CES 2015: CONTINENTAL – SIŁA INTELIGENTNEJ MOBILNOŚCI

Continental_PP_1jpg

Podczas prestiżowych targów Consumer Electronics Show 2015 (CES) w Las Vegas Continental zaprezentował inteligentne rozwiązania zwiększającego świadomość i bezpieczeństwo kierowcy.

Prezentacja odbyła się pod hasłem „Siła inteligentnej mobilności”.


Zobacz także:

TECHNIKA

OPONY


 

Podczas targów eksperci Continental zaprezentowali urządzenia najnowszej generacji z wykorzystaniem technologii magazynowania i przetwarzanie danych w chmurze. Rozwój innowacji firmy w tej dziedzinie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy na drodze, głównie dzięki stałemu dostępowi do informacji oraz większej kontroli nad pojazdem.

Większa kontrola

Najważniejszą z nowości Continental zaprezentowanych na targach jest dynamiczny horyzont elektroniczny (e-Horyzont). Powstały we współpracy z firmą IBM, e-Horyzont wykorzystuje technologię chmury lokalizacyjnej HERE. System opiera się na przekształceniu mapy cyfrowej w niezwykle precyzyjny i zbierający aktualne informacje czujnik. Pozwala on na uwzględnienie takich zmiennych jak pogoda, natężenie ruchu, czy roboty drogowe, a także na przekazywanie tych informacji do podzespołów elektronicznych pojazdu. Dane są zbierane z wielu źródeł z wykorzystaniem techniki crowdsourcingu.

Continental_PP_2

Nowe technologie dostępowe

Udział w targach CES, był również znakomitą okazją do zaprezentowania w jaki sposób zegarek kierowcy może zostać wykorzystany jako wygodne urządzenie sterujące – zdalny kluczyk. Inteligentny zegarek Continental łączy się z najnowszym modelem zdalnego kluczyka dwukierunkowego, wykorzystując technologię Bluetooth. Pozwala on na przesyłanie danych dotyczących pojazdu, danych diagnostycznych i informacji o użytkowniku bezpośrednio do auta. Korzystając z odpowiedniej aplikacji kierowca może na przykład otwierać lub zamykać samochód.

Kolejna innowacja – „Connected Technician”, to rozwiązanie Continental wykorzystujące aplikację na tablety, umożliwiającą nawiązanie łączności z pojazdem za pomocą rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki niej serwisant w warsztacie jest prowadzony krok po kroku przez cały proces określania przyczyn usterek i wykonywania napraw. W ten sposób ma on zawsze pod ręką wszystkie instrukcje robocze, dane o uszkodzonych podzespołach lub zalecenia.

Profesjonalny system diagnostyczny pozwala na automatyczne rozpoznanie modelu i typu pojazdu, wykrycie problemów oraz udostępnienie pełnych informacji technicznych o aucie. Intuicyjna obsługa przekłada się na prostsze, szybsze i dokładniejsze określanie przyczyn usterek oraz wykonywanie napraw, a także na optymalne planowanie czynności serwisowych. Na targach CES Continental zaprezentował również w jaki sposób sterowane głosem aplikacje wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości pozwalają na jeszcze wydajniejszą pracę serwisanta – bez konieczności obsługi ręcznej.

Continental_PP_3

Czujniki otoczenia

W 2014 roku amerykańska agencja NHTSA wydała rozporządzenie, zgodnie z którym wszystkie samochody osobowe, do 2018 roku, będą musiały zostać wyposażone w rozwiązania zapewniające widoczność z tyłu pojazdu (kamery tylne), stosowane dodatkowo jako rozwiązania awaryjne. Celem rozwoju tej technologii jest umożliwienie jazdy całkowicie zautomatyzowanej. Służy temu również zintegrowany system czujników i kamer System Surround View od Continental, zapewniający pełny, 360-stopniowy widok wokół całego pojazdu. Połączenie tej technologii z aktywnym rozwiązaniem w zakresie hamowania (Advanced Driver Assistance System) może istotnie przyczynić się do obniżenia liczby ofiar wypadków w trakcie cofania.

Telematyka i przyszłość podróży według Continental

Continental od niemal dwudziestu lat pracuje nad rozwiązaniami, które umożliwiają internetową wymianę danych na temat pojazdu. Jeszcze w tym roku pojazdy sprzedawane na amerykańskim rynku będą wyposażane w najnowszy moduł telematyczny koncernu. Zapewnia on przesył danych w standardzie LTE i pozwala na korzystanie z szeregu usług łączności z użyciem systemu Starlink, wykorzystywanym przez Subaru. Właściciele samochodów Subaru będą mogli korzystać z usług automatycznego powiadamiania o kolizji, zdalnego sterowania pojazdem (np. otwieranie i zamykanie za pomocą smartfona), a także będą dostawać miesięczne raporty na temat stanu pojazdu i jego kluczowych parametrów.

Na targach CES 2015 zaprezentowane zostały rozwiązania Continental wykorzystujące zdobycze nowoczesnej techniki i rozwój Internetu. Dzięki nim, auta stają się jeszcze bezpieczniejsze i bardziej wydajne.