Off- roadowy samochód do terenowej jazdy to Mercedes- Benz Klasy G. Od 1979 roku ponad 300 000 egzemplarzy modelu pozwoliło swoim nabywcom przeżyć ciekawe przygody.
Na pierwszy rzut oka przez blisko 40 lat „Gelenda” zmieniała się niewiele, jednak w rzeczywistości ten wyjątkowy terenowy wóz stale ewoluował. Jak wygląda obecnie można będzie się przekonać podczas premiery na targach motoryzacyjnych North American International Auto Show w Detroit.
Zobacz także:
Teraz, z całkowicie zmodernizowanym wnętrzem i licznym nowymi funkcjami, Klasa G przechodzi największą transformację w swojej historii, zarówno od strony technicznej, jak i stylizacyjnej. Charakterystyczne klamki, nie mniej charakterystyczny dźwięk zamykania drzwi, praktyczna listwa ochronna wokół nadwozia, umieszczone na zewnątrz koło zapasowe czy wyeksponowane lampy kierunkowskazów – wszystko to będzie można znaleźć także w nowej Klasie G.
Wnętrze
Po wejściu na pokład Klasy G w oczy rzucają się elementy inspirowane designem nadwozia. Choćby otwory wentylacyjne, które swoim kształtem nawiązują do okrągłych reflektorów. Albo osłony głośników przypominające klosze przednich kierunkowskazów. Wśród znaków rozpoznawczych nowej „Gelendy” nie zabrakło uchwytu przed fotelem pasażera z przodu oraz zespołu przełączników blokad dyferencjałów – oprawionych chromem i umieszczonych w zasięgu wzroku. Oba te elementy starannie zoptymalizowano, zachowując jednak ich charakterystyczną formę.
Kierowcy Klasy G mogą obsługiwać system informacyjno- rozrywkowy bez odrywania dłoni od kierownicy. Panele dotykowe Touch Control na jej ramionach odpowiadają na ruchy przesuwania opuszków palców w ten sam sposób jak ekran smartfona. Zakres możliwości sterowania uzupełniają umieszczone przed kontrolerem multimediów klawisze skrótów do często używanych funkcji oraz opcjonalny zestaw instrumentów do obsługi systemów wspomagających, zlokalizowany nad obrotowym włącznikiem świateł. Kierowca siedzi blisko przedniej szyby, ciesząc się dobrą widocznością we wszystkich kierunkach.
Przeprojektowany panel instrumentów standardowo składa się z analogowych wskaźników. Podobnie jak w nowych Klasach E i S, na życzenie dostępny jest alternatywny panel instrumentów z dwoma dużymi ekranami: jeden prezentuje wskaźniki w polu widzenia kierowcy, a drugi umieszczono ponad konsolą centralną. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowca ma do wyboru trzy różne wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną, a odpowiednie informacje i widoki może konfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami.
Wysokiej próby wykończenie sprawia, że Klasa G łączy terenowe zdolności z luksusem. Nawet w standardowej specyfikacji drewniane okładziny o otwartych porach zapewniają atmosferę klasycznej elegancji. Wśród stylowych akcentów znalazły się elementy z metalu lub włókien węglowych oraz skórzana tapicerka.
Drzwi są bardzo solidne, a w kabinie wygospodarowano szereg nowych schowków. Na życzenie można zamówić bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Na konsoli środkowej umieszczono dwa wyjmowane pojemniki na napoje oraz podręczną tackę. Tylne drzwi zaopatrzono w uchwyty na 1-litrowe butelki, a kanapa ma wolnostojące oparcie. Standardowy zestaw audio obejmuje 7 głośników. Opcjonalne nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester oferuje 16 głośników oraz 590-watowy wzmacniacz z procesorem DSP.
Nowa Klasa G ma zmienione wymiary – jest większa od poprzedniczki. Tylne siedzenia można składać w 40, 60 lub 100 proc. Siedziska i oparcia z przodu i z tyłu są podgrzewane (pakiet aktywnych foteli wielokonturowych – w opcji).
Dwa pakiety wyposażenia
Nowa Klasa G występuje w tak wielu wariantach. Podróżujący standardowo spoczywają na fotelach obszytych skórą Lugano w kolorze czarnym, brązowym lub beżowym macchiato. Dodatkowo, nabywcy mają do wyboru dwa ekskluzywne pakiety dodatków: Exclusive Interior oraz Exclusive Interior Plus. Po raz pierwszy będzie można zamówić też jasne wnętrze z wszystkimi elementami, od wykładziny do podsufitki, w kolorze beżu macchiato.
Z wszystkimi wariantami łączy się sportowa Linia AMG. W tym przypadku czarna tapicerka siedzeń kontrastuje z czerwonymi przeszyciami na fotelach, panelu instrumentów, drzwiach i konsoli centralnej, a także z czerwonymi pasami bezpieczeństwa. Całość koresponduje ze sportową kierownicą ze spłaszczonym u dołu wieńcem, po raz pierwszy dostępną w Klasie G.
