BOLONIA 2011: LANCIA – Z PODWÓJNYM DUCHEM

Lancia podczas zakończonego Salonu Samochodowego w Bolonii zaczynała swoją prezentację od segmentu B (nowa Ypsilon), poprzez segment średni (nowa Delta i Musa) i model flagowy (nowa Thema), po duży pojazd wielozadaniowy (nowy Voyager). Zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się również nowa Flavia Cabrio.

Produkty wyrażające wartości wspólne dla Lancii i Chryslera – motyw „podwójnego ducha”, istotny dla związku marek – stanowią koncepcję, wokół której skonstruowano obszar wystawy. To przemienność czerni z bielą, technologii i osiągów z jednej strony oraz stylu i elegancji z drugiej.

Gwiazdą stoiska na Bologna Motor Show była nowa Lancia Ypsilon Black&Red, dostępna z silnikiem 1.2 Fire EVO, o mocy 69 KM II i silnikiem turbodiesla 1.3 MultiJet II, o mocy 95 KM. Nowy pakiet wyposażenia, oferowany za tę samą cenę co pakiet Gold, został zaprojektowany jako alternatywne rozwiązanie dla młodych klientów, którzy preferują sportowy styl i technologię audio (system muzyczny Hi-Fi 360 stopni, 15-calowe aluminiowe felgi i okna z przyciemnianymi szybami privacy).

Nowy model charakteryzuje się czterema wariantami kolorystycznymi nadwozia (całym czerwonym w odcieniu Argilla Red, całym czarnym w odcieniu Vulcano Black, z trójwarstwowym lakierem w odcieniu Fiamma Red i z czerwonym nadwoziem w odcieniu Argilla Red połączonym z czarnym dachem Vulcano Black), a także młodzieżowym i ożywionym wnętrzem, które wyróżnia się elementami w odcieniach czerwieni i czerni.

Obok dwóch nowych samochodów w wersji Black&Red była również prezentowana Lancia Ypsilon Platinum, wyposażona w silnik 0.9 TwinAir o mocy 85 KM. Zaoferowany po raz pierwszy w wersji pięciodrzwiowej samochód pojawił się na ważniejszych rynkach europejskich w czerwcu, a od września jest sprzedawany pod marką Chrysler w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Lancia Thema i Voyager, to dwa pierwsze modele, które są wynikiem współpracy Lancii i Chryslera i które ostatnio zdobyły najwyższe uznanie w testach Euro NCAP. Themę Executive, wyposażono w nowy silnik 3.0L V6 MultiJet II o mocy 239 KM, a model Lancia Voyager Gold – w silnik 2.8L DS Common Rail o mocy 163 KM.

Nowa Lancia Delta z dwupaliwowym silnikiem benzynowym 1.4 Turbo Jet o mocy 120 KM, spełniający normę EURO debiutuje we Włoszech. Model będzie dostępny na wszystkich europejskich rynkach w trzech różnych pakietach wyposażenia (Steel, Silver i Gold).

Dopełnieniem bolońskich targów motoryzacyjnych jest Lancia Musa. Prezentowany na wystawie model Platinum był wyposażony w silnik 1.4 16V (Euro 5) o mocy 95 KM z technologią Start&Stop, stanowiącą standardowe wyposażenie i wyróżnia się nadwoziem w dwóch odcieniach (Angelico White/ Masaccio Black).