DETROIT 2016: CONTINENTAL – AUTOMATYCZNA JAZDA CORAZ BLIŻEJ

Conti-dialog1

Czy jesteśmy gotowi na nową jakość podróżowania? Continental uruchomił dedykowaną witrynę internetową 2025AD.com, która inicjuje globalną dyskusję na temat przyszłości automatycznego prowadzenia.

Na platformie zarówno eksperci, jak i konsumenci mogą omawiać wszystkie techniczne, prawne i społeczne aspekty z tym związane.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2016


 

Eksperci firmy Continental po raz pierwszy zaprezentowali serwis internetowy 2025AD.com podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit. Na anglojęzycznej witrynie publikowane są najnowsze fakty oraz ciekawe grafiki na temat automatycznego prowadzenia.

Z kolei multimedialna oś czasu w przejrzysty sposób pokazuje, które technologie są już obecnie stosowane w produkcji seryjnej oraz kiedy możemy spodziewać się wprowadzenia kolejnych funkcji. Przewiduje się, że w pełni automatyczne prowadzenie pojazdu będzie możliwe na autostradach już od 2025 roku.

– Sukces koncepcji automatycznego prowadzenia w dużej mierze zależy od stopnia zaufania społecznego. Przyszli użytkownicy tego rozwiązania powinni mieć okazję do lepszego poznania technologii, dzięki której w przyszłości przemieszczanie się będzie bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Dlatego Continental uruchamia stronę 2025AD.com jako inicjatywę, mającą na celu budowanie wzajemnego zaufania i zapraszającą wszystkie zainteresowane strony do publicznej dyskusji – wyjaśnia Elmar Degenhart, Prezes Zarządu Continental.

Sześć wyzwań automatycznego prowadzenia

Opracowując komponenty i systemy potrzebne do automatycznego prowadzenia, konstruktorzy Continental stawiają czoła jednocześnie sześciu kluczowym wyzwaniom. Należą do nich: technologia czujników, łączność z klastrami, dialog człowiek- maszyna, architektura systemu, niezawodność oraz przychylne nastawienie do automatycznego prowadzenia. Oprócz prac nad systemem jazdy autostradą, firma prowadzi również prace nad technologią zautomatyzowanych manewrów parkingowych i planuje rozpowszechnienie systemów automatyzacji prowadzenia w mieście.

– Biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, automatyczne prowadzenie „od drzwi do drzwi” będzie możliwe od około 2030 roku. Co ważne, w tym czasie nie tylko samochód musi zostać dostosowywany do miasta, ale też miasto będzie dostosowywane do automatycznego prowadzenia, na przykład przez zapewnienie odrębnych pasów ruchu dla tego typu pojazdów – komentuje Elmar Degenhart.

Dialog dla przyszłej mobilności

Salon Samochodowy NAIAS zapoczątkował nowy okres – uruchamiając witrynę 2025AD.com Continental inicjuje globalny dialog na temat koncepcji automatycznego prowadzenia i przemieszczania się w przyszłości. Co ważne, przedstawiciele firmy zachęcają do udziału w dyskusji także partnerów z branży motoryzacyjnej, polityków, różne grupy społeczne, placówki naukowo- badawcze oraz kierowców.