CHEVROLET: NOWY SILNIK DLA CORVETTE – 460 KM

Chevrolet 1_282828

Chevrolet ogłosił, że silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 l, pracujący pod maską nowego Chevroleta Corvette Stingray 2014 wyposażonego w sportowy układ wydechowy, rozwija wg SAE (amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) 460 KM (343 kW) mocy przy 6000 obr./min. oraz 630 Nm (465 lb-ft) maksymalnego momentu obrotowego przy 4600 obr./min.

Jest to więc najmocniejszy produkcyjny Chevrolet Corvette w historii, osiągający według wstępnych szacunków zużycie paliwa około 9 l/100 km.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
SPORT


74 KM osiąganych z litra pojemności skokowej to lepszy wynik niż w jednostce LS3 6,2 l umieszczonej w Corvette C6, a nawet w motorze LS7 7,0 l napędzającym model C6 Z06. Należy przy tym zaznaczyć, że wysoki moment obrotowy jest dostępny już przy niskich obrotach i utrzymywany w całym zakresie prędkości obrotowej – 429 Nm przy zaledwie 1000 obr./min. i 90 procent maksymalnej wartości w zakresie od 3000 do 5500 obr./min., co pozwala uzyskać doskonałe przyspieszenie w każdych warunkach.

Chevrolet szacuje, że sprint od 0 do 96 km/h zajmie nowej Corvette mniej niż 4 sekundy.

Chevrolet 2_.1280

Wysoka moc, duża gęstość mocy i doskonała wydajność nowego silnika LT1 to zasługa wielu nowych, zaawansowanych technologii, jak bezpośredniego wtrysku paliwa (nowość), funkcji aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), układu zmiennych faz rozrządu czy zaawansowanego układu spalania.

Inne cechy silnika:
– zaawansowany układ smarowania z chłodzeniem tłoków natryskiem oleju oraz opcjonalnym systemem smarowania z suchą miską olejową;
– pompa paliwowa napędzana przez wał rozrządu i umieszczona przy silniku, wspierająca system bezpośredniego wtrysku;
– kolektor dolotowy o specjalnej konstrukcji zapewniającej lepszy przepływ powietrza poniżej maski silnika modelu Corvette;
– kolektory wydechowe typu „cztery w jednym” o wysokiej wydajności, stworzone w oparciu o projekt silnika LS7.

Chevrolet 3_1280.1280(1)

Dziedzictwo jednostek Small Block

Silnik LT1 zastosowany w Corvette Stingray 2014 to już piąta generacja jednostek typu small block, z których pierwsza zadebiutowała w modelu Corvette w 1955 roku. Jednostka wyposażona w czterogardzielowy gaźnik miała pojemność 4,3 litra (265 cali sześciennych) i moc 195 KM. Pięć lat później Chevrolet Corvette z silnikiem small block wywalczył swoje pierwsze zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

W 2012 roku Chevrolet Corvette Racing C6.R z jednostką small block pokonał modele Ferrari, BMW i Porsche, zdobywając tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców, zespołów i konstruktorów w amerykańskiej serii wyścigów Le Mans (ALMS – American Le Mans Series) w klasie GT. Corvette Racing jest tym samym najbardziej utytułowanym zespołem w historii ALMS, mającym na swoim koncie łącznie 77 zwycięstw w klasie, osiem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji kierowców oraz dziewięć tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów i zespołów od 2001 roku.

Corvette Stingray 2014 coupe wejdzie do sprzedaży jesienią, natomiast kabriolet uzupełni ofertę pod koniec roku. Oba modele otrzymały w pełni aluminiową ramę oraz zmodyfikowane podwozie, jak również zupełnie nowy design nadwozia i wnętrza.