FORD TRANSIT: MODELE DOSTAWCZE W RÓŻNYCH ROZMIARACH

Pierwsza generacja Forda Transit, która powstała w 1965 roku pokazała, że stosunkowo niewielkie auto może mieć ogromne możliwości ładunkowe. Dziś możemy skonfigurować odpowiedni model do własnych potrzeb.

Ford Transit stawia na uniwersalność, dlatego w ofercie znajduje się wiele odmian dopasowanych do indywidualnych preferencji oraz wymagań. Niezależnie od tego, czy potrzebny jest zwinny i kompaktowy samochód dostawczy, czy też duży pojazd oferujący dużą przestrzeń ładunkową, Ford ma dopasowaną ofertę, która sprosta wszystkim wymaganiom.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

Ford Transit Courier: Zwinny, przestronny i ekonomiczny

Ofertę Transita otwiera najmniejsza odmiana Courier, która sprawdzi się w trudnej pracy np. przy dostarczaniu przesyłek lub dostawach towaru. Mimo kompaktowych rozmiarów, które zapewniają zwinność w mieście, Transit Courier oferuje przestrzeń ładunkową o pojemności 2,3 m3. Auto mierzy zaledwie 4157 mm długości, dzięki czemu jazda po zatłoczonym mieście, osiedlowych uliczkach lub peryferiach miast nie będzie problemem. Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami to 10,5 metra – a to zdecydowanie mniej, niż w przypadku wielu konwencjonalnych samochodów kompaktowych.

W ofercie umieszczono dwa silniki – benzynowy i wysokoprężny. Dodatkowo silnik Diesla dostępny jest w dwóch wariantach – o mocy 75 albo 100 KM. Deklarowane zużycie paliwa obu wariantów diesla wynosi 5,3 l/100 km.

Auto może się poszczycić szeregiem zaawansowanych technologii, które ułatwiają kierowcy codzienną pracę. Wśród nich znajdziemy m.in. Ford SYNC 3Ford SYNC 3 z obsługą głosową telefonu i funkcji samochodu oraz system kontroli prędkości.

Ford Transit Connect: Dla tych, którzy wymagają więcej

Wersja Connect posiada wiele możliwości personalizacji i wyposażenia auta. Model ten może być wzbogacony w min. specjalną przegrodę z funkcją klapy umożliwiającą przewożenie długich przedmiotów do 3,4 m. Poza tym do wyboru są dwie długości nadwozia L1 i L2 oraz trzy wersje: Van, Kombi N1 i Van z podwójną kabiną.

W ofercie jest także atrakcyjna wizualnie odmiana Active. W tej wersji, oprócz wielu nakładek na nadwozie, które chronią lakier przed zadrapaniami, dostajemy również wyższy prześwit, który sprawdzi się w nieco trudniejszym terenie np. za miastem czy w lesie. Pod maską może pracować silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM, jak również jeden z dwóch silników wysokoprężnych 1.5 EcoBlue o mocy 100 lub 120 KM. W odmianach z silnikiem Diesla napęd może być przekazywany za pomocą automatycznej przekładni o 8 przełożeniach.

Ford Transit Custom: Klasyka gatunku

W modelu Custom jednym z ciekawszych rozwiązań jest napęd EcoBlue Hybrid z tzw. miękką hybrydą, czyli dodatkową instalacją 48 V, która wspiera jednostkę napędową nie tylko zmniejszając zużycie paliwa, ale poprawiając komfort codziennej eksploatacji i dynamikę np. podczas ruszania spod świateł. Ponadto występuje również odmiana hybrydowa typu plug-in, która, po naładowaniu baterii, jest w stanie pokonać nawet 50 km w trybie bezemisyjnym. Przy wykorzystaniu odpowiedniej infrastruktury, codzienna eksploatacja może być niezwykle ekonomiczna. Dla tradycjonalistów są oczywiście silniki wysokoprężne EcoBlue o mocy nawet 185 KM.

Transit Custom zapewnia 6 m3 w wersji z krótkim nadwoziem (L1 – 4973 mm), podczas gdy wersja z długim nadwoziem (L2 – 5340 mm) oferuje 6,8 m3. Do wyboru są także dwie wersje wysokości H1 i H2 (od 1922 do 2426 mm w zależności od wersji). Kierowca ma także do dyspozycji szereg systemów wsparcia od systemu rozpoznawania znaków drogowych, po system stabilizacji toru jazdy przyczepy. W ofercie są także nadwozia Van z podwójną kabiną, Kombi i Kombi-Van oraz niezwykle ciekawa odmiana Nugget.

Ford Transit Van: Do najcięższych zadań

Pojemność 15,1 m3, długość ponad 3 metry i ładowność do 2,4 tony w wersji z 5-tonową masą całkowitą – tak w skrócie prezentuje się przestrzeń ładunkowa modelu Ford Transit Van. Do tego szeroko otwierane drzwi boczne, komfortowa wysokość załadunku oraz nisko zawieszony próg tylnych drzwi ułatwiają zarówno załadunek, jak i rozładunek. W ofercie jest również odmiana z podwójną kabiną, a wszystkie wersje są dostępne w różnych konfiguracjach długości – od L2 do L4 (od 5531 do 6704 mm) – oraz dwóch wersjach wysokości – od H2 do H3 (od 2490 do 2790 mm).

Pojemność i ładowność są oczywiście najważniejsze, ale w najnowszej odsłonie tego modelu nie zabrakło mnóstwa nowoczesnych rozwiązań i systemów wsparcia oraz ochrony. Do najważniejszych funkcji należy między innymi system BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterku), Cross Traffic Alert (ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających podczas wyjazdu z miejsca parkingowego z prawej oraz lewej strony) czy Active Park Assist (system automatycznego parkowania). Takie dodatki sprawiają, że manewrowanie tak dużym autem jest nie tylko prostsze, ale również znacznie bezpieczniejsze. Nad komfortem w trasie czuwa także inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control.

W trudnych warunkach sprawdzi się z kolei napęd na wszystkie koła (AWD) zapewniający maksymalną przyczepność bez względu na warunki. Największego Transita napędzają 2-litrowe silniki wysokoprężne Ford EcoBlue nowej generacji, dzięki którym pojazd jest mocniejszy i bardziej wydajny niż kiedykolwiek przedtem. Do wyboru jest jeden z czterech wariantów mocy do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego.

Ford Transit Podwozie: Dla tych, którzy potrzebują nietypowych rozwiązań

Ford Transit Podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną dostarcza wiele możliwości konwersji dopasowanych do charakteru biznesu. Podwozie może być bazą dla wielu zastosowań takich jak np wywrotka, pojazd ratowniczy, laweta czy