FCA: SZEREG INICJATYW NA ZAKOŃCZONYM EXPO 2015

Corporate_Expo

Podczas sześciu miesięcy światowej wystawy Expo Mediolan 2015, marki Fiat Chrysler Automobiles zorganizowały szereg istotnych inicjatyw w ramach globalnego partnerstwa.

Największa w historii wystawa poświęcona odżywaniu i żywieniu, która przekształciła Mediolan i Włochy w światową ekspozycję, w której 144 kraje, w tym oczywiście Polska, pokazały to, co najlepsze w ich kulturze.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Temat tego wydarzenia, „Wyżywienie planety, energia dla życia”, przyciągnął w ciągu sześciu miesięcy miliony odwiedzających z całego świata, którzy tłumnie odwiedzali pawilony wystawowe, towarzysząc konfrontacji pomysłów i rozwiązań w zakresie żywienia, dla przyszłego zrównoważonego rozwoju.

Grupy FCA i CNH Industrial, oficjalni, globalni partnerzy Expo Mediolan 2015, znalazły się wśród wielkich gwiazd imprezy poprzez dostarczenie floty samochodów oraz odgrywając ważną rolę w uporządkowanym planie komunikacji. W sumie wykorzystano 105 samochodów, by uświadomić odwiedzającym ważkość tematu zrównoważonej mobilności.

Wśród udostępnionych aut było 71 Fiatów 500L Natural Power zasilanych metanem, 10 Fiatów 500L Living, 4 Fiaty 500L Trekking, 10 Fiatów 500e (zasilanych elektrycznie, do wewnętrznego użytku na terenie przestrzeni wystawowej), 6 Jeepów Grand Cherokee, 2 Lancie Voyager i 2 Maserati Quattroporte, wykorzystane, jako modele wystawowe.

Fiaty 500L zostały udostępnione delegacjom 40 państw w ramach „Share&Drive“, nowej usługi car sharing, wykorzystującej UconnectTM. Dzięki innowacyjnemu systemowi infotainment, można było obsługiwać ją za pośrednictwem prostej aplikacji na smartfony z systemem operacyjnym Apple iOS lub Google Android. Zarejestrowani kierowcy mogli używać swoich telefonów komórkowych do wcześniejszej rezerwacji samochodu, lokalizowania go, otwierania i zamykania drzwi oraz kończenia sesji wypożyczenia na wszystkich parkingach, wyznaczonych bezpośrednio przez aplikację.

Liczby potwierdzają sukces przedsięwzięcia: ponad 6700 wypożyczeń, 26 000 godzin eksploatacji i ponad 270 000 przejechanych kilometrów. Najaktywniejszą delegacją w „Share&Drive” była delegacja z Kazachstanu, następnie ze Szwajcarii i Irlandii, a pierwszymi, którzy skorzystali z usługi byli przedstawiciele Sułtanatu Brunei. Wszyscy mogli korzystać ze wskazówek eco:Drive, oprogramowania, dzięki któremu świadoma jazda pozwala zmniejszyć spalanie paliwa i emisję CO2.

Partnerstwo z Expo opierało się na wspólnym zainteresowaniu tematem zrównoważonego rozwoju, wątkiem przewodnim całej wystawy, stawiającym na rozwój oszczędnych i mniej zanieczyszczających środowisko samochodów. Zaangażowanie w znalezienie innowacyjnych rozwiązań i udostępnienie ich szerokiej rzeszy Klientów, tak by odpowiedzialnie mogli z nich skorzystać, było głównym motywem całej imprezy, promowanym na wielorakie sposoby i w każdym środowisku. Expo było wyzwaniem, które przekształciło się w niezwykłą wystawę.

FCA znalazła również miejsce na przestrzeni wystawowej, zajmującej 200 m2 w Pawilonie Korporacyjnym, występowała podczas serii spotkań poświęconych zrównoważonemu rozwojowi. Odwiedzający mogli oni zakupić oficjalne produkty reklamowe w „The Store“, oficjalnym punkcie sprzedaży Mopar. Również Fiat Professional wspierał swoją obecnością pawilon Stanów Zjednoczonych, poprzez sześć Ducato, występujących w roli „Food Trucków” w strefie Food Truck Nation.

W czerwcu Mediolan pokrył się czerwienią Alfy Romeo, aby świętować 105. rocznicę powstania marki oraz wprowadzenie na rynek nowej Giulii. Z okazji wprowadzenia na rynek nowej 500 i 58. rocznicy powstania „Cinquino”, Fiat zorganizował „500 Day”, w którym uczestniczyło 15 000 osób. Utanowiony został światowy rekord Guinnessa w kategorii „Largest human car image”: 500 osób odtworzyło linię modelu, tworząc ogromną „ludzką” mozaikę, wewnątrz długiego na 15 metrów profilu.

Również w Mediolanie, w lipcu można było podziwiać 500 Arcimbolda, samochód pokryty owocami i warzywami, który sławił włoskie smaki i kreatywność. Miastem zawładnął również off-roadowy styl Jeepa, dzięki inicjatywom zorganizowanym przez markę. Na wysokość 20 metrów unosił się balon, prezentując swoim gościom niezwykłą panoramę miasta oraz dając im poczucie wolności, w duchu Jeepa.

Wszyscy miłośnicy Lancii Ypsilon mogli oglądać mały fragment wystawy w „God save the food”, na Via Tortona, restauracji i cocktail barze głównej dzielnicy miasta. Przez cały okres trwania Expo 2015, modele Abarth 595 Turismo i 595 Turismo cabrio były do dyspozycji zwiedzająych.