COTY 2026: RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC WŚRÓD FINALISTÓW

Renault 4 E-Tech electric znalazł się w gronie siedmiu finalistów prestiżowego konkursu Car of the Year 2026, którego jury tworzy 57 dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 krajów Europy.

To już piąty rok z rzędu, gdy w finałowej stawce znalazł się model marki Renault.


Zobacz także:

VOLKSWAGEN: 38 NOWYCH AUT DLA HOSPICJÓW OD WOŚP I GRUPY KROTOSKI
 

ROZMAITOŚCI


 

Renault 4 E-Tech electric to kompaktowy samochód elektryczny o przestronnym wnętrzu, wysokim komforcie jazdy i rozbudowanym wyposażeniu technologicznym. Jury konkursu oceniało w sumie 35 modeli, spośród których wyłoniono siedmiu finalistów. Zwycięzcę poznamy 9 stycznia 2026 r. podczas Brussels Motor Show w Brukseli.

W poprzednich edycjach nagrodę zdobyły modele Scenic E-Tech electric (2024) oraz Renault 5 E-Tech electric (2025). W 2025 roku tytuł został przyznany ex aequo także modelowi Alpine A290.

Pięć lat z rzędu w finałowej stawce

Obecność Renault w finale konkursu Car of the Year od pięciu lat potwierdza konsekwencję marki w rozwijaniu gamy modeli elektrycznych:

– 2022: Megane E-Tech electric
– 2023: Austral E-Tech full hybrid
– 2024: Scenic E-Tech electric (zwycięzca)
– 2025: Renault 5 E-Tech electric (zwycięzca ex aequo z Alpine A290)
– 2026: Renault 4 E-Tech electric

„Renault 4 E-Tech electric znalazło się wśród siedmiu finalistów konkursu Car of the Year. To dowód uznania dla wszystkich jego zalet. Renault 4 to samochód elektryczny dostosowany do potrzeb codziennego użytku. Obecnie jest to numer jeden na rynku francuskim wśród elektrycznych SUV-ów klasy B. Wkrótce pojawią się kolejne wersje, między innymi z miękkim dachem brezentowym” – powiedział Fabrice Cambolive, CEO marki Renault.

Wszechstronny kompaktowy samochód elektryczny

Renault 4 E-Tech electric nawiązuje do stylistyki historycznego modelu, prezentując nowoczesne rozwiązania techniczne i modułową konstrukcję. Długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2,20 m, a pojemność bagażnika 420 litrów. Klapa bagażnika sięga aż do dolnego zderzaka, co obniża próg załadunkowy do 61 cm – średnio o 10 cm mniej niż w konkurencyjnych modelach. Samochód wyposażono w system Extended Grip, a jego zdolność holowania wynosi 750 kg.

Na pokładzie znalazły się nowoczesne systemy wspomagania kierowcy ADAS, a także rozbudowany system multimedialny openR link z usługami Google i wirtualnym asystentem Reno, wykorzystującym technologię ChatGPT. Użytkownicy mają dostęp do ponad 100 aplikacji i usług.

Dwa warianty napędu i szeroka dostępność

Model oferowany jest w dwóch wersjach napędu i akumulatora:

„urban range” – silnik 90 kW, akumulator 40 kWh, zasięg do 308 km,
„comfort range” – silnik 110 kW, akumulator 52 kWh, zasięg do 409 km.

W ofercie znajdują się także wersje użytkowe „Van” i „Fleet Van” dla przedsiębiorców i flot. Produkcja modelu odbywa się w północnej Francji: montaż w Maubeuge, silnik w Cléon, pakiet akumulatora w Ruitz, a sam akumulator w Gigafactory Douai.

Renault 4 E-Tech electric wśród silnych rywali

Pozostali finaliści konkursu Car of the Year 2026 to: Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA oraz Skoda Elroq.

Od ponad dekady Renault konsekwentnie rozwija mobilność elektryczną. Po wprowadzeniu modeli Megane E-Tech electric i Scenic E-Tech electric w segmencie C, gama w segmencie B została poszerzona o Renault 5 E-Tech electric (2024) i Renault 4 E-Tech electric (2025). W przygotowaniu znajduje się również Twingo E-Tech electric, miejski model z segmentu A.

Czytaj także: