BMW: NOWE WERSJE M6 COUPE I CABRIO – SUPERSPORTOWE

Fanów marki BMW czeka nie lada gratka – nowa wersja BMW M6 w odmianach Coupe i Cabrio to niewątpliwie duża dawka wrażeń z jazdy typowych dla aut serii M dla czterech osób. To samochód typowo sportowy o wysokich osiągach i wyjątkowo ekskluzywnym charakterze. BMW M6 Coupe, jaki i BMW M6 Cabrio zajmują unikatową pozycję w segmencie premium.

Dopracowanie obu koncepcji zaowocowało osiągnięciem większej wydajności, stworzeniem optymalnego systemu zmiany indywidualnych ustawień samochodu oraz zaoferowaniem kierowcy szerokiej gamy systemów informacyjno – rozrywkowych z zakresu BMW ConnectedDrive.

BMW M6 Coupe charakteryzuje się wyprofilowanym dachem wykonanym z tworzyw sztucznych zbrojonych włóknami węglowymi (CFRP). Miękki dach o wysokiej jakości nawiązuje wyglądem do płetwy rekina.

 

 

Wysokoobrotowa, 4,4-litrowa jednostka V8 z pakietem M TwinPower Turbo, obejmującym technologię układu turbodoładowania działającego w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (Twin Scroll) posiada wspólny kolektor wydechowy, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Direct Petrol Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC. Parametry silnika budzą więcej niż szacunek: moc 412 kW/560 KM w zakresie od 6 000 do 7 000 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 680 Nm od 1 500 obr./min. Maksymalna prędkość obrotowa to 7 200 obr./min. Moc silnika jest o 10 procent wyższa niż u poprzednika, a maksymalny moment obrotowy – wyższy o 30 procent.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy (BMW M6 Coupe) lub 4,3 sekundy (BMW M6 Cabrio), od 0 do 200 km/h – w 12,6 sekundy (13,1). Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie: 250 km/h lub 305 km/h z pakietem M Driver’s Package.

Jednocześnie deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE to zaledwie 9,9 litra/100 km (BMW M6 Coupe) i 10,3 litra/100 km (BMW M6 Cabrio). To o ponad 30 procent mniej w porównaniu z poprzednikami! Oczywiście pojazd posiada funkcję Auto Start Stop i inne technologie z zakresu BMW Efficient Dynamics w standardzie.

 

 

Nowe M6 posiada siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową M Double Clutch Transmission Drivelogic, z automatycznym wyborem przełożeń, zoptymalizowanym pod względem trakcji z funkcjami Launch Control i Low Speed Assistance. Drążek skrzyni biegów jest typu M, a nowoopracowana skórzana kierownica posiada dźwigienki do zmiany biegów.

Moc przekazywana jest klasycznie – na tylne koła. Aktywny mechanizm różnicowy typu M zapewnia w pełni adaptacyjny rozkład siły napędowej pomiędzy tylne koła w celu optymalizacji trakcji i stabilności jazdy podczas dynamicznej zmiany pasów ruchu, a także przyspieszania po wyjściu z zakrętu.

Współczynnik mocy do masy wynosi dla BMW M6 Coupe 3,3 kg/KM, dla BMW M6 Cabrio: 3,5 kg/KM.

 

 

Zawieszenie typu M posiada doskonałą kinematykę osi przedniej i tylnej. Dynamiczna kontrola amortyzatorów typu M (Dynamic Damper Control) oferowana jest w standardzie, podobnie jak układ dynamicznej kontroli stabilności DSC z trybem M Dynamic Mode. Zamontowano wspomaganie układu kierowniczego Servotronic typu M. Mocowania kadłuba nadwozia wykorzystują specjalne panele. Lekki układ hamulcowy ma wysoką wydajność, którą można jeszcze podnieść przez zamówienie unikatowych, lekkich ceramicznych hamulców typu M o wysokiej odporności na przegrzanie i zużycie (oferowane w opcji).

Istnieje możliwość indywidualnego skonfigurowania reakcji silnika, reakcji wspomagania M Servotronic, programu zmiany przełożeń Drivelogic, trybu DSC, charakterystyki dynamicznej kontroli amortyzatorów oraz informacji na wyświetlaczu Head Up. Indywidualne ustawienia samochodu mogą zostać przywołane za pomocą przycisków M Drive umieszczonych na kierownicy.

Specjalne akcenty stylistyczne M są wizualną interpretacją technologii zastosowanych w pojeździe oraz jego osiągów. Wymodelowany dolny wlot powietrza składa się z trzech sekcji z aerodynamicznie zoptymalizowanymi spoilerami. Nowa osłona chłodnicy typu M wykonana została w charakterystycznym dla BMW kształcie nerki, z podwójnymi czarnymi listwami; wydatne nadkola; typowe dla serii M „skrzela” ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Lusterka zewnętrzne i progi boczne zostały aerodynamicznie zoptymalizowane. Oferowany jest lakier BMW Individual High Gloss Shadow Line.

 

 

Poniżej tylnych lamp założono oddzielne światła odblaskowe. Aerodynamicznie wyprofilowany tylny zderzak z dyfuzorem zamontowany jest pomiędzy podwójnymi końcówkami wydechu umieszczonymi po obu stronach. Charakteru nadają modelom 19- (standard) lub 20-calowe (opcja) kute obręcze aluminiowe typu M z ekskluzywnymi podwójnymi ramionami.

Luksusowe i eleganckie jest także wnętrze, ze specjalnymi przełącznikami M oraz charakterystycznymi akcentami stylistycznymi. Dźwignia przekładni M oraz przyciski zmiany trybów pracy pojazdu umieszczone są na konsoli centralnej, stworzonej specjalnie dla tego modelu. Ekskluzywne siedzenia typu M ze zintegrowanym podajnikiem pasa bezpieczeństwa to standard – w opcji zamówić można wielofunkcyjne fotele typu M.

Tapicerka skórzana Merino posiada rozszerzone funkcje, a ekskluzywne elementy wykończenia wnętrza wykonano z włókna węglowego. Uwagę zwracają podświetlane listwy progowe z oznaczeniem modelu, tablica wskaźników typu M z technologią Black Panel oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z rozszerzonymi funkcjami.

 

 

Adaptacyjne reflektory LED są oferowane w standardzie, podobnie jak szeroka oferta usług mobilnych z zakresu BMW ConnectedDrive: wyświetlacz Head Up typu M, asystent świateł drogowych, system BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych, ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Change Warning i Lane Departure Warning), kamera cofania, układ Surround View, funkcja Speed Limit Info, dostęp do Internetu, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy muzycznych, informacje o utrudnieniach w ruchu podawane w czasie rzeczywistym oraz aplikacje umożliwiające odbieranie radia internetowego Web Radio, a także korzystanie z serwisów Facebook i Twitter.

Oferowane są także niemal wszystkie opcje wyposażeniowe oferowane w nowym BMW serii 6, łącznie z dostępem komfortowym (Comfort Access), aktywnymi fotelami, podgrzewaną kierownicą, mechanizmem domykania drzwi, systemem nawigacji satelitarnej Professional oraz topowym systemem dźwięku przestrzennego firmy Bang & Olufsen.

 

 

DANE TECHNICZNE

BMW M6 Coupe:
– przyspieszenie (0-100 km/h): 4,2 sekundy;
– przyspieszenie (0-200 km/h): 12,6 sekundy;
– prędkość maksymalna: 250 km/h (305 km/h z pakietem M Driver’s Package);
– średnie zużycie paliwa: 9,9 litra/100 kilometrów;
– emisja CO2: 232 g/km;
– standard emisji: EU5.

BMW M6 Cabrio:
– przyspieszenie (0-100 km/h): 4,3 sekundy;
– przyspieszenie (0-200 km/h): 13,1 sekundy;
– prędkość maksymalna: 250 km/h, 305 km/h z pakietem M Driver’s Package;
– średnie zużycie paliwa: 10,3 litra/100 kilometrów;
– emisja CO2: 239 g/km;
– standard emisji: EU5.