BMW: RUSZYŁA DRUGA EDYCJA KONKURSU FAMELAB

BMW_P90095564-

Ruszyła druga edycja FameLab – konkursu dla młodych naukowców mającego na celu popularyzację nauki, a także otwarcie nowych możliwości komunikacji między światem nauki i biznesu.

Projekt organizują British Council Polska i Centrum Nauki Kopernik, przy wsparciu Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. BMW Group Polska jest głównym partnerem konkursu.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Pierwsza polska edycja FameLab okazała się prawdziwym sukcesem. Do udziału zgłosiło się ponad 80 osób z całej Polski, a Monika Koperska – doktorantka Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, zwyciężczyni polskiego FameLabu i laureatka nagrody specjalnej BMW Group Polska – podczas światowego finału w Wielkiej Brytanii zajęła drugie miejsce oraz zdobyła Nagrodę Publiczności. W swoim trzyminutowym wystąpieniu Monika przekonywała, że poza informacjami wykuwanymi w kamieniu najbardziej odporną na działanie czasu formą przechowywania danych jest papier. Inne nośniki, takie jak płyty CD, pamięci USB czy pamięć magnetyczna nie są tak trwałe.

FameLab to konkurs, w którym w szranki stają fizycy, inżynierowie, biotechnolodzy i inni badacze i badaczki z dziedziny nauk ścisłych, przyrodniczych, medycznych, rolniczych lub technicznych. Wszyscy mają za zadanie, by w sposób jak najbardziej atrakcyjny i zrozumiały opowiedzieć jury i publiczności o swojej pracy naukowej. Liczy się poprawność pod względem naukowym, umiejętność jasnego wytłumaczenia skomplikowanych naukowych zagadnień oraz przekonania do siebie publiczności. Każdy uczestnik ma jedynie 3 minuty, by zaprezentować wybrane zagadnienie.

Partnerem FameLab w Polsce jest już po raz drugi BMW Group Polska.

– Współpraca z wybitnymi naukowcami i ekspertami jest jednym z filarów działań BMW Group. Od wielu lat inwestujemy w badania, których wynikiem są dziesiątki innowacyjnych wynalazków prowadzących do udoskonalania naszych pojazdów pod względem dynamiki, efektywności, bezpieczeństwa czy przyjazności dla środowiska – mówi Andreas Biehler, dyrektor generalny BMW Group Polska.

Jego zdaniem oczywiste i konieczne jest angażowanie się przez świat biznesu w odkrywanie nowych talentów naukowych, a także zachęcanie naukowców do skutecznego komunikowania celów swoich badań i poszukiwania źródeł ich finansowania. Dzięki temu więcej innowacji ujrzy światło dziennie, z korzyścią dla społeczeństwa.

Finał konkursu odbędzie się 27 kwietnia. Zdobywca pierwszego miejsca weźmie udział w międzynarodowym finale konkursu odbywającym się w Cheltenham w Wielkiej Brytanii, otrzyma także nagrodę pieniężną (30 000 zł na cele naukowe i 5 000 zł na dowolne wydatki).