BOLONIA 2011: RENAULT – ODŚWIEŻONA LAGUNA COUPE

Laguna Coupe zmienia się z wprowadzeniem do sprzedaży nowej gamy 2012, Model otrzymał bardziej rasowy styl wraz ze światłami do jazdy dziennej LED oraz nowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich. Zmieniło się też wnętrze, w którym znalazła się elegancka skórzana tapicerka…

Trzy lata po wprowadzeniu do sprzedaży, Laguna Coupe z początkiem przyszłego roku zmienia się. Po raz pierwszy zaprezentowany właśnie szerokiej publiczności na targach motoryzacyjnych w Bolonii samochód posiada całkiem nowy wygląd reflektorów dzięki wprowadzeniu świateł przednich do jazdy dziennej LED w wyposażeniu seryjnym.

Nowe obręcze kół 18 cali są dostępne na wersji GT, która jest oferowana z systemem 4Control
(4 koła skrętne).

System 4Control

Ten znakomity system, dopracowany przez Renault Sport Technologies, jest oferowany w ramach wyposażenia seryjnego w Renault Laguna Coupe GT (opcjonalnie w wersji Monaco GP). To nowatorskie rozwiązanie na rynku samochodowym przeznaczone jest dla klientów pragnących korzystać z zalet 4 kół skrętnych. Poza łatwością prowadzenia godną samochodów miejskich (promień skrętu kół Renault Clio), system 4Control oferuje zwiększoną stabilność oraz trzymanie się drogi charakterystyczne dla aut sportowych, ale równocześnie zapewnia nieporównywalne bezpieczeństwo (sytuacje mijania przy odmowie pierwszeństwa przejazdu, hamowanie w warunkach niesymetrycznych na śliskim podłożu, optymalizacja regulacji ESC).

 

 

Renault Laguna Coupe dysponuje tym, co najlepsze w technologii: zapewnia precyzyjne tory jazdy, zawsze idealne i bezpieczne bez względu na warunki przyczepności do podłoża i na warunki jazdy, zarówno na torze, jak i w mieście.

Lakier Biała Perła, który przyczynił się do sukcesu limitowanej serii Monaco GP, jest obecnie możliwy do zamówienia dla wersji GT. Oferta dwubarwna z dachem w kolorze Czarnej Perły również została rozszerzona na wersję GT w połączeniu z wszelkimi dostępnymi lakierami metalizowanymi. Te nowe elementy stylu podkreślają elegancję i sportowy charakter coupe z najwyższej półki samochodów Renault.

Wyrafinowany styl wnętrza wzmacnia elegancka ciemnografitowa skórzana tapicerka oferowana w wyposażeniu seryjnym wersji GT.

SILNIKI

Laguna Coupe może być wyposażona w następujące w silniki:
– 2.0 T 205 – jednostka benzynowa,
– 2.0 dCi z 3 poziomami mocy: 150, 175 (z automatyczną skrzynią biegów) i 180 KM – jednostki Diesel.

Wszystkie silniki Diesla dostępne są z filtrem cząstek stałych DPF/FAP i przestrzegają normy emisji spalin Euro 5. Oferowane są z manualną lub automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, dzięki której przyjemność prowadzenia można połączyć ze sportową jazdą.

Nowatorskie rozwiązania zastosowano w silniku 2.0 dCi 150 z układem Energy Smart Management (ESM). Emituje on jedynie 126 g CO2 / km, czyli o 7 procent mniej niż poprzednia wersja. Wersje 175 i 180 KM również odnotowują spadek emisji spalin, pierwsza o 9, druga o 6 gramów, a to dzięki wprowadzeniu układu ESM.

Zasada Energy Smart Management polega na optymalizacji zarządzania ładowaniem alternatora:
– odciążenie alternatora przy podwyższonym spalaniu (przyspieszenie): akumulator dostarcza energii;
– odzyskanie energii przez alternator podczas fazy zwalniania i hamowania: doładowanie akumulatora.

WYPOSAŻENIE

Laguna Coupe dostępna jest maksymalnie w 2 poziomach wyposażenia.

Limitowana seria Monaco GP stanowi obecnie część oferty. Laguna Coupe Gama 2012 wyposażona jest seryjnie w światła do jazdy dziennej typu LED, nawigację Carminat TomTom, Audio Connection Box oraz złącze Bluetooth.