CONTINENTAL: NOWA SPORTOWA OPONA SPORTCONTACT 7

Nowa sportowa opona SportContact 7 o bezpiecznych parametrach jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach

Opona SportContact 7 firmy Continental debiutuje z trzema nowymi rozwiązaniami technicznymi: adaptacyjny wzór bieżnika dostosowuje się do suchej i mokrej nawierzchni, bieżnik dopasowany do rozmiaru opony w każdym aucie, a mieszanka BlackChili jest precyzyjnie dobrana pod względem składu do parametrów asymetrycznego bieżnika. Dzięki temu, Continental stworzył nową flagową oponę sportową, która na nowo definiuje standardy osiągów opon i wzbudza duże zaufanie do właściwości jezdnych.


Zobacz także:

OPONY


Głównym celem naszych prac rozwojowych było stworzenie najlepszej sportowej opony letniej na rynku dla każdej klasy pojazdów – mówi prof. Burkhard Wies, szef działu badań i rozwoju opon do samochodów osobowych Continental. Obejmuje to uzyskanie znacznie lepszych osiągów na suchych i mokrych drogach lub torach wyścigowych oraz oferowanie wyjątkowego przebiegu, który jest o 17 procent wyższy niż w poprzednim modelu. Dzięki bardzo dobrej wydajności paliwowej wnosimy wkład w zrównoważony rozwój, uzyskując oznaczenie Unii Europejskiej „C” dla efektywności paliwowej.

Dzięki asymetrycznemu, adaptacyjnemu wzorowi bieżnika nowa opona SportContact 7 potrafi dostosować się do suchej i mokrej nawierzchni, a właściwości jezdne w każdych warunkach pozostają na wysokim i bezpiecznym poziomie – także przy wyższych prędkościach. Opona świetnie sprawdza się nawet, gdy jest poddawana najcięższym próbom – mówi Wies. Nowy bieżnik adaptacyjny zapewnia bezpieczeństwo i pewność w każdej sytuacji oraz precyzję i stabilność podczas pokonywania zakrętów zarówno na suchych jak i mokrych drogach. Umożliwia to innowacyjne podejście do rzeźby bieżnika: podczas jazdy na wprost „ślad opony” kończy się w punkcie największej wartości odprowadzania wody z bieżnika, co zapewnia doskonałą przyczepność podczas hamowania i przyspieszania, także na mokrej nawierzchni. Podczas pokonywania zakrętów „ślad” przesuwa się na zewnętrzną część, która ma za zadanie przenosić maksymalne siły, zapewniając stabilne prowadzenie. Dodatkową stabilność dostarczają innowacyjne „elementy blokujące” w części zewnętrznej, które umożliwiają jedynie ograniczone ruchy klocków bieżnika, a tym samym zapewniają wysoką precyzję jazdy.

Konwencjonalne opony sportowe różnie reagują na odmienne koncepcje i masy pojazdów – w zależności od masy, wielkości i mocy silnika samochodu. Nasza nowa opona SportContact 7 jest pierwszym w segmencie opon UUHP produktem, który jest dostosowany do każdego typu pojazdu – wyjaśnia Wies. Cięższe pojazdy wymagają innych rozwiązań w zakresie opon, niż lekkie samochody sportowe, dlatego specyfikacje opony SportContact 7 są dostosowane do każdej klasy pojazdu. W tym celu opracowaliśmy nowe technologie, również na potrzeby wyścigów, stosowane w zależności od rozmiaru opony, tak aby w każdym pojeździe zachować wrażenia z jazdy typowe dla gamy SportContact. Obejmuje to projektowanie konstrukcji dostosowanej do potrzeb różnych klas pojazdów. Możemy również dostosować stabilność ściany bocznej, przyczepność w określonych warunkach obciążenia, a także zdolność do osiągania wysokich prędkości, prowadzenie i konstrukcję karkasu do każdej klasy pojazdu – stwierdza.

Trzecim elementem technologicznym nowej opony SportContact 7 jest mieszanka gumowa BlackChili, która została precyzyjnie dopasowana do zastosowań w asymetrycznym wzorze bieżnika. Miękka mieszanka doskonale pasuje do bardzo sztywnej, niskoprofilowej konstrukcji opony, zapewniając nie tylko bardzo dobre właściwości jezdne, ale także gwarantując znaczny wzrost przebiegu. Aby to osiągnąć, inżynierowie i chemicy firmy Continental musieli pogodzić sprzeczne cele. Efektem ich pracy jest niezwykła technologia mieszanki, która w połączeniu z konstrukcją bieżnika pozwala na znaczną poprawę właściwości jezdnych.

W porównaniu do uznanego poprzedniego modelu, wewnętrzne testy firmy Continental wykazały imponujące wyniki – przebieg wydłuża się o 17 procent, osiągi na torze wyścigowym wzrastają o 10 procent, droga hamowania skraca się o 8 procent na mokrej nawierzchni i o 6 procent na suchej.