AMORTYZATORY – WARTO DBAĆ O ICH NIEZAWODNOŚĆ (PORADY)

ZF in Schweinfurt am 11.05.2015

Amortyzatory to części eksploatacyjne pojazdu mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Dlatego mechanikom zaleca się ich szczegółową kontrolę i w razie konieczności wymianę.

Zwłaszcza w samochodach z dużym przebiegiem. Podczas naprawy ważne jest stosowanie oryginalnych części wysokiej jakości.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Aluminiowe amortyzatory powinny być zastępowane wyłącznie odpowiednikami ze stopów lekkich w jakości części oryginalnych (OE). Oferta produktów ZF Services spełnia wymagania współczesnego rynku dzięki szerokiej gamie modeli amortyzatorów marki Sachs.

Producenci pojazdów coraz częściej sięgają po lekkie aluminiowe konstrukcje w układzie zawieszenia, które znajdują szerokie zastosowanie w samochodach marek luksusowych. Amortyzatory z tego materiału przekładają się na znaczącą redukcję całkowitego ciężaru auta i co za tym idzie, zmniejszenie zużycia paliwa. Podzespoły aluminiowe pozostają przy tym tak samo trwałe i wytrzymałe jak ich stalowe odpowiedniki.

Znaczenie regularnych kontroli i wymian

Eksperci firmy ZF Services zalecają pracownikom warsztatów zwracanie uwagi klientom na okresowe kontrole stanu amortyzatorów, z których pierwsza powinna się odbyć po przejechaniu 80 tys. kilometrów (lub upływie 5-6 lat) a każda kolejna co 20 tys. kilometrów.

Uszkodzenie amortyzatora może być bezpośrednią przyczyną wypadku. Jego nieprawidłowe działanie prowadzi do wydłużenia drogi hamowania, utraty stabilności pojazdu w trakcie pokonywania zakrętów oraz obniżenia skuteczności działania systemów ABS, TCS i ESP.

Pomimo tego, według szacunkowych danych, po drogach wciąż porusza się znacząca liczba samochodów z niesprawnymi amortyzatorami, które niekorzystnie wpływają na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Innymi skutkami nieprawidłowo działających amortyzatorów jest szybsze zużycie opon i innych elementów zawieszenia, które w konsekwencji prowadzi do nieprzewidzianych wydatków.

Powinniśmy pamiętać, że zużyte amortyzatory na jednej osi należy wymieniać jednocześnie. Eksperci ZF Services zalecają również stosowanie wyłącznie części jakości OE. Aluminiowe amortyzatory powinny być wymieniane na odpowiedniki ze stopów lekkich. Dzięki temu zyskujemy pewność, że samochód pozostanie w oryginalnej specyfikacji, a jego komponenty będą mieć właściwą wagę – zgodną z zaleceniami producenta.

Amortyzatory marki Sachs zapewniają wysoką jakość i bezpieczeństwo podzespołów na poziomie produkcji seryjnej dla niemal wszystkich modeli pojazdów. Kompletny asortyment 4000 produktów został opisany w katalogu „Amortyzatory Sachs do samochodów osobowych”.