CONTINENTAL: PREMIERA NOWEJ OPONY WINTERCONTACT TS 870

Continental prezentuje nowa oponę WinterContact TS 870 – następcę modelu TS 860

Następca sprawdzonej i wysoko ocenionej opony WinterContact™ TS 860 podąża jej śladem, łącząc wysokie osiągi w warunkach zimowych z bardzo dobrymi właściwościami na mokrej nawierzchni, a także prezentując istotne zalety ekologiczne, takie jak dalsze zmniejszenie oporów toczenia i wydłużenie przebiegu. WinterContact TS 870 to całkowicie nowy produkt, opracowany od podstaw pod względem konstrukcji, wzoru bieżnika i mieszanki.


Zobacz relacje:

OPONY


 

W wyniku tego powstał model, który w porównaniu do poprzedniczki zapewnia o 3 proc. krótszą drogę hamowania na lodzie i o 5 proc. lepsze prowadzenie na śniegu, a także lepsze prowadzenie na suchej nawierzchni. Dziesięcioprocentowemu wzrostowi przebiegu towarzyszy dwuprocentowe zmniejszenie oporów toczenia. Biorąc pod uwagę przeciwstawne cele, związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska, postęp w obu obszarach jest imponujący.

W efekcie nowa opona prezentuje wyjątkowo zrównoważone osiągi we wszystkich obszarach, w których użytkownicy tego oczekują. Dodatkową przyczepność na śniegu zapewniają nowo opracowane lamele 3D, ustawione pod optymalnym kątem do kontaktu ze śniegiem. Ponieważ bloki bieżnika zagłębiają się w śnieg, mogą się z nim skuteczniej zazębiać. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają głębokie lamele, ułożone równolegle do ukośnych rowków. Lamele te mają dużą liczbę krawędzi, co pozwala na bardziej efektywne przenoszenie sił dynamicznych i zapewnia dobrą przyczepność podczas jazdy po linii prostej i w zakrętach na zaśnieżonych drogach.

Dla konstruktorów jedną z zalet tej konstrukcji było to, że pozwoliła ona na stworzenie jeszcze większych kieszeni śniegowych w bieżniku. Wypełniają się one śniegiem i zapewniają jeszcze lepszą przyczepność. Najlepszą przyczepność na śniegu zapewnia nie przyczepność pomiędzy powierzchnią styku opony z nawierzchnią, ale przyczepność pomiędzy śniegiem a śniegiem. Śnieg dostaje się do rowków bieżnika, gdzie jest ubijany. Ubita warstwa śniegu w oponie łączy się ze śniegiem na drodze. Im lepiej rowki bieżnika zatrzymują ubity śnieg, tym lepsza jest przyczepność. Właśnie w tym celu Continental zastosował technologię SnowCurve+. Opony z tą technologią posiadają specjalną strukturę ścian rowków, które łączą się z ubitym śniegiem w ponad 1000 punktów bieżnika. Zapewnia to większą przyczepność i lepsze przenoszenie sił hamowania – szczególnie podczas pokonywania zakrętów.

Aby jeszcze bardziej skrócić drogę hamowania na śliskich, zimowych drogach, Continental zwiększył liczbę bloków bieżnika w strefie kontaktu opony WinterContact™ TS 870 aż o dziesięć procent. Krawędzie i lamele w tych blokach działają podobnie jak wycieraczki, szybko rozpraszając topniejący śnieg i zapewniając dobrą przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.

W oponie WinterContact™ TS 870 zastosowano wzór bieżnika w kształcie litery V, który został już przyjęty przez wielu producentów opon. Jedną z uderzających innowacji jest jednak to, że główne rowki w kształcie litery V zmierzają w kierunku falistego rowka centralnego biegnącego wokół opony, co sprawia, że nowa opona Continental ma zupełnie inny wygląd niż większość jego konkurentów. Ale to nie wszystko. Dzięki połączeniu rowków Hydro Grooves i rowka centralnego, konstruktorzy osiągnęli jeszcze szybsze wypieranie wody podczas jazdy w deszczu. Zapewnia to jeszcze skuteczniejszą ochronę przed aquaplaningiem i dalszą poprawę skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni. Kolejnym czynnikiem, który pomaga w uzyskaniu krótkiej drogi hamowania, jest nowo opracowana mieszanka bieżnika, która podobnie jak w poprzednim modelu nosi nazwę Cool Chili. Mieszanka ta, składająca się ze specjalnych żywic, zapewnia lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.

Tajemnica lepszych właściwości ekologicznych opony tkwi przede wszystkim w mieszance polimerowej. Zoptymalizowana gęstość wiązań krzyżowych zapewnia większą elastyczność, poprawiając jakość kontaktu opony z nawierzchnią. Zmniejsza to ścieranie się opony i zwiększa osiągany przebieg. Jednocześnie mieszanka Cool Chili zmniejsza opór toczenia, co obniża zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2.

Opona WinterContact™ TS 870 została opracowana dla takich modeli jak VW up!, VW Golf i Citroën C4 czy BMW serii 1 i serii 3. Gama produktów obejmuje początkowo 19 rozmiarów na felgi od 14 do 17 cali, o profilu od 45 do 65 i szerokości od 175 do 225 mm – niektóre z nich posiadają rant ochronny felgi i/lub oznaczenie XL, wskazujące na większą nośność. W 2022 roku Continental doda do oferty kolejne 45 rozmiarów. Opony te są dopuszczone do jazdy z prędkością do 240 km/h.

Continental pierwotnie zamierzał wprowadzić dwie nowe opony zimowe na rynek osobno. Premiera WinterContact™ TS 870 była zapowiadana na ubiegły rok, ale została przesunięta z powodu pandemii COVID-19.