BMW: FABRYKA W MONACHIUM GOTOWA DO PRODUKCJI i4

Fabryka BMW Group w Monachium jest już w pełni gotowa do produkcji nowego, elektrycznego modelu i4. Po przebudowie około pięciotysięczna załoga linii montażu pojazdów wznowiła produkcję seryjną.

Obecnie zakłady będą mogły produkować na tej samej linii pojazdy z napędem wysokoprężnym, benzynowym, hybrydowym oraz w pełni elektryczne.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Przebudowa i instalacja były szczególnie trudne ze względu na ograniczone warunki w halach produkcyjnych. W ciągu sześciu tygodni trzeba było na ograniczonej przestrzeni zdemontować stare urządzenia oraz zainstalować i uruchomić nowe. Dlatego eksperci od technologii już na etapie planowania posłużyli się narzędziami cyfrowymi i symulowali przyszłe odcinki taśmy montażowej, koncepcje urządzeń i procesy produkcyjne z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości.

Większość nowych procesów produkcyjnych wymaganych przy montażu i4 może być odwzorowana w istniejących zakładach produkcyjnych. Dodatkowych urządzeń wymaga tylko grupa podłogowa i tylna część auta, które różnią się od konwencjonalnych konstrukcji ze względu na napęd elektryczny i akumulator wysokonapięciowy. Montaż ważącego około 550 kg akumulatora w karoserii odbywa się w pełni automatycznie.

Po dostarczeniu, system kamer automatycznie sprawdza prawidłową pozycję akumulatora na taśmie. Transport akumulatora na miejsce montażu odbywa się, podobnie jak przykręcanie go do karoserii, w sposób całkowicie zautomatyzowany. Ponadto zainstalowano w dziale wykończenia pojazdów nowy, napędzany elektrycznie, wiszący system transportu oraz bardziej wytrzymałe przenośniki taśmowe.

Ze względu na stale rosnącą liczbę systemów wspomagających kierowcę, wyposażenia związanego z bezpieczeństwem i łącznością rośnie również złożoność testowania wszystkich innowacji i technologii w pojazdach w ramach procesu produkcyjnego. Aby sprostać rosnącym wymaganiom jakościowym, zakłady w Monachium w coraz większym stopniu bazują na cyfrowo powiązanych urządzeniach produkcyjnych i testowych.

W ostatnich tygodniach działania związane z adaptacją skupiały się na integracji BMW i4 z istniejącą linią montażową. Zakłady przygotowały również swoje wyposażenie i procesy do produkcji M3, które również będzie produkowane na tej samej linii. Istniejące od 1922 r. zakłady macierzyste będą w przyszłości oferowały szeroką gamę produktów: i4, serii 3 Limuzyna, serii 3 Touring – zarówno z silnikami spalinowymi, jak i z napędem hybrydowym oraz nowe M3.