BRUKSELA 2014: PREMIERA W EUROPIE MITSUBISHI CONCEPT AR

MAR 0

Mitsubishi Motors rozpoczyna nowy rok prezentując podczas salonu samochodowego Brussels Motor Show 2014 innowacyjny, sportowy model Concept AR.

Dzieje się to w ramach obchodów czterdziestolecia istnienia firmy w Europie. Dla zwiedzających targi motoryzacyjne stworzono możliwość przetestowania samochodu.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
TOKIO 2013 – MITSUBISHI


Opierając się na innowacyjnych koncepcjach, Mitsubishi Concept AR scala w sobie liczne nowoczesne technologie, architekturę typu SUV / MPV oraz lekki system hybrydowy BSG. Odwiedzający dziewięćdziesiąty drugi salon International “Motorcar – Motorcycle” Brussels Motor Show, który zostanie otwarty 16 stycznia 2014 roku, będą mogli przetestować te rozwiązania w rzeczywistych warunkach.

Obok modelu Concept AR firma Mitsubishi Motors zaprezentuje pełną gamę aut oferowanych obecnie w Belgii i Luksemburgu, łącznie z Outlanderem PHEV – nagradzanym elektrycznym crossoverem typu plug-in hybrid, który podczas wystawy rozpoczyna swoją rynkową karierę w Europie. Od końca października 2013 roku model ten z powodzeniem zadomowił się już na wybranych rynkach (Holandia, Szwajcaria, kraje skandynawskie).

Aktywne połączenie

Mitsubishi Concept AR, MPV nowej generacji zaprezentowany w listopadzie 2013 roku podczas czterdziestego trzeciego Tokyo Motor Show, łączy sportowe cechy SUV-a z przestronnością auta MPV. Samochód wykorzystuje lekki system hybrydowy z napędem pasowym rozrusznika-alternatora (BSG). System składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,1 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, który współpracuje z systemem BSG małej mocy, litowo-jonowym akumulatorem o napięciu 48V oraz chłodzoną powietrzem przetwornicą prądu stałego (DC-DC).

 

Sportowo wystylizowany Mitsubishi Concept AR oferuje wszechstronny przedział pasażerski, zaawansowane technologie bezpieczeństwa oraz układy informacyjno-komunikacyjne opracowane przez Mitsubishi Motors. Układy te obejmują system wykrywania zagrożeń, który uruchamia odpowiednie funkcje bezpieczeństwa, oraz systemy wczesnego wykrywania awarii i uszkodzeń, które informują kierowcę o konieczności dokonania naprawy lub przeglądu.

Nadwozie

Mitsubishi Concept AR (skrót od „Active Runabout”) posiada koła o dużej średnicy, które wizualnie podnoszą nadwozie. Wyraźnie zaznaczone osłony podwozia są wyrazem zwrotności, stabilności i solidności samochodu SUV. Inne elementy stylizacji Concept AR wyróżniają samochód i podkreślają świeżość całego projektu. Uwagę zwraca osłona chłodnicy o charakterystycznej stylizacji, z kolei z tyłu samochód otrzymał wyloty powietrza w tylnych słupkach, służące zmniejszeniu oporu aerodynamicznego.

Wnętrze

Przestronna kabina, wyróżniająca się miękkimi, zaokrąglonymi liniami, oferuje trzy elastyczne sposoby rozstawienia foteli – od wersji z dużą ilością miejsca dla sześciu osób, poprzez układ dla czterech osób i sporej ilości bagażu, po konfigurację wspólnej przestrzeni między 2 i 3 rzędem foteli odwróconych frontem do siebie. Wiele uwagi poświęcono zapewnieniu swobody ruchów wszystkim podróżującym poprzez zachowanie odpowiedniej odległości od siedzeń w poszczególnych rzędach. Pasażerowie mogą korzystać z interfejsu nawiązującego wyglądem do tabletu – który wysuwa się z bocznej części kabiny – i za jego pośrednictwem połączyć się z Internetem, odczytać wiadomości e-mail lub uzyskać dostęp do osobistych danych. Kabina posiada również delikatnie zaokrąglony, kryształowo podświetlony dach z panelem centralnym, którego oświetlenie miękko rozświetla wnętrze i akcentuje wysoką jakość przestrzeni pasażerskiej.

 

Z łatwo wyjmowanymi uchwytami na kubki i interfejsem przypominającym tablet, ten przyszłościowy projekt wnętrza łączy większą wygodę z komfortem.

Lekki system hybrydowy

Concept AR jest napędzany przez lekki system hybrydowy z napędem pasowym rozrusznika-alternatora (BSG). System składa się z rzędowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,1 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, który współpracuje z systemem BSG małej mocy.

Litowo-jonowy akumulator o napięciu 48V umieszczony z tyłu współpracuje z chłodzoną powietrzem przetwornicą prądu stałego (DC-DC), celem natychmiastowego ponownego uruchamiania silnika po wyłączeniu go na biegu jałowym i dostarczenia dodatkowego momentu obrotowego wspomagającego silnik podczas przyspieszania. Silnik elektryczny jest używany do odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania regeneracyjnego i do napędzania sprężarki klimatyzatora, gdy silnik spalinowy nie pracuje, co przyczynia się do jeszcze większej oszczędności paliwa przy zapewnieniu satysfakcji z jazdy.

W fazie projektowania Mitsubishi Concept AR został poddany konsekwentnie realizowanemu programowi redukcji masy ukierunkowanemu na silnik i cały system hybrydowy, z szerszym zastosowaniem blach stalowych o wysokiej wytrzymałości (które wykorzystano już w nowych modelach Outlander i Space Star) i lekkich materiałów konstrukcyjnych w istotnych elementach pojazdu. Zmniejszanie masy rozciągnięto na projekt deski rozdzielczej pozbawiony zbędnych ozdobników, siedzenia, a nawet na wybór materiałów tapicerskich. Wynikiem tego jest znaczne zmniejszenie zużycia paliwa oraz bardziej płynna i komfortowa jazda.

System bezpieczeństwa czynnego

 

Concept AR został wyposażony w opracowany przez Mitsubishi Motors system bezpieczeństwa czynnego oraz system układów informacyjno-komunikacyjnych nowej generacji.
Współpraca tych systemów pozwala przewidywać i ostrzegać kierowcę o potencjalnych niebezpieczeństwach i szybko oraz precyzyjnie uruchamiać funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego.

Najważniejsze funkcje:
• ostrzeganie o obiektach znajdujących się za samochodem
• system wspomagania bezpiecznej jazdy (DSSS);
• automatyczna kontrola świateł drogowych;
• zapobieganie przypadkowej utracie kontroli;
• system zapobiegania kolizjom czołowym (FCM);
• ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu (LDW);
• tempomat adaptacyjny (ACC).

Skrócone dane techniczne

* Silnik spalinowy
– benzynowy, trzycylindrowy rzędowy, 1,1 litra z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowany, zmienne fazy rozrządu MIVEC;
– moc maksymalna (kW/KM): 100 (140 KM);
– paliwo: benzyna;

* System BSG
– moc maksymalna (kW): 10 (48V – 14 KM);

* Akumulator
– pojemność (kWh): 0.25 (48V);

* Przeniesienie napędu
– na koła przednie (2WD);

* Przekładnia
– CVT z przekładnią pomocniczą;

* Wymiary
– dł. x szer. x wys. (mm): 4350 x 1780 x 1690;
– liczba miejsc: 6.