TOYOTA: ODŚWIEŻONA COROLLA CROSS RÓWNIEŻ W WERSJI GR SPORT

Po trzech latach Toyota udoskonaliła Corollę Cross, wprowadzając nowe zaawansowane technologie i odświeżając stylistykę auta.

Ponadto nowa Corolla Cross otrzymała rozszerzoną gamę dostępnych wersji.


Zobacz także:

SKODA: NOWY ENYAQ I ENYAQ COUPE TERAZ RÓWNIEŻ W WERSJI RS
 

ROZMAITOŚCI


 

Przeprojektowane nadwozie i wnętrze

Nowa Corolla Cross została zaprojektowana z myślą o europejskich klientach. Samochód zyskał nowy elegancki przedni grill z nawiązującym do plastra miodu wzorem kratki, który ułatwia też lepszy przepływ powietrza do silnika. W wersji Executive standardem są nowe adaptacyjne światła drogowe (AHS), zapewniające optymalną widoczność. Reflektory LED równomiernie oświetlają całą powierzchnię, przy tym nadając SUV-owi efektowny i nowoczesny wygląd. Z tyłu wzrok przyciąga wtłoczone logo Corolli Cross i przeprojektowane tylne lampy, a solidny charakter auta podkreśla nowy wzór 18-calowych felg aluminiowych.

W zmodernizowanej kabinie uwagę zwraca nowa gałka dźwigni zmiany biegów oraz większa konsola centralna z praktycznymi rozwiązaniami, jak dodatkowa przestrzeń na smartfona, przesuwany podłokietnik czy nowy układ uchwytów na napoje. Standardem w nowej Corolli Cross jest najnowsza ładowarka indukcyjna, udoskonalono także łączność z urządzeniami korzystającymi z systemów Android (1,5-raza szybsze działanie niż do tej pory). Przed kierowcą jest 12,3-calowy wirtualny kokpit, system multimedialny Toyota Smart Connect ma 10,5-calowy ekran dotykowy. W każdej wersji udoskonalonego crossosovera jest teraz podgrzewanie foteli przednich, podgrzewana kierownica dostępna jest od wersji Style, a odmiana Executive zyskała ulepszony system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED.

Nowa Corolla Cross w standardzie ma także najnowsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, które umożliwiają aktualizacje over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. Częścią pakietu jest trzecia generacja układu Toyoty Safety Sense z zaawansowanymi asystentami jazdy i parkowania.

Lepsze wyciszenie Corolli Cross

Podróżowanie nową Corollą Cross będzie przyjemniejsze za sprawą lepszego wyciszenia kabiny w trzech kluczowych obszarach. Zastosowano skuteczniejsze materiały wygłuszające w miejscach zespolenia dachu, co redukuje odgłosy deszczu i hałas drogowy. Dodatkowe wygłuszenia w okolicy tylnych otworów wentylacyjnych ograniczają hałas i drgania odczuwane przez pasażerów tylnej kanapy. W wyższych wersjach wyposażenia wykorzystano trójwarstwowy panel wygłuszający wewnątrz deski rozdzielczej, który minimalizuje odgłosy z komory silnika.

Hybrydowe napędy i ulepszone działanie AWD-i

Nowa Corolla Cross jest częścią mocnej oferty Toyoty w bardzo konkurencyjnym segmencie C-SUV obok Toyoty C-HR, która dostępna jest jako klasyczna hybryda i hybryda plug-in, oraz zaprezentowanej niedawno elektrycznej Toyoty C-HR+.

Gama napędów nowej Corolli Cross wpisuje się w wielotorową strategię Toyoty dążenia do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Samochód wciąż będzie oferowany z wydajnymi i oszczędnymi układami 1.8 Hybrid oraz 2.0 Hybrid. W wersjach z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i dodano nowy tryb jazdy Extra Snow, który poprawia zachowanie pojazdu na zaśnieżonych drogach. Podczas przyspieszania, zwalniania czy zmiany pasa ruchu wykorzystywany jest tylny silnik elektryczny, by uniknąć utraty przyczepności kół i zapewnić stabilne i przewidywalne prowadzenie w trudnych warunkach.

Debiut wersji GR SPORT w gamie Corolli Cross

Nowa Toyota Corolla Cross zyskała wersję GR SPORT. Samochody w tym usportowionym wariancie wyróżniają się czarnymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, specjalnym wzorem grilla i czarnym emblematem Toyoty. Tylko w tej wersji dostępny będzie lakier Storm Grey w połączeniu z czarnym dachem. We wnętrzu nie brakuje logotypów GR, a fotele z ekologicznego zamszu BRIN・NAUB mają czerwone przeszycia.

Corolla Cross w wersji GR SPORT ma obniżone o 10 mm, dostrojone zawieszenie oraz zmodyfikowany układ kierowniczy, które potęgują dynamiczne wrażenia z jazdy. Po raz pierwszy wprowadzony tryb Sport umożliwia szybszą reakcję na gaz poprzez zwiększenie prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym, a jednocześnie optymalizuje wytracanie prędkości. Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia w trybie Sport automatycznie zwiększa się siła wytracania prędkości, co przekłada się na bardziej sportowe odczucie podczas hamowania. Dla lepszej stabilności i kontroli w warunkach zimowych, wersja GR SPORT została również wyposażona w tryb Snow Extra.

Nowa Corolla Cross będzie dostępna w europejskich salonach Toyoty od lata 2025 roku, a samochody w wersji GR SPORT dołączą jesienią.