DETROIT 2016: PIERWSZY PUBLICZNY POKAZ VOLVO S90

Front Quarter Volvo S90 White

Pierwsza publiczna premiera najnowszego Volvo S90 odbywa się podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit.

Stany Zjednoczone są dla szwedzkiej marki bardzo ważnym rynkiem zbytu, a miejsce premiery luksusowego sedana jasno wskazuje, gdzie znajdzie on wielu nabywców.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2016


 

Model S90 ma przyczynić się do kolejnego wzrostu sprzedaży Volvo, która i tak jest najwyższa w historii. W ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych wzrosła ona o 24,3 proc. Jest to zasługa olbrzymiego powodzenia modeli XC60 i XC90. Tymczasem marka prezentuje Amerykanom kolejny model, który ma ich przyciągnąć do salonów.

Interior Blond Volvo S90

– Wszystko wskazuje na to, że Volvo w Stanach Zjednoczonych właśnie wróciło do gry. Nasza sprzedaż w ubiegłym roku mocno wzrosła, a w 2016 roku spodziewamy się kolejnego poprawienia wyniku, między innymi dzięki wprowadzeniu do oferty nowego sedana – S90 – powiedział Lex Kerssemakers, kierujący oddziałem Volvo Car Group w obu Amerykach.

Amerykańska premiera modelu S90 na salonie samochodowym w Detroit zbiega się z planami Volvo, które zakładają zbudowanie fabryki samochodów w Charleston w Karolinie Południowej. Ta powstająca już inwestycja warta 11 mld dolarów skróci czas oczekiwania na auta w USA, zwiększy moce produkcyjne firmy, a przy okazji da pracę dwóm tysiącom ludzi.

– To właśnie Amerykanie mają szansę jako pierwsi zobaczyć na żywo nasze najnowsze Volvo S90. Już rozpoczęliśmy pracę nad budową naszej fabryki w USA. Te dwa fakty najlepiej pokazują, jak poważnie traktujemy rynek Ameryki Północnej – powiedział prezes Volvo Car Group, Hakan Samuelsson.

Wprowadzenie nowego Volvo S90 jest kolejnym ważnym etapem całościowego odnowienia oferty. W ubiegłym roku nową generację modeli otworzył XC90. Tylko w zeszłym roku zebrano 88 000 zamówień na tego flagowego SUV-a. Ta liczba znacznie przekroczyła wstępne prognozy zakładające, że będzie to około 50 000 aut. Tym samym klienci dali wyraz temu, że podoba im się kierunek rozwoju marki, a w szczególności jej design i rozwijane przez nią technologie.

Interior Gear lever Volvo S90

S80 i S90 – łączy je tylko miejsce produkcji

Już na pierwszy rzut oka widać, że Volvo S90 nie jest kontynuacją modelu S80. To samochód zbudowany od nowa. Wnętrze przypomina to znane z nowego modelu XC90, ale przystosowano je do nadwozia luksusowego sedana. Tak jak XC90, także w S90 zastosowano przednie światła LED-owe z charakterystycznym motywem a la „młot Thora”. Ukłonem w kierunku tradycji jest pionowe, wklęsłe ożebrowanie atrapy chłodnicy, które odwzorowuje kształt grilla klasycznego Volvo P1800. Oglądany w lusterku wstecznym model S90 nie da się pomylić z żadnym innym samochodem.

Niskie nadwozie wpisuje się w trend budowania czterodrzwiowych sedanów o proporcjach coupe. Styliści poświęcili wiele uwagi detalom. We wnętrzu S90 znajdziemy przeszycia z prawdziwej skóry, eleganckie metalowe wstawki, czy piękne kratki nawiewu powietrza umieszczone po obu stronach pionowego ekranu dotykowego.

– Nasza flagowa limuzyna Volvo S90 jest samochodem, który zmieni reguły gry. To auto z klasą. Nadwozie zostało zaprojektowane z najwyższą dbałością, co widzimy choćby w liniach nadwozia charakterystycznych dla skandynawskiego wzornictwa. Wnętrze wzbudza podziw doskonałym połączeniem nowoczesnych technologii i naturalnych materiałów tworząc unikalną atmosferę dobrego smaku i “Szwedzkości” w najlepszym wydaniu – powiedział Thomas Ingenlath odpowiedzialny w Volvo za design.

Interior All Seats Volvo S90

Kolejny krok do jazdy w pełni autonomicznej

Nowe Volvo S90 już w standardzie wyposażone jest w najnowszą wersję systemu IntelliSafe Assist. Składa się on z aktywnego tempomatu, systemu ostrzegania o konieczności zachowania odległości oraz najbardziej zaawansowanego systemu wspomagania jazdy Pilot Assist drugiej generacji. Dzięki niemu możliwa jest jazda, podczas której auto samo utrzymuje właściwy kierunek jazdy w obrębie pasa ruchu.

Pilot Assist działa przy prędkościach do 130 km/h i nie potrzebuje już poprzedzającego samochodu, za którym może podążać – teraz wystarczą znaki drogowe. To ostatni krok przed wprowadzeniem całkowicie autonomicznej jazdy. Jak będą wyglądały auta samodzielnie jeżdżące auta Volvo już w niedalekiej przyszłości możemy zaobserwować na przykładzie przedstawionego pod koniec ubiegłego roku Volvo Concept 26.

Również z napędem hybrydowym

Najmocniejsza wersja nowego Volvo S90 to T8 Twin Engine – hybryda typu plug-in o łącznej mocy zespołu napędowego 407 KM. Obecne Volvo XC90 T8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sek. Model S90 T8 ma mieć jeszcze lepsze przyspieszenie. Poza sportowym trybem Power, samochód może bezszelestnie poruszać się w trybie Pure korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego lub w trybie Hybrid, w którym przełącza się pomiędzy napędem elektrycznym i spalinowym.

Volvo S90 IIHS Small Overlap Test

Lider w dziedzinie bezpieczeństwa

Nowe S90 to także pierwsze auto wyposażone w system City Safety z nową funkcją. System sam potrafi rozpoznawać znajdujące się na drodze duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie, a następnie zahamować. Auto błyskawicznie hamuje z maksymalną siłą oraz ostrzega sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi kierowcę pomagając uniknąć w ten sposób wypadku. Samochód został także przetestowany w Volvo Safety Center, gdzie poddano go serii testów zderzeniowych, w tym najbardziej wymagającemu testowi zderzeniowemu zgodnemu z wymaganiami amerykańskiego instytutu IIHS. Rezultat to oczywiście rewelacyjny wynik tzw. testu small overlap.

Doskonałe prowadzenie

Najnowszy model Volvo opracowywano z zastosowaniem m.in. zaawansowanego symulatora zachowania nadwozia samochodu. W efekcie powstał samochód, który prowadzi się znacznie lepiej niż inne auta tego segmentu.

– To istotny krok na przód jeśli chodzi o prowadzenie i dynamikę samochodu. Sposób, w jaki prowadzi się S90 jest wynikiem stworzonego od podstaw modelu jazdy, który pozwoli kierowcy prowadzić auto z jeszcze większą precyzją i bardzie komfortowo – powiedział Peter Mertens, szef działu badawczo-rozwojowego Volvo Cars.

Interior cockpit Volvo S90