentacji w celu oceny ich sprawy w szybkim i wygodnym procesie online. Platforma jest wdrażana stopniowo. Od początku stycznia rozpoczęto rozpatrywanie pilotażowych wniosków od uprzednio wybranych klientów we Francji i Hiszpanii. Teraz platforma stopniowo otwiera rozpatrywanie wniosków pozostałych klientów w Europie.
Warunki wypłaty rekompensaty przewidują, że dokonane przeglądy pojazdów objętych zgłoszeniami dotyczącymi nadmiernego zużycia oleju i/lub przedwczesnym zużyciem paska rozrządu muszą być zgodne z planem przeglądów producenta i wykonane przez dowolny specjalistyczny serwis samochodowy, natomiast zarówno diagnostyka, jak i naprawa muszą być przeprowadzone w autoryzowanej sieci serwisowej producenta. Szczegółowe warunki polityki rekompensat można znaleźć tutaj.
Rozszerzona ochrona producenta
Stellantis wprowadził wydłużoną ochronę producenta na poprzednie generacje silników PureTech na okoliczność nadmiernego zużycia oleju oraz przedwczesnego zużycia paska rozrządu, która pokrywa 100% kosztów części zamiennych i robocizny przez okres do 10 lat lub do przebiegu 180 000 km, pod określonymi warunkami. Te nadzwyczajne środki ochrony obejmują również wprowadzenie nowego certyfikatu „Check+”, potwierdzającego niezawodność pojazdów używanych, które przeszły zalecane przeglądy i naprawy. Certyfikat odnosi się do 100 punktów kontrolnych, w tym paska rozrządu, dla samochodów używanych sprzedawanych przez Spoticar oraz autoryzowaną sieć.
Ewolucja technologiczna
Linia silników PureTech została po raz pierwszy wprowadzona w 2012 roku, wnosząc znaczące innowacje techniczne, które zapewniły wysoki poziom dynamicznych osiągów przy jednoczesnym kontrolowaniu emisji CO2 i zużycia paliwa. Obecna ewolucja silników pochodnych od PureTech została zaprojektowana z uwzględnieniem istotnych zmian konstrukcyjnych i zastosowaniem 70% nowych części, eliminując wszystkie problemy poprzednich generacji. Rozległe i wymagające testy długodystansowe potwierdziły bardzo wysoki poziom niezawodności tych nowych generacji silników.