CITROEN, PEUGEOT, FORD: NAGRODY DLA SILNIKÓW

Si 2_02

Podczas ceremonii zorganizowanej w Stuttgarcie w Niemczech wręczono wyróżnienia “International Engine of the Year Award”. Otrzymały je m.in. Ford oraz PSA Citroen Peugeot.

Motor Forda 1,0 EcoBoost zdobył tytuł “Międzynarodowy silnik roku” już drugi rok z rzędu. Koncern PSA Peugeot Citroën otrzymał nagrodę w kategorii silników o pojemności od 1,4 l do 1,8 l.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


FORD

Wysoce ekonomiczny i dynamiczny silnik benzynowy 1,0 l EcoBoost – łączący bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i układ zmiennych faz rozrządu w celu zaoferowania niższego zużycia paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi – uzyskał najwyższy wynik w historii konkursu. Silnikowi Forda przypadł również tytuł “Najlepszy silnik poniżej 1,0 l.

Silnik 1,0 l EcoBoost został zaprojektowany w ośrodkach badawczo- rozwojowych Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii oraz w Aachen i Merkenich w Niemczech i jest produkowany w zakładach Forda Craiova w Rumunii i w niemieckiej Kolonii. Fabryki silników zostały zmodernizowane poprzez wprowadzenie zaawansowanych technik produkcyjnych. Wprowadzono również nową technologię “testów na zimno” umożliwiającą testowanie silników bez potrzeby ich uruchamiania, co przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.

Si 3_ieoty2013

Motor jest oferowany w niewielkich modelach, jak Ford Fiesta i Ford B-MAX oraz samochodach kompaktowych, jak Ford Focus, C-MAX i Grand C-MAX. W niedalekiej przyszłości jednostka będzie też dostępna w większych autach, w tym w Fordzie Mondeo, Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect i Tourneo Courier.

Silnik, który jest tak mały, że można go schować do pokładowego luku bagażu podręcznego w samolocie, oferuje niskie zużycie paliwa. Plan podwojenia produkcji silnika w fabryce w Kolonii (Niemcy) do ponad 1000 jednostek dziennie wejdzie w życie w połowie sierpnia tego roku.

Si 4_BoostEngine-03

Ford of Europe planuje potroić roczną produkcję samochodów wyposażonych w benzynowe silniki EcoBoost (różne pojemności) do około 480 000 w roku 2015, przy 141 000 w 2011 roku. Według szacunków firmy Ford, spośród tych samochodów ponad 300 000 będzie wyposażonych w silniki 1,0 l EcoBoost.

CITROEN – PEUGEOT

Prestiżowe wyróżnienie po raz kolejny przyznane zostało 4-cylindrowemu silnikowi benzynowemu 1,6 l Turbo z wtryskiem bezpośrednim, opracowanemu przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z BMW Group.

Nagroda wyróżnia w szczególności wersję 200-konną montowaną w modelach Peugeot RCZ, 308 CC i 308 GTi oraz Citroën DS4 i DS5. Silnik, poza mocą zwiększoną do 200 KM, charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 275 Nm, przy poziomie emisji CO2 wynoszącym 139 g/km (w modelu Peugeot 208 GTi).

SI 1_128_01

Jednostka benzynowa 1,6 l Turbo wieńczy pełną gamę silników o pojemnościach od 1,4 l do 1,6 l, oferujących moc w zakresie od 95 do 200 KM. Silniki z tej rodziny, wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak bezpośredni wtrysk w wersji turbo, zmienny wznios zaworów, pompę oleju ze sterowanym przepływem czy też odłączaną pompę wodną, zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji o 10% w stosunku do jednostek poprzedniej generacji.

Silniki z tej rodziny, produkowane w fabryce Française de Mécanique w Douvrin we Francji, tworzą obecnie podstawę oferty w zakresie jednostek benzynowych firm Peugeot i Citroën.

Tytuł “Międzynarodowy silnik roku” przyznawany jest przez 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów całego świata.