DELPHI: MNIEJSZY CZUJNIK ZAWARTOŚCI TLENU – SZYBSZY

delphi_czuj2

Kiedy zespół ds. układów napędowych w Delphi Automotive rozpoczął prace nad unowocześnianiem czujników stężenia tlenu, celem było opracowanie czujnika, który byłby lżejszy, mniejszy, tańszy i szybszy w działaniu.

To ostatnie wymaganie było najważniejsze – dlatego nowe urządzenie zawartości tlenu jest teraz ponad 30 procent szybszy.


Zobacz także:

TECHNIKA

ROZMAITOŚCI


 

Większość węglowodorów jest emitowana podczas pierwszych 10 sekund rozgrzewania silnika. Konwencjonalne czujniki mogą potrzebować nawet 12 sekund na podgrzanie elementów czujnika do optymalnej temperatury pracy. Najnowszy czujnik Delphi potrzebuje na to tylko 8 sekund i jest bardzo dokładny.

Comparison

Dokładność czujnika umożliwia sterowanie składem mieszanki powietrzno – paliwowej, pomagając producentom samochodów obniżyć emisję substancji szkodliwych w spalinach. Czujnik może być stosowany w samochodach osobowych i w lekkich pojazdach użytkowych, gdzie ilość dostępnego miejsca pod maską jest bardzo ograniczona. Czujnik może być stosowany zarówno dla układów zasilanych benzyną, jak i tam, gdzie stosowane są mieszanki benzyny z etanolem.

– W przypadku większych pojazdów i pojazdów typu SUV, nowy czujnik jest tak wydajny, że producenci samochodów mogą stosować mniej metali szlachetnych w katalizatorach samochodowych. W niektórych wypadkach oszczędności są tak duże, że zwracają się wydatki za ten nowy, miniaturowy czujnik tlenu – stwierdził Jim Zizelman, wiceprezes działu Powertrain Delphi.

Najnowszy czujnik Delphi jest najszybciej uruchamiającym się czujnikiem dostępnym na rynku; jest to również rozwiązanie tanie i przyjazne dla środowiska naturalnego.