BMW: NOWA SERIA 4 GRAN COUPE – Z CZTEREMA DRZWIAMI

BMW 4c_0

Nowy model BMW serii 4 Gran Coupe to pierwsze 4-drzwiowe coupe BMW w klasie średniej premium. Po BMW serii 4 Coupe i Cabrio, Gran Coupe jest trzecim modelem nowego typoszeregu BMW serii 4.

Dzięki swym dopracowanym proporcjom wydaje się ona dłuższa, szersza i dynamiczniejsza niż inne modele średniej wielkości klasy premium, łączy też w sobie optyczne cechy dwudrzwiowego coupe z funkcjonalnością czworga drzwi i wielkim bagażnikiem pod szeroko otwieraną klapą.


Zobacz także:
PREMIERY


BMW serii 4 Gran Coupe, ma wymiary: 4 638 mm długości, 1 825 mm szerokości oraz 2 810 mm rozstawu osi, cvyli dokładnie takie same jak dwudrzwiowe coupe. Ich przednie pasy także charakteryzują się dokładnie tymi samymi cechami typowymi dla BMW. Jednak linia dachu BMW serii 4 Gran Coupe przebiega o 12 mm wyżej, a dach jest dłuższy o 112 mm, opadając łagodną falą w stronę bagażnika. W połączeniu z typowo dla marki krótkimi zwisami, długą maską i przesuniętą w tył kabiną, nowe BMW serii 4 Gran Coupe imponuje idealnym balansem wizualnym oraz postawną sylwetką.

Owa wydłużona linia dachu podkreśla elegancję i ekstrawagancję. Przestrzeń na głowy pasażerów jest większa, podobnie jak komfort siedzenia i przestrzeń bagażowa (o 35 l) niż w wersji dwudrzwiowej. Z kolei czworo drzwi oznacza o wiele łatwiejsze zajmowanie miejsca. Drzwi są pozbawione ramek okien. Funkcjonalną elegancję podkreślają także czytelne okrągłe zegary w optyce „Black Panel” oraz wolnostojący ekran iDrive.

 

Daleko sięgająca klapa pozwala na niemal nieskrępowany dostęp do przestrzeni bagażowej o niskim progu i płaskiej podłodze. Dzielone oparcie kanapy (na życzenie w proporcji 40:20:40) zapewnia dodatkową użyteczność. Maksymalna pojemność transportowa to 1300 l. Klapa jest seryjnie sterowana elektrycznie, na życzenie również bezdotykowo, gestem lub ruchem stopy pod bagażnikiem.

Możliwości indywidualizacji

W kabinie wszystkie elementy sterowania i obsługi rozmieszczono tak, że kierowca może je wykorzystywać w optymalny sposób. W przedniej części styliści wykorzystali Layering (precyzyjny system podziału przestrzeni naprzemiennym uwarstwieniem linii i płaszczyzn) do zorientowania kokpitu do kierowcy. Linie ciągną się od kokpitu przez drzwi i słupki środkowe aż do tyłu, łącząc formalnie przednie i tylne siedzenia, tak jak przednie i tylne siedzenia łączą przetłoczenia i nachodzące na siebie płaszczyzny w obiciach. Tylna kanapa optycznie tworzy dwa oddzielne fotele, ale jednocześnie zapewnia pośrodku dodatkowe miejsce, czyniąc tym samym auto 4-miejscowe +1.

Kompozycje materiałowe i najwyższa jakość wykończenia podkreślają atmosferę premium panującą w kabinie. Seryjne wyposażenie i trzy linie specyfikacyjne oraz pakiet M Sport pozwalają na bardzo daleko idącą indywidualizację. Ekskluzywne możliwości w tej dziedzinie zapewnia program BMW Individual, dostępny od początku sprzedaży modelu, obejmujący skórzane i kolorystyczne możliwości niemal bez granic – oraz 19-calowe felgi.

Silniki benzynowe oraz turbodiesle

Od początku sprzedaży BMW serii 4 Gran Coupe w palecie będzie 5 potężnych, oszczędnych silników. Topową ofertą jest rzędowy silnik 6-cylindrowy w modelu 435i (spalanie miasto/ trasa /średnie: 11,4/ 6,2/ 8,1 l/100 km) o pojemności 3,0 l i mocy 225 kW/306 KM. W BMW 428i (spalanie: 8,9/ 5,3/ 6,6 l/100 km) i 420i (8,7/ 5,1/ 6,4 l/100 km) pracuje lekki, dwulitrowy silnik o mocy odpowiednio 180 kW/245 KM i 135 kW/184 KM.

 

Do wyboru sa też dwa 4-cylindrowe silniki dieslowskie. 420d (5,8/ 4,1 /4,7 l/100 km o mocy 135 kW/184 KM, ze sportową skrzynią automatyczną rozpędza się do 100 km/h w czasie 7,5 sek (z manualem: 7,7 sek.). Pod maską BMW 418d Gran Coupe pracuje 2-litrowy silnik zużywający 5,4/ 4,0/ 4,5 l/100 km i rozwijający moc 105 kW/143 KM.

Wszystkie silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, wykorzystują najnowszą generację technologii BMW TwinPower Turbo i spełniają normę czystości spalin EU6.

Do wyboru także napęd xDrive i automatyczne skrzynie biegów

Od początku sprzedaży modele 428i oraz 420d Gran Coupe można będzie zamówić z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive (BMW 428i xDrive: spalanie: 9,0/ 5,5/ 6,8 l/100 km, 420d xDrive: 6,1 /4,2/ 4,9 l/100 km). Standardowo napęd od silnika odbiera 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, ale na życzenie można mieć 8-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic lub Steptronic Sport (w tej drugiej można zmieniać biegi ręcznie za pomocą łopatek pod kierownicą).

 

Program BMW EfficientDynamics znajduje zastosowanie także w nowym BMW. Wśród rozwiązań znajdziemy inteligentną koncepcję ultralekkiej konstrukcji oraz zoptymalizowaną aerodynamikę z kurtynami powietrznymi oraz skrzelami. Do niskiego zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin bez ograniczania osiągów przyczyniają się również funkcja start-stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego przełożenia, agregaty pomocnicze uruchamiane tylko w razie potrzeby. W połączeniu ze skrzynią automatyczną dostępny jest tryb żeglowania (wybieg z odłączeniem hamowania silnikiem), a kolejne możliwości oszczędzania zapewnia tryb ECO PRO.

BMW ConnectedDrive

Dla BMW serii 4 Gran Coupe dostępna jest pełna oferta opcji z zakresu BMW ConnectedDrive. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy nową generację systemu nawigacyjnego Professional, wyświetlacz przezierny Head-Up Display z pełną paletą kolorów, Asystenta Jazdy, który ostrzega przed kolizją z pieszym, nieoślepiający system świateł głównych LED z asystentem oświetlenia dalekosiężnego High Beam Assistant o inteligentnym sterowaniu, Active Protection z asystentem uwagi oraz najnowszą wersję aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go. Dzięki wyjątkowo wydajnej technologii przyłączeniowej łatwo zintegrować z samochodem smartfony, a wraz z nimi dynamicznie rozrastającą się paletę usług Apps.