FORD: NIEBAWEM RUSZĄ TESTY NOWEGO E-TRANSITA

Ford wkrótce rozpocznie pierwsze europejskie testy nowego E-Transita – w pełni elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego świata.

Prototypowe E-Transity dołączą do flot klientów Forda, w których będą eksploatowane w rzeczywistych, trudnych warunkach przez duże firmy z branży dostaw do supermarketów, dostaw towarów do domu klienta, usług pocztowych i usług komunalnych na terytorium Niemiec, Norwegii i Wielkiej Brytanii.


Zobacz relacje:

ECO

UŻYTKOWE


 

– Testy w warunkach rzeczywistych są ważnym krokiem na drodze rozwojowej w pełni elektrycznego E-Transita. Dzięki nim będziemy mogli dokładniej zrozumieć, jak umożliwić zwiększenie produktywność klientom z różnych branż, korzystającym z bezemisyjnego samochodu – powiedział Andrew Mottram, główny inżynier programu E-Transit w dziale pojazdów użytkowych Ford of Europe.

Europejskie testy prowadzone przez klientów Forda są częścią szeroko zakrojonego programu rozwojowego E-Transita, realizowanego przed jego wprowadzeniem na rynek wiosną 2022 roku. Rozpoczynające się pod koniec lata tego roku testy powinny potwierdzić, że w pełni elektryczny samochód dostawczy może w komforcie sprostać potrzebom eksploatacji w różnych scenariuszach.

Inżynierowie Forda wykorzystają dane uzyskane podczas prób do doskonalenia systemów E-Transita korzystających z łączności oraz funkcji zarządzania jego zasięgiem, aby poprawić zadowolenie klientów z nowego pojazdu.

Prototypy przeznaczone do testów zostaną zmontowane w globalnym centrum pojazdów użytkowych Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii. Znajdą się wśród nich wersje van oraz z kabiną na podwoziu z zabudowanymi chłodniami, kontenerami, skrzyniami ładunkowymi w różnych wersjach oraz ze specjalistycznym wyposażeniem przedziałów ładunkowych. Europejscy nabywcy E-Transitów otrzymają szeroki wybór wersji nadwoziowych, długości pojazdu, wysokości dachu i masy całkowitej, łącznie 25 możliwych wariantów dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów Forda.

Przestrzeń ładunkowa E-Transita jest identyczna, jak w modelach z silnikiem wysokoprężnym, co ułatwi wykonywanie zabudów specjalnych i umożliwi operatorom flot eksploatujących Transity ponowne wykorzystanie istniejących zabudów w całkowicie elektrycznym samochodzie dostawczym. Pierwszy w branży system ProPower Onboard dostarczy do 2,3 kW mocy do zasilania urządzeń elektrycznych poprzez standardowe gniazda, zainstalowane w kabinie i w przestrzeni ładunkowej. 1 Przewidywana ładowność wynosi do 1616 kg dla samochodów z nadwoziem van i do 1967 kg dla modeli z kabiną i podwoziem do zabudowy.

Całkowicie elektryczny układ napędowy E-Transita zapewnia do 200 kW mocy przy przewidywanym zasięgu w cyklu WLTP do 350 km 2 osiąganym dzięki takim rozwiązaniom zwiększającym zasięg, jak tryb jazdy Eco i programowane wstępne klimatyzowanie wnętrza.

Operatorzy flotowi dodatkowo otrzymają nowe rozwiązania systemu ProPower Onboard, w tym łatwy w obsłudze 12-calowy ekran i opcjonalny system nawigacji w chmurze, 3 z przyszłymi ulepszeniami systemu, dokonywanymi dzięki automatycznym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania.

Ford szacuje, że koszty eksploatacji samochodu będą o około 40 procent niższe w porównaniu do modeli wyposażonych w silniki spalinowe, 4 a to dzięki niższym kosztom obsługi serwisowej.