Off-roadowa legenda od 1979 r.
W chwili premiery rynkowej, wiosną 1979 r., „Gelendę” oferowano z czterema silnikami do wyboru: o mocy od 53 kW/72 KM do 115 kW/156 KM. Klienci mogli zdecydować się na Kabriolet z krótkim rozstawem osi lub Kombi z krótkim albo długim rozstawem osi. W 1989 r. pojazdy z serii modelowej 463 zapoczątkowały ewolucyjny proces, a o od 1993 r. nosi on swoją obecną, oficjalną nazwę: Klasa G.
Z okazji 25. urodzin Klasy G na rynek trafił wyjątkowy wariant, „doszlifowany” przez Mercedes-AMG: G 55 Kompressor. Jego 8-cylindrowy silnik o mocy 350 kW/476 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnił mu niezrównane osiągi. 30-lecie produkcji modelu w 2009 r. zbiegło się z wprowadzeniem nowych elementów wyposażenia.
W 2012 r. przeprowadzono kolejną modernizację, obejmującą m.in.: nowe jednostki AMG, znacznie poszerzony zakres wyposażenia, jeszcze wyższej jakości wykończenie kabiny i nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak aktywny system kontroli odległości Distronic Plus czy wspomaganie parkowania Parktronic.
Rok później Mercedes-Benz poszerzył ofertę o wariant G 63 AMG 6×6: trzyosiowy pojazd terenowy z technologią sportowego napędu Mercedes- AMG. Zaprezentowany w roku 2015 model G 500 4×4² wyróżniał się nie tylko luksusową koncepcją wnętrza, ale i 45-centymetrowym prześwitem oraz imponującymi osiągami na asfalcie. W 2017 r. zadebiutował G 650 Landaulet (średnie zużycie paliwa: 17,0 l/100 km; średnie emisje CO2: 397 g/km), zbudowany w z99 egzemplarzach z jednostką V12 i osiami portalowymi.
Latem 2017 r. linie produkcyjne w Graz opuściła Klasa G z numerem 300 000 – Mercedes-Benz G 500 w niebieskim, metalicznym kolorze designo Mauritius.
Nowa Klasa G będzie świętować swoją premierę podczas salonu samochodowego NAIAS w Detroit w styczniu 2018 r.








![OMODA: PREMIERA MODELU OMODA 4 W WUHU 17 października w Wuhu zaprezentowano nowy model OMODA 4. Pojazd oficjalnie przedstawiono […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/OMODA-4-65x65.jpg)
![SEAT: ARONA 2026 – NOWA ODSŁONA MIEJSKIEGO SUV-A Nowa SEAT Arona wchodzi w kolejny etap swojej historii jako bardziej wyrazisty, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-Arona-1-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MAZDA POKAZUJE KONCEPCJE VISION X-COUPE I X-COMPACT Mazda pokazuje wizję zrównoważonej mobilności na rok 2035 Podczas konferencji prasowej na […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Mazda-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: ELEKTRYCZNA OFENSYWA SUZUKI NA TARGACH W TOKIO Suzuki Motor Corporation zaprezentuje swoje nowości podczas Japan Mobility Show 2025, które […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Suzuki-65x65.jpg)
![RAJDY: MIKO MARCZYK I SZYMON GOSPODARCZYK RAJDOWYMI MISTRZAMI EUROPY! Załoga Skody, Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w znakomitym stylu zakończyła sezon […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Miko-Marczyk-i-Szymon-Gospodarczyk--65x65.jpg)
![RAJD ŚLĄSKA 2025: OPUBLIKOWANO OFICJALNY HARMONOGRAM RAJDU! Już tylko niecałe dwa miesiące dzielą nas od tegorocznej edycji Rajdu Śląska. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rajd-Slaska-2025-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![HONDA: PRZEWODNIK PO PONAD 120 NAJLEPSZYCH EUROPEJSKICH TRASACH Honda przygotowała interaktywną mapę z najlepszymi europejskimi drogami do jazdy jako hołd […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Honda-Dream-Drives-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![MERCEDES-BENZ: OD PIERWSZEGO FURGONU BENZA DO SPRINTERA PRZYSZŁOŚCI W przeddzień 130-lecia transportu Mercedes-Benz Vans marka prezentuje niezwykłe połączenie historii i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mercedes-Benz-Vans-65x65.jpg)
![FORD: TRANSIT CUSTOM PLUG-IN HYBRID (PHEV) TAŃSZY OD ECOBLUE Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) jest obecnie tańszy niż porównywalny wariant […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Transit-Custom-Plug-in-Hybrid_01-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
