BMW: NOWE MODELE M8 – COUPE, CABRIO ORAZ COMPETITION

bmw-m8-1

BMW wprowadza do oferty aż cztery nowe samochody sportowe o świetnych osiągach: M8 Coupé, M8 Competition Coupé, M8 Cabrio oraz M8 Competition Cabrio.

Auta posiadają najpotężniejszy silnik, jaki powstał do tej pory w historii niemieckiej marki, posiadający doskonałe osiągi.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 441 kW (600 KM przy 6000 obr/min.) w nowym BMW M8 Coupé i M8 Cabrio oraz 460 kW (625 KM) w modelach Competition. Jednostka współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, a moc generowana przez silnik jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive.

bmw-m8-2

Jednym z atutów układu jezdnego jest nowo opracowany, zintegrowany układ hamulcowy. Specjalnie przystosowana do M wersja ma dwa różne ustawienia czułości pedału hamulca. Współdziałanie układu napędowego, jezdnego i aerodynamiki zostało doszlifowane podczas testów na torze grupy w Miramas we Francji, w zimowym centrum w Arjeplog w Szwecji oraz na północnej pętli Nürburgring.

Ważną rolę w procesie konfiguracji odegrało doświadczenie zdobyte podczas projektowania samochodu wyścigowego BMW M8 GTE. Dzięki nastawionemu na osiągi silnikowi, skrzyni biegów i układowi jezdnemu nowe M8 Coupé i Cabrio przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,3/ 3,4 sekundy. Z kolei modele Competition Coupé i Cabrio – odpowiednio w 3,2 oraz w 3,3 sekundy.

Technologia M TwinPower Turbo, w którą wyposażono 4,4-litrowy silnik, obejmuje dwie turbosprężarki o zoptymalizowanej wydajności zamontowane w kształcie litery „V” pomiędzy bankami cylindrów. Maksymalne momenty obrotowe modeli to 750 Nm w przedziale od 1800 do 5600 – 5800 obr/min. Najpotężniejszy wariant wyposażono w specjalne mocowanie, aby uzyskać bardziej usztywnione połączenie z konstrukcją pojazdu.

bmw-m8-3

Zaawansowany system chłodzenia zapewnia optymalną temperaturę roboczą w każdych warunkach.

Przekazywanie mocy odbywa się za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic. Przycisk Drivelogic umieszczony na nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów jazdy o określonej charakterystyce przełożeń – z naciskiem na optymalną wydajność, sportowe doznania lub dynamikę jazdy. Oprócz tego kierownicę wyposażono w łopatki zmiany biegów M.

bmw-m8-4

Napęd na cztery koła M xDrive posiada dominującą oś tylną. Centralnie sterowana interakcja pomiędzy układem M xDrive a aktywnym mechanizmem różnicowym M odpowiada za bezstratne przenoszenie potężnej mocy silnika na koła. W menu konfiguracyjnym kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła.

Przy wyłączonym układzie dynamicznej kontroli stabilności (DSC) do głosu dochodzi tryb 2WD – napęd wyłącznie na tylne koła.

Układ jezdny

Nowe modele są także standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic. Układ DSC współgra z napędem na cztery koła M xDrive i aktywnym mechanizmem różnicowym M oraz obejmuje tryb M Dynamic. Ten tryb dopuszcza większy poślizg kół – umożliwia jazdę i pokonywanie zakrętów w kontrolowanym poślizgu.

bmw-m8-5

Specyfikacja standardowa obejmuje także 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Twin Spoke oraz wysokowydajne ogumienie mieszane (przód: 275/35 R 20, tył: 285/35 R 20). Jako alternatywa dla hamulców kompozytowych M w wyposażeniu standardowym dostępne są także opcjonalne hamulce karbonowo- ceramiczne M. Połączono aktywację hamulców, system wspomagania hamowania i funkcje sterowania układem hamulcowym.

Nowy układ hamulcowy obejmuje także dwa rodzaje ustawień dla pedału spowalniania. Kierowca może wybierać między bardziej komfortowym a wyjątkowo czułym, bezpośrednim działaniem pedału.

bmw-m8-9

Charakterystyczny design

Ekskluzywną otoczkę nowych modeli M8 wzmacniają dostosowane do poszczególnych modeli elementy spełniające wymogi funkcjonalne samochodów sportowych o wysokich osiągach. Duże wloty powietrza, grill atrapy chłodnicy w kształcie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi poprzeczkami w przedniej części, atrakcyjnie rozszerzone nadkola kół przednich, skrzela M w przednich panelach bocznych, zoptymalizowane aerodynamicznie lusterka zewnętrzne, spojler tylny i pas tylny z elementami dyfuzora w kontrastującym kolorze tworzą efektowną wizytówkę.

Wyposażenie opcjonalne obejmuje pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M.

Wyróżniającą się cechą Coupé jest podwójnie wybrzuszony dach double bubble z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem karbonowym (CFRP). Wielowarstwowe miękkie zadaszenie otwiera się i zamyka za naciśnięciem przycisku w 15 sekund, także podczas jazdy.

bmw-m8-6

Wnętrze

Specyfikacja standardowa obejmuje tapicerkę skórzaną w wariantach dostosowanych do poszczególnych modeli, kluczyk BMW z wyświetlaczem, wyświetlacz Head-Up, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania oraz pakiet Live Cockpit Professional (z systemem nawigacyjnym i inteligentnym asystentem osobistym). W ramach wyposażenia opcjonalnego dostępne są dodatkowe systemy wspomagające kierowcę.

Nowy przycisk konfiguracji w konsoli środkowej jest przeznaczony do bezpośredniej regulacji ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego w zależności od osobistych preferencji i sytuacji na drodze.

bmw-m8-7

Dwa indywidualnie skomponowane warianty konfiguracji M można na stałe zapisać wraz z preferowanymi przez kierowcę ustawieniami brzmienia silnika, charakterystyki zmiany przełożeń 8-stopniowej skrzyni M Steptronic, kontroli stabilności jazdy i funkcji Auto Start/Stop. Odpowiednią konfigurację ogólną można włączyć w dowolnej chwili, naciskając jeden z dwóch przycisków M umieszczonych na kierownicy.

Kolejną nowością jest przycisk trybu M Mode w konsoli środkowej przeznaczony do regulacji systemów wspomagających kierowcę i wyświetlaczy w panelu wskaźników oraz wyświetlacza Head-Up. Przycisk M Mode umożliwia uruchamianie ustawień Road i Sport, natomiast w modelach Competition przewidziano także ustawienie Track dostosowane do jazdy na torze wyścigowym.

Ogólnoświatowa premiera nowych modeli dopełniających ofertę BMW M GmbH odbędzie się 25–27 czerwca podczas imprezy #NextGen BMW Group w Monachium.

bmw-m8-8