CIĘŻARÓWKA O DUŻEJ ŁADOWNOŚCI NA OGNIWA PALIWOWE

Toyota Motor Corporation i Hino Motors pracuja nad stworzeniem wielkogabarytowej ciężarówki zasilanej ogniwami paliwowymi. Zasięg nowego pojazdu to około 600 km.

Obie firmy koncentrują się na praktyczności zastosowania wodorowych aut ciężarowych w codziennej pracy w biznesie.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

ECO


 

Ciężarówka jest oparta na modelu Hino Profia. Obie firmy wykorzystują w tym projekcie swoje najnowocześniejsze technologie i wieloletnie doświadczenie. Podwozie zostało specjalnie dostosowane do elektrycznego napędu na wodorowe ogniwa paliwowe i zoptymalizowane pod kątem pakowności, a jednocześnie zauważalnie zredukowano masę samochodu, by zapewnić ładowność na poziomie wymaganym przez rynek.

Toyota dostosowała do tego projektu nowy napęd na ogniwa paliwowe z Miraia 2. generacji. W pojeździe zamontowano dwa zestawy ogniw paliwowych oraz systemy kontroli jazdy opracowane przez Hino na potrzeby wielkogabarytowych ciężarówek hybrydowych. Każda z firm podjęła się realizacji ambitnych celów radykalnej redukcji emisji CO2 do 2050 roku.

Strategia Toyota Environmental Challenge 2050 jest jednym z 6 głównych celów jest redukcja średnich emisji CO2 nowych samochodów o 90 proc. w porównaniu do poziomu z 2010 oku. Plan Hino Environmental Challenge 2050 zawiera podobne cele.

Elektryfikacja samochodów ciężarowych wymaga dobrania odpowiedniego napędu, który połączy wysokie walory środowiskowe z praktycznością. Aby samochód sprawdził się w firmie, musi mieć duży zasięg i ładowność, a jednocześnie nie powinien wymagać długich przestojów z powodu ładowania.

Wielkogabarytowe ciężarówki są zwykle wykorzystywane na długich dystansach na autostradach, dlatego napęd na ogniwa paliwowe jest optymalnym rodzajem napędu dla tego rodzaju pojazdów ze względu na krótki czas tankowania, niewielki ciężar oraz wysoką gęstość energii.