FORD: SATYSFAKCJA Z DOBRZE WYKONANEJ PRACY!

Mieliśmy okazję spotkać się z Adamem Kołodziejczykiem, Prezesem Zarządu Ford Polska oraz Dariuszem Lechem, Dyrektorem Działu serwisu i części Zamiennych Ford Polska, aby wymienić poglądy na temat rynku motoryzacyjnego w Polsce w bieżącym roku.

Ford Polska – po trzech kwartałach 2011 roku – zajmuje pozycję wicelidera rynku
sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Od początku roku do klientów trafiło 19 745
nowych samochodów marki. Jest to o 1,2 procenta wyższy wynik niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego, przy czym cały rynek nowych samochodów w Polsce skurczył się w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku o 3,9 proc. W przypadku samochodów osobowych, w trzech kwartałach 2011 roku, do klientów trafiło 16 940 sztuk nowych pojazdów marki. Jest to o 1,8 proc. niższy wynik niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego, przy czym cały rynek nowych samochodów osobowych Polsce skurczył się w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku o 6,0 procent.

Adam Kołodziejczyk
już 3-4 lata temu przewidywał, że Ford systematycznie będzie wzmacniał swoją pozycję na naszym rynku, ale czy przypuszczał, że odniesie tak znaczące sukcesy?

– Nasz tegoroczny sukces jest dla mnie z jednej strony pewnym zaskoczeniem, choćby z tego powodu, że przez blisko pół roku nie był dostępny nowy Ford Focus w wersji kombi, która stanowi ponad 50 procent naszej całkowitej sprzedaży tego modelu. Z drugiej strony jest to efekt wielu lat ciężkiej pracy zarówno naszych dealerów, którzy bezpośrednio reprezentują nas przed klientami, jak i całego zespołu Ford Polska. Dzięki temu w czerwcu br. byliśmy nawet – po raz pierwszy w historii Forda w Polsce – liderem sprzedaży nowych samochodów! To jest niesamowita satysfakcja z dobrze wykonanej pracy – mówi Prezes Adam Kołodziejczyk.

PROGRAM GWARANCJA 12

Sprawą, która jest znacząca dla firmy, to uruchomiony blisko dwa lata temu unikalny na rynku polskim i europejskim, aktywowany serwisem, program ochrony gwarancyjnej dla pojazdów do 10 lat i przebiegu 200 000 km pod nazwą – “Gwarancja 12“.

W okresie listopad 2009 – 10 października 2011 blisko 24 000 klientów zdecydowało się na objęcie swojego pojazdu programem ochrony gwarancyjnej, to oznacza statystycznie blisko tysiąc kontraktów zawieranych każdego miesiąca! W pierwszym miesiącu (26.11 – 31.12.2009) funkcjonowania programu zostało zawartych 281 umów. W ubiegłym roku do programu przystąpiło 11 192 klientów, zaś do 10 października br. uruchomionych zostało 12 205 kontraktów serwisowych “Gwarancja 12”.

– Program Gwarancja 12 okazał się strzałem w dziesiątkę – mówi Dariusz Lech, Dyrektor Działu Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska. Porównując sprzedaż miesięczną w roku 2011 do roku 2010 obserwujemy wzrost zawieranych kontraktów na poziomie 25 proc. Mamy już także pierwszych klientów, którzy odnawiają kontrakt serwisowy na kolejny rok – naszym zdaniem świadczy to o bardzo dobrym przyjęciu tego programu przez klientów, a także o zapotrzebowaniu na tego typu produkty na rynku.

Program “Gwarancja 12” obejmuje najważniejsze, a zarazem najdroższe, podzespoły pojazdu m.in. silnik z wybranymi elementami osprzętu, układ przeniesienia napędu oraz skrzynię biegów. Dodatkowo w programie gwarancyjnym klient otrzymuje usługę Assistance 12, która w sytuacji awarii lub kolizji zapewni całodobową pomoc na drodze, przez 12 miesięcy od daty rozpoczęcia programu gwarancyjnego lub do następnego przeglądu. Koszt udziału w tym programie dla klienta pozostaje na niezmienionym od początku poziomie 89 zł.

Program “Gwarancja 12” jest skierowany do wszystkich właścicieli pojazdów marki Ford w wieku do 10 lat i przebiegu 200 000 km. Do programu mogą być włączone pojazdy zarejestrowane w Polsce, sprawdzone w autoryzowanym serwisie Forda zgodnie z procedurą programu, przy czym w chwili objęcia programem nie starsze niż 120 miesięcy (10 lat), licząc od daty pierwszej rejestracji i o przebiegu nie przekraczającym 150 000, 170 000, 180 000 lub 185 000 km (odpowiadającym przedostatniemu przeglądowi) w zależności od tego, jaki interwał między przeglądami jest przypisany do danego modelu (ochrona “Gwarancja 12” automatycznie wygasa w momencie osiągnięcia przez pojazd przebiegu 200 000 km lub wieku 120 miesięcy).

Program “Gwarancja 12” obejmuje następujące elementy:

1. Silnik
• wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy, włączając: wałki rozrządu, blok silnika, panewki, łożyska, korbowody, zawory i prowadnice zaworów, uszczelkę głowicy, pompę olejową, wał korbowy, śruby mocowania głowicy;
• moduł PCM, moduł rCM, modulator ABS, alternator, rozrusznik, pompa podciśnieniowa, pompa wtryskowa, koło dwumasowe, sprężarka klimatyzacji;
• inne części silnika, które uległy uszkodzeniu w wyniku awarii jednego z powyższych elementów, z wyłączeniem sprzęgła, jeśli zostało przypalone.

2. Skrzynia biegów
• wszystkie wewnętrzne części, włączając: wałki wejściowe, pośrednie i wyjściowe, elementy synchronizatorów, przekładnię planetarną;
• mechanizm różnicowy, przetwornik momentu (z wyłączeniem połączeń), przekładnia główna, mechanizm kół zębatych (z wyłączeniem elementów ciernych i zużywających się);
• skrzynia pośrednia w napędzie 4×4.

3. Obudowy
• uszkodzenie obudów jest także objęte programem gwarancyjnym tylko w przypadku, jeśli uszkodzenie wywołane zostało przez awarię części objętej “Gwarancją 12” .

4. Układ przeniesienia napędu
• półosie napędowe, przeguby, piasty kół, przeguby homokinetyczne, wał napędowy i łożyska kół przednich;
• tylny i przedni most napędowy.

5. Płyny eksploatacyjne
• płyny eksploatacyjne użyte w pojeździe niezbędne do przeprowadzenia naprawy objętej Gwarancją 12 z wyłączeniem dodatków do paliwa i płynu do spryskiwaczy.

Przebieg i wiek pojazdu muszą być udokumentowane historią serwisową zapisaną w książce serwisowej pojazdu. Programem może zostać objęty również pojazd bez tzw. historii serwisowej, jeżeli spełnia powyższe warunki oraz przejdzie w autoryzowanym serwisie Forda
przegląd kwalifikujący go do włączenia do programu.

Jeżeli pojazd zmieni właściciela w drodze sprzedaży, dziedziczenia lub aktu darowizny,
program “Gwarancja 12” będzie nadal obowiązywał w niezmienionym zakresie aż do wcześniej ustalonego terminu jego wygaśnięcia.

Klient zobowiązany jest do wykonywania wszystkich przeglądów okresowych w autoryzowanych serwisach Forda zgodnie z planem obsługi pojazdu określonym przez Ford Polska oraz do wykorzystywania pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem i w zgodzie z zaleceniami opisanymi w instrukcji obsługi pojazdu.

Wszelkie naprawy elementów objętych programem “Gwarancja 12” muszą być wykonywane w
autoryzowanych serwisach Forda.

– Doskonałe rezultaty sprzedaży nowych samochodów Ford na polskim rynku, które obserwujemy w ostatnich latach, wynikają także z szerokiego wachlarza usług serwisowych, które przygotowujemy we współpracy z autoryzowanymi serwisami Forda – kontynuuje Dariusz Lech. Najnowszą ofertą jest bezpłatny pakiet usług Assistance 12 dla wszystkich klientów, którzy wykonają przegląd okresowy w sieci autoryzowanych serwisów Forda, niezależnie od wieku pojazdu. przy wymianie opon zapewniamy ich fachowe przechowanie, zaś kierowców starszych pojazdów zachęcamy do korzystania z atrakcyjnych rabatów przy zakupie i montażu oryginalnych części zamiennych Ford.

Programy promocyjne w sieci Autoryzowanych Serwisów Forda:

* Assistance12
Od października 2011 roku każdy klient, który wykona przegląd w Autoryzowanym Serwisie Forda otrzyma bezpłatnie Assistance12 na 12 miesięcy lub do następnego przeglądu (w zależności co nastąpi pierwsze).

* HotelOpon (24 października- 31 grudnia)
Autoryzowane Serwisy Forda zapraszają klientów od 24 października na wymianę opon. W ramach programu HotelOpon klienci od kilku już lat mogą przechowywać opony w sposób bezpieczny i zgodny z wymaganiami producentów. Dla klientów, którzy zakupią w serwisie Forda co najmniej dwie opony – opłata programu HotelOpon wynosi 1 złoty!

* Program 5+
Oferta dla właścicieli pojazdów 5-109 letnich: przy zakupie i montażu klient uzyskuje rabat – wiek auta razy dwa, czyli nawet do 20 procent. Dotyczy części: tarcze, klocki, tłumiki, filtry, amortyzatory, płyny, świecie, pióra wycieraczek, olej przekładniowy, rozrząd.

(LCh)

Fot.: Leszek Chłuda, Marcin Karaczun