CITROEN: NOWY ZAKŁAD PRODUKCYJNY DLA NOWEGO C3 W SERBII

Citroen uruchamia nowe zaplecze produkcyjne dla nowego C3, rozpoczynając montaż swojego bestsellera w zakładzie Stellantis w Kragujevacu, w centralnej Serbii.

Po zawarciu porozumienia między Stellantis a serbskim Ministerstwem Gospodarki, w latach 2022–2024 fabryka ta została całkowicie zmodernizowana pod kątem dostosowania jej do nowej platformy Smart Car i wspierania produkcji modeli elektrycznych.


Zobacz także:

VOLVO: EX90 ZWYCIĘZCĄ W WORLD CAR AWARDS 2025
 

ROZMAITOŚCI


 

Zakład zatrudnia ponad tysiąc osób i może pochwalić się wysokim poziomem jakości i wydajności, opierając się na nowoczesnych, zautomatyzowanych i zrobotyzowanych liniach produkcyjnych. Ta decyzja dotycząca produkcji jest kluczowa i ma umożliwić firmie oferowanie kompaktowego, wszechstronnego i przystępnego cenowo modelu produkowanego w Europie.

Cały projekt C3 został opracowany z myślą o atrakcyjnym poziomie cenowym – od prostoty stylistyki, przez wybór lokalizacji produkcji, po nową platformę Smart Car, którą inauguruje, oraz wyposażenie pokładowe. Celem produkcji nowego C3 jest sprawienie, że samochód stanie się dostępnym dla wszystkich symbolem wolności, nastawionym na transformację energetyczną, bez kompromisów w zakresie komfortu, designu, wszechstronności użytkowania oraz wyposażenia, którego oczekują klienci tego segmentu.

To wyjątkowo atrakcyjne atuty, ponieważ już ponad 130 000 klientów zamówiło Nowego C3, mimo że model pojawił się w salonach dealerskich w Europie dopiero w ostatnim kwartale 2024 roku. Na koniec pierwszego kwartału 2025 roku, Nowy C3 zajął trzecie miejsce w rankingach sprzedaży na rynkach francuskim i włoskim, a drugie miejsce w rankingu sprzedaży samochodów elektrycznych we Francji. Od momentu premiery, aż 30% sprzedaży C3 stanowiły wersje elektryczne. Produkcja w Serbii uzupełnia produkcję realizowaną w zakładzie w Trnawie na Słowacji, gdzie powstaje również nowy C3 Aircross, który właśnie debiutuje na rynkach.

Nowy C3 zapewnia dostęp do mobilności niezależnie od źródła energii. To już czwarta generacja kultowego modelu Citroena, którego łączna sprzedaż przekroczyła ponad 5,6 miliona egzemplarzy. Nowy C3 oferuje jeszcze większy komfort dzięki zastosowaniu zawieszenia Citroen Advanced Comfort, najnowszej generacji foteli Advanced Comfort oraz innowacyjnej koncepcji wnętrza C-Zen Lounge obejmującej m.in. deskę rozdzielczą. Nawiązując do stylistyki SUV-a, nowy C3 zachowuje kompaktowość i zwinność poprzedniej wersji, oferując przy tym więcej przestrzeni i łatwiejszy dostęp do wnętrza. Zaprojektowany od samego początku z myślą o wersji elektrycznej, dostępny jest także w wersji z napędem benzynowym oraz hybrydowym, zapewniającym wszechstronność i łatwość użytkowania. Wersja elektryczna oferuje zasięg ponad 320 km (według cyklu WLTP). Pozycjonowanie cenowe nowego C3 wyraźnie wyróżnia go na tle klasycznych ofert w tym segmencie.