DACIA: DUŻA AKTUALIZACJA MODELU SPRING

Dacia nie przestaje doskonalić modelu Spring, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby swoich klientów.

Obietnica zeroemisyjnej mobilności dostępnej dla jak najszerszego grona klientów. Od momentu pojawienia się Dacii Spring na rynku model sprzedał się łącznie w liczbie ponad 179 tys. egzemplarzy w Europie (do czerwca 2025 r.).


Zobacz także:

CUPRA: LIMITOWANY FORMENTOR VZ5 – POWRÓT PIĘCIOCYLINDROWEGO SILNIKA
 

ROZMAITOŚCI


 

W 2025 r. Spring osiąga dobre wyniki z ponad 17 tys. sprzedanych egzemplarzy i zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów elektrycznych sprzedanych klientom indywidualnym (w segmentach A, B i B-SUV) w Europie. Sukces ten opiera się na wciąż najkorzystniejszej cenowo ofercie na rynku pojazdów elektrycznych, która w pełni odpowiada rzeczywistym potrzebom klientów. Dacia Spring po pierwszych ośmiu miesiącach tego roku była najchętniej wybieranym samochodem elektrycznym wśród klientów indywidualnych w Polsce.

Obietnica wprowadzania istotnych, corocznych udoskonaleń w tym w 100% elektrycznym modelu, aby stał się jeszcze atrakcyjniejszy: nowa tożsamość Dacii w 2022 r., nowy, bardziej wydajny silnik o mocy 65 KM w 2023 r. oraz znaczna modyfikacja w 2024 r., w ramach której całkowicie zmodernizowano wygląd pojazdu i przekształcono doświadczenie użytkownika na bardziej cyfrowe.

Dziś Dacia po raz kolejny dotrzymuje obietnicy: Spring rozpoczyna nowy, ważny rozdział, aby zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, dzięki czemu model będzie jeszcze przyjemniejszy, bezpieczniejszy i bardziej wszechstronny w codziennym użytkowaniu.

ZMODERNIZOWANA PŁYTA PODŁOGOWA, ZAPEWNIAJĄCA NOWE DOŚWIADCZENIE Z JAZDY

Spring, samochód kompaktowy w pełnym znaczeniu tego słowa, już w 2024 r. został poddany kilku modyfikacjom, mającym na celu optymalizację jego zachowania na drodze: udoskonalenie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego dla większej precyzji i lepszego prowadzenia, nowe 15-calowe koła, nowa kierownica dla wygodniejszego chwytu itd.

Dziś wraz z wdrożeniem zmian konstrukcyjnych przyczyniających się do poprawy doświadczenia prowadzenia auta, Spring idzie o krok dalej.

– Centralna część platformy Dacii Spring została wzmocniona i wyposażona w nowy akumulator. Zmiany te pozwoliły zwiększyć sztywność konstrukcji i zoptymalizować rozkład masy między przodem a tyłem w celu poprawy ogólnej stabilności pojazdu.
– Hamowanie jest bezpieczniejsze dzięki wzmocnionemu wspomaganiu. Obręcze kół 15”, oferowane w standardzie od wersji wyposażenia Expression, przyczyniają się do poprawy zachowania modelu na drodze.
– Spring został po raz pierwszy wyposażony w stabilizator poprzeczny, dostępny seryjnie we wszystkich wersjach. Poprawiło to stabilność samochodu na zakrętach, a nowe ustawienia amortyzatorów i sprężyn zawieszenia dodatkowo ją wzmocniły.

Co więcej, w modelu wprowadzono ulepszenia aerodynamiczne:

– Zespół opływowych wzmocnień podwozia z przodu, na bokach i z tyłu, ograniczających zawirowania strug powietrza pod samochodem.
Nowy spojler pozwala na zmniejszenie zawirowań wokół górnej części klapy bagażnika.

Wpływa to istotnie na zasięg Dacii Spring i znajduje odbicie w widocznie lepszym współczynniku SCx: 0,660 w porównaniu z 0,745 z obręczami kół 14’’, 0,665 w porównaniu z 0,743 z obręczami kół 15’’.

NOWA GAMA SILNIKÓW ZAPEWNIAJĄCYCH JESZCZE WYGODNIEJSZĄ JAZDĘ I WIĘKSZY SPOKÓJ

Dwa nowe silniki 70 KM / 52 kW i 100 KM / 75 kW zastępują poprzednie jednostki 45 KM / 33 kW i 65 KM / 48 kW. Oferują większą moc i wyższy moment obrotowy przy prędkości od 80 do 120 km/h (do +20%). Dzięki temu Spring może bez problemów przemieszczać się poza miastem i naturalnie wtapiać się w ruch na drogach i autostradach oraz zapewnić większy komfort prowadzenia.

Nowe silniki są połączone z zupełnie nowym akumulatorem o pojemności 24,3 kWh, wykorzystującym po raz pierwszy w pojeździe Grupy Renault technologię Lithium-Fer-Phosphate (LFP) i oferującym zoptymalizowane bezpieczeństwo termiczne, trwałość i koszty.

Pomimo wielu wprowadzonych modyfikacji Spring, wierny filozofii Dacii, pozostaje najlżejszym na rynku czteromiejscowym samochodem z napędem w 100% elektrycznym (waży około jednej tony). To zaleta, dzięki której samochód może zaoferować zasięg dostosowany do sposobu użytkowania samochodu przez klientów. Klienci pokonują około 34 km dziennie w ciągu czterech przejazdów ze średnią prędkością 34 km/h. Zatem zasięg 225 km (w cyklu mieszanym WLTP wersjach z 15-calowymi obręczami kół) umożliwia korzystanie z pojazdu przez cały tydzień roboczy na jednym ładowaniu.

Nowa ładowarka pokładowa DC o mocy 40 kW (poprzednio 30 kW), dostępna, w zależności od kraju, w opcji w wersji wyposażenia Expression i Extreme, pozwala naładować akumulator od 20% do 80% w zaledwie 29 minut. Wszystkie egzemplarze modelu Spring są seryjnie wyposażone w ładowarkę prądu zmiennego o mocy 7 kW, która w zestawieniu z nowym akumulatorem umożliwia szybsze ładowanie od 20% do 100%: 3 godz. 20 min zamiast 4 godz. z wall boxa o mocy 7 kW oraz 10 godz. 11 min z domowego gniazda elektrycznego.

Nowy silnik o mocy 70 KM jest dostępny w wersjach wyposażenia Essential i Expression, natomiast nowy silnik o mocy 100 KM – w wersji Spring Extreme.