CONTINENTAL: PO DRODZE Z AUTOPILOTEM – JUŻ NIEDŁUGO?

Conti_Auto

Jak pokazują wyniki najnowszych badań Continental Mobility Study 2013, kierowcy z Niemiec, Japonii, USA i Chin zgodnie postrzegają systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy jako bardzo użyteczne.

Największymi ich entuzjastami są kierowcy z Chin i Niemiec (93 proc.). Największą rozpoznawalnością wśród kierowców cieszą się wspomaganie awaryjnego hamowania (85 proc. w Japonii, 61 proc. w Niemczech, 54 proc. w USA i 38 proc. w Chinach) oraz system stabilizacji trakcji (62 proc. w Niemczech, 32 proc. w Chinach, 19 proc. w Japonii i 16 proc. w USA).


Zobacz także:
BEZPIECZEŃSTWO
OPONY


Najwięcej okazji do korzystania z nowinek technicznych mają Chińczycy. Głównie wynika to z tego, że 74 proc. ich samochodów ma mniej niż 5 lat i zostały fabrycznie wyposażone w systemy ostrzegające o zmianie pasa ruchu oraz wspomagające parkowanie.

Wciąż rosnąca liczba samochodów przyczyniła się do zmniejszenia kosztów technologii czujników, kamer i radarów, a tym samym do upowszechnienia systemów ułatwiających prowadzenie pojazdów. Jak wynika z raportu Continental, 90 proc. kierowców w Niemczech i Chinach, 84 proc. w USA i 82 proc. w Japonii docenia przydatność tych systemów. Do najbardziej powszechnych wśród kierowców udogodnień należą: kontrola prędkości, czujniki parkowania i tylne kamery cofania.

– Doświadczenia kierowców związane z użytkowaniem zaawansowanych systemów wspomagania jazdy mają pozytywny wpływ na to, jak ludzie postrzegają automatyczne prowadzenie. Osoby, które same doświadczyły, jak skutecznie funkcjonuje np. system awaryjnego hamowania nie kwestionują możliwości automatycznej jazdy. Continental jest jednym z wiodących dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego i od wielu lat pracuje nad technologiami, które już wkrótce umożliwią automatyczne prowadzenie. Dzięki inteligentnym technologiom sieciowym samochody będą w stanie całkowicie przejąć prowadzenie pojazdem, kierowca zaś będzie mógł w tym czasie poczytać książkę lub podziwiać widoki. Już w 2016 roku ta wizja zacznie się urzeczywistniać – wyjaśnia Christian Senger, szef Działu Rozwoju Zaawansowanej Elektroniki Motoryzacyjnej w Continental.

Największymi entuzjastami automatycznego prowadzenia są Chińczycy (79 proc.) i Japończycy (77 proc.). Amerykańscy kierowcy zdecydowanie wciąż wolą trzymać ręce na kierownicy i ufają swoim umiejętnościom (85 proc.). Ankietowani najchętniej korzystaliby z „autopilota” w swoim samochodzie podczas jazdy w korku oraz na długich odcinkach autostrad. Chcieliby również, by ich auto samodzielnie parkowało.

Ciekawe, jak takie badania wypadłyby w Polsce…

Nie wszyscy wiedzą, że Continental to nie tylko producent opon – jest też jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie. Oferując układy hamulcowe, urządzenia i komponenty zespołów napędowych i podwozi, zestawy wskaźników, systemy informatyczne i rozrywkowe, podzespoły elektroniczne, elastomery techniczne, firma Continental znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Firma zatrudnia obecnie około 177 000 pracowników w 46 krajach.