AUDI: KAMIEŃ WĘGIELNY POD CENTRUM W NEUBURG

Został położony kamień węgielny pod budowę „Audi driving experience center“ w Neuburg. Na powierzchni 47 ha klienci marki będą mogli w przyszłości testować wszystkie modele marki. W nowym centrum doświadczalnym znajdzie zatrudnienie ponad 300 osób.

Koncern zainwestował w projekt kilkanaście milionów euro.

Inżynierowie i mechanicy zatrudnieni w Audi Sport, które zostanie przeniesione z Ingolstadt do Neuburg, będą w nowym centrum kompetencyjnym jak dotąd projektować i konstruować wyścigowe samochody marki Audi. Z nowej siedziby będą również kierować organizacją startów drużyn Audi w wyścigach na całym świecie, a także wykorzystywać tory do jazd testowych prototypów samochodów sportowych.

W nowym centrum w Neuburg znajdzie się m. in. mata poślizgowa o powierzchni 30 tysięcy km2, tor manewrowy o długości 2,2 km oraz teren wykorzystywany do prac rozwojowych nad systemami wsparcia kierowcy. Dzięki dodatkowym pasom i skrzyżowaniom, tor manewrowy można będzie przedłużyć o dalsze 1,2 km. Możliwe będzie tu także ćwiczenie jazdy terenowej – po żwirze i pniach drzew oraz po wzniesieniach. Szczególną atrakcję stanowić będzie wzniesienie podjazdowe o wysokości ośmiu metrów.

W nowym centrum zadbano również o ochronę przed hałasem. Teren zostanie otoczony dźwiękochłonnym ekranem o wysokości 3 m, a wzdłuż odcinków południowych dodatkowym, wewnętrznym ekranem o wysokości 6 m. Tor manewrowy wyłożony zostanie tłumiącym hałas asfaltem. Z budynku recepcji rozpościerać się będzie widok na cały teren. Na dwóch piętrach znajdą się dwie sale wykładowe dla 200 osób, restauracja i licząca 750 m2 powierzchnia wystawiennicza. Tutaj w przyszłości odbywać się będą również imprezy firmowe.

Pierwsze prace budowlane przy „Audi driving experience center“ już rozpoczęto. Budowane są ekrany dźwiękochłonne i budynek wystawienniczy. Rozbudowę ulicy Heinrichsheimstraße, biegnącej wzdłuż nowej lokalizacji Audi praktycznie już zakończono.

Projekt przyszłego centrum wykonało biuro architektury krajobrazu Landschaftsarchitekturbüro Weinzierl z Ingolstadt, we współpracy z biurem architektonicznym Herle & Herrle z Neuburga, biurem IngenAIX z Akwizgranu – odpowiedzialnym za przebieg torów, biurem Gammel z Abensberga – odpowiedzialnym za projekt sieci energetycznej i biurem Roplan z Rosenheim – odpowiedzialnym za infrastrukturę. Ponadto, ścisła współpraca Audi z Zakładami Miejskimi w Neuburgu, umożliwi zaopatrzenie całego terenu w energię elektryczną, neutralną dla środowiska naturalnego pod względem emisji CO2. Pobliski park przemysłowy dostarczy energię elektryczną uzyskaną z ciepła odpadowego, a miasto Neuburg zaopatrywać będzie Audi w prąd pozyskiwany z certyfikowanej elektrowni wodnej.