BRUKSELA 2012: NISSAN PREZENTUJE JUKE SHIRO

Nissan wprowadza nową flagową wersję niezwykle popularnego modelu Juke. Shiro to nazwa nieprzypadkowo wybrana dla tej wersji, zaprezentowanej na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli. Shiro to po japońsku „biały” – i to właśnie białe akcenty zdominowały wnętrze specjalnej edycji małego crossovera.

Konsola centralna, inspirowana kształtem baku motocykla, która dotychczas była dostępna wyłącznie w kolorze czerwonym lub szarym, w Shiro jest biała. Biała jest również górna część podłokietników na drzwiach.

Szwy na skórzanej kierownicy i rękojeści dźwigni zmiany biegów, a także skórzanych fotelach mają kolor biały. Spod perforowanej skóry na siedzisku i oparciu foteli widać białą podściółkę.

We wnętrzu zdominowanym przez czerń i głębokie szarości białe akcenty dodają elegancji i pozwalają jeszcze bardziej zindywidualizować posiadany egzemplarz Juke.

Z zewnątrz Juke Shiro można rozpoznać po ciemnoszarych 17-calowych aluminiowych obręczach kół, matowo srebrnym wykończeniu klamek i lusterek bocznych oraz błyszczącym słupku B. Model jest oferowany w takich samych kolorach, jak pozostałe wersje oraz dodatkowo w specjalnym kolorze Nightshade – czyli głębokim fiolecie zarezerwowanym tylko dla tej wersji.

Juke Shiro oparty na wersji Tekna jest oferowany z trzema silnikami do wyboru – 1.5 dCi 81 kW (110 KM), wolnossącym benzynowym 1.6 86 kW (117 KM) oraz turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem 1.6 DIG-T rozwijającą moc 140 kW (190 KM). Silniki napędzają koła przednie za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej przekładni manualnej, w zależności od zastosowanej jednostki napędowej.

Juke Shiro 1.6-litre DIG-T można także zakupić z zaawansowanym napędem All-Mode 4×4-i z indywidualnym rozdziałem momentu obrotowego na wszystkie koła (system TVS) i przekładnią bezstopniową najnowszej generacji. Torque Vectoring System (TVS) ogranicza podsterowność, dzięki czemu auto charakteryzuje się najlepszymi w swojej klasie właściwościami jezdnymi mimo zwiększonego prześwitu i bez uszczerbku dla komfortu jazdy.

Do standardowego wyposażenia należy też Nissan Connect, czyli zaawansowane centrum medialno-komunikacyjno-nawigacyjne, kolorowa kamera cofania, inteligentny kluczyk i system uruchamiania silnika przyciskiem w desce rozdzielczej, podgrzewane przednie fotele, automatyczna klimatyzacja, wycieraczki i reflektory z czujnikami deszczu i zmierzchu, składane lusterka boczne oraz przyciemniana tylna szyba.

Standardem jest również Nissan Dynamic Control System optymalizujący dynamikę pojazdu. Bezpieczeństwo zapewniają ESP, sześć poduszek powietrznych, ABS z EBD i systemem wspomagania hamowania awaryjnego oraz trzy zagłówki z tyłu.

Do Juke Shiro przygotowano pakiet funkcjonalnych i dopasowanych do białego wnętrza akcesoriów, takich jak centralny podłokietnik ozdobiony białymi szwami, spełniający rolę dodatkowego schowka, chromowane i podświetlane na biało osłony progów przy przednich drzwiach, oraz welurowe dywaniki z emblematem Juke pod przednie i tylne siedzenia.

W zależności od rynku powyższy pakiet jest dostępny jako opcja lub integralna część wyposażenia specjalnej wersji Shiro.

Od premiery w 2010 roku model sprawdził się segmencie B. Połączenie surowości SUV-a ze sportowym stylem wyróżnia go, a unikatowe wzornictwo jest atrakcyjne zwłaszcza dla indywidualistów poszukujących odmienności.

Juke produkowany w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii inspiruje klientów z całej Europy. Fabryka w Sunderland ustanowiła nowy rekord produkcji, która w 2011 roku wyniosła 480 485 egzemplarzy. W zeszłym roku małego crossovera sprzedano w liczbie 136 282 egzemplarzy – kontynuuje on w ten sposób dobrą tradycję starszego brata: modelu Qashqai.

Zgodnie z zasadą ciągłego rozwoju realizowaną przez Nissana w 2011 roku w Juke wprowadzono istotne zmiany konstrukcyjne. Zmiana wartości przełożenia przekładni głównej w wolnossącej wersji benzynowej oraz w wersji z silnikami Diesla umożliwiła obniżenie spalania. Poprawiła się także kultura pracy zespołu napędowego, który działa ciszej bez uszczerbku dla dynamiki pojazdu. Emisja w egzemplarzach wyposażonych w silnik benzynowy 1.6 117 KM wynosi obecnie tylko 139 g/km, a model z silnikiem Diesla 1.5 emituje CO2 w ilości zaledwie 129 g/km, co uprawnia go do emblematu PURE DRIVE umieszczanego na Nissanach z emisją poniżej 130 g/km.