AUDI: FABRYKA NA WĘGRZECH WYPRODUKOWAŁA JUŻ MILION AUT

audi_ju-tt1a

Z taśmy produkcyjnej Audi Hungaria zjechało milionowe auto, napędzane trzydziestomilionowym silnikiem również rodem z Győr: pięciocylindrową jednostką TFSI o mocy 294 kW (400 KM).

Pracownicy fabryki uczcili wyjazd jubileuszowego samochodu – TT RS Coupé w czerwieni Catalunya – w obecności burmistrza miasta, Zsolta Borkaia.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– Trzydzieści milionów silników i milion samochodów, to znaczący kamień milowy w 23-letniej historii Audi Hungaria. Jestem dumny, że mogę świętować tę chwilę razem z 11 400 pracownikami Audi Hungaria – powiedział Peter Kössler, dyrektor zarządzający zakładu.

Milionowym autem jest TT RS Coupé. Produkcja modeli sportowej serii TT w nowej wersji, rozpoczęła się w Győr w sierpniu tego roku. Rekordowe auto napędzane jest przez pięciocylindrowy silnik z numerem 30 000 000, wyprodukowany w tej samej fabryce. W tym roku, jednostka ta po raz siódmy z rzędu zdobyła wyróżnienie „International Engine of the Year”. Jej 400 KM mocy gwarantuje wyjątkowe przeżycia podczas jazdy.

audi_ju-tt1

Produkcja silników w Audi Hungaria rozpoczęła się w roku 1994. Na początku wytwarzano tu pięciozaworowe czterocylindrowce. Z biegiem lat, gama produkowanych tu jednostek napędowych stale się zwiększała, a Audi Hungaria stało się największym dziś na świecie ich producentem.

Aktualnie wytwarza się tu 216 wariantów różnych silników. Dziennie, z taśmy produkcyjnej w Győr schodzi 8800 cztero-, pięcio-, sześcio-i ośmiocylindrowych motorów. Trzydzieści milionów silników przekłada się na pięć miliardów koni mechanicznych jeżdżących po drogach całego świata.

Produkcję samochodów w Audi Hungaria rozpoczęto w roku 1998. Na początku montowano tu sportowy model TT. Później dołączyły kolejne, między innymi RS3 oraz A3 Cabriolet. W Győr produkowano również drugą generację TT Coupé i Roadster oraz ich sportowe wersje RS.

W roku 2013, Audi Hungaria uruchomiło kolejne wydziały fabryki, pozwalające na pełną produkcję samochodów w tym miejscu. Oprócz wydziału montażu i wydziału tłoczenia, powstał wydział karoserii oraz lakiernia. W nowym zakładzie rozpoczęła się produkcja seryjna A3 Limousine oraz A3 Cabriolet. Poza tym, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdża trzecia generacja TT.

Wkrótce paletę samochodów produkowanych w Győr poszerzy nowe Q3. Rozbudowując wydział karoserii do powierzchni 80 000 metrów kwadratowych, koncern przygotowuje się już do produkcji nowego modelu.