BRIDGESTONE: POPARCIE DLA MOVEMBER W POLSCE

VW 1_moustache

Listopad jednym kojarzy się głównie z jesienią, innym natomiast z kilkoma dniami wolnymi od pracy. Jednak jedenasty miesiąc w kalendarzu posiada także inne – wąsate oblicze, które tym razem zawita także do Polski.

Dla wielu mężczyzn, jak i kobiet, wąsy to atrybut prawdziwej męskości, siły i wigoru. Od pewnego czasu stały się prawdziwym hitem popkultury. Wąsy są wszędzie: na t-shirtach, szalach, kocach, kubkach, nalepkach, biżuterii. Opanowały design i modowe stylizacje.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Wąsy są głęboko zakorzenione w polskiej tradycji. Każdy, kto zna choć część naszej historii wie, że zarost nad górną wargą towarzyszył Polakom w najważniejszych dla nas momentach. Stawał się jednocześnie elementem wizerunku pojedynczych jednostek, jak i symbolem ogólnokrajowych wydarzeń.

Zwolenników zarostu pod nosem jest prawie tylu, co jego przeciwników. Nie ulega jednak wątpliwości, że moda na wąsy powraca do łask. To m.in. wynik trendu na wszystko, co stare, retro i vintage.

Szczytna historia wąsa

Bridgestone zapuść wąsyMężczyźni niechętnie przyznają się do swoich słabości, dlatego gabinety lekarskie omijają szerokim łukiem. Movember to inicjatywa powstała w 2004 roku w Australii, której celem było uświadomienie wagi profilaktycznych badań wśród mężczyzn. Nazwa całego ruchu to zestawienie dwóch angielskich słów Moustache – wąsy oraz November – listopad. Dlatego na znak solidarności pierwsi uczestnicy kampanii na cały listopad porzucili golarki, zapuszczając bujne wąsy, które stały się symbolem walki z rakiem prostaty i chorobami dotykającymi mężczyzn. Nikt nie przypuszczał, że w ciągu dekady Movember zjednoczy wąsaczy na całym świecie, organizując rok rocznie ogromne przedsięwzięcie angażujące prawie 4 miliony osób w 21 krajach.

Jak co roku za sprawą Movember na całym świecie wyrastają w listopadzie miliony wąsów. W tym roku inicjatywa zawitała także do Polski, dzięki wsparciu firmy Bridgestone, która po raz kolejny pragnie zwrócić uwagę, jak ważne jest zdrowie każdego mężczyzny. Tym samym chce, aby inicjatywa, poprzez zbiórkę funduszy na pomoc mężczyznom w całym kraju, stała się początkiem listopadowej tradycji w Polsce.

– Obecnie wąsy przeżywają swój renesans. W Polsce jednak nadal są one utożsamiane głównie z designem, jako chwytliwy akcent modowy, często odbierany z dystansem. Celem naszej akcji jest zwiększenie świadomości mężczyzn, że profilaktyka jest lepszym rozwiązaniem niż leczenie zbyt późno wykrytego schorzenia. Dlatego chcemy przywrócić wąsom ich dawną świetność i uświadomić mężczyznom i wszystkim uczestnikom akcji, że piękne wąsy są także symbolem męskiego zdrowa. Popieramy! – mówi Anna Paszt Marketing & PR Manager Bridgestone.

Inicjatywa napędzana jest heroiczną podróżą dwóch Bridgestone Bros po europejskich stolicach zarostu. W trakcie trwania Movember, na stronie beeneverywhere.eu, Bridgestone będzie udostępniać odwiedzającym mnóstwo treści, związanych z poszukiwaniami najbardziej oryginalnych wąsów. Na stronie znajdą się także filmy oraz tematyczne konkursy, zachęcające użytkowników do wspólnego zaangażowania się w działania na rzecz męskiego zdrowia.

Dla dumnych posiadaczy zarostu nad górną wargą przygotowano specjalną aplikację rozpoznawania wąsów, pozwalającą odwiedzającym na zeskanowanie swoich twarzy, a przez to dostęp do treści przeznaczonych wyłącznie dla wąsaczy. Wspomóż ruch wąsów, rejestrując się na movember.com, aby za rok Movember na stałe zagościł w Polsce.

Podobnie jak Bridgestone, my też w pełni popieramy akcję!