DUNLOP: OPONY DO NOWEGO OPLA MONZA CONCEPT

img20130913_205705

Dunlop zaprojektował ogumienie do nowego koncepcyjnego Opla Monza. Pojazd został zaprezentowany na Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie. Zaprojektowane wspólnie przez Opla i Dunlopa opony współgrają ze wzornictwem samochodu i uzupełniają jego lekką, atletyczną linię.

Prace nad nową koncepcyjną oponą w rozmiarze 245/35 R 21 rozpoczęły się na początku tego roku oraz przebiegały wieloetapowo, aby konstruktorzy mogli w pełni sprostać wysokim oczekiwaniom i standardom Opla.


Zobacz także:
OPONY


Stylistyka opiera się na tych samych eleganckich liniach, które można dostrzec w nowym Monza Concept, dlatego opony przyczyniają się do jeszcze atrakcyjniejszego wyglądu samochodu na drodze.

– Zespoły projektowe Dunlopa i Opla pracowały nad tym, by wzór bieżnika idealnie pasował do eleganckiej linii pojazdu. Każdy szczegół opony został omówiony, oceniony i zaprojektowany zgodnie z najwyższymi standardami i wymaganiami marki Opel – wyjaśnia Helmut Fehl z Centrum rozwoju i zaawansowanego wzornictwa Dunlopa w niemieckim Hanau.

Mając na uwadze potrzebę zapewniania bardziej zrównoważonej przyszłości, Monza Concept wykorzystuje zwiększoną elektryfikację samochodu w codziennej jeździe – od rozwiązań wydłużających zasięg po technologie stosowane w ogniwach paliwowych. Dążenie do optymalnej efektywności pojazdu uzupełniają lekkie opony, zaprojektowane przez Dunlop, a charakteryzujące się niskim oporem toczenia.

Rozwój koncepcyjnej opony do nowego Monza Concept jest częścią działań Dunlopa na rzecz wspierania wiodących producentów samochodów w Europie zarówno w zakresie nowych modeli, jak i prezentacji aut koncepcyjnych. Dzięki temu, że marka Dunlop oferuje wysokiej jakości opony, które zaspokajają zarówno obecną, jak i przyszłą potrzebę wyższej efektywności, jest ona regularnie zapraszana do współpracy przez producentów aut.

– Nasze dążenie do uczestniczenia w rozwoju pojazdów nowej generacji znajduje kolejne potwierdzenie w tym projekcie. Zawdzięczamy to nie tylko naszym zaawansowanym możliwościom inżynieryjnym, ale także w dużym stopniu mistrzostwu w projektowaniu wizualnym – mówi H. Fehl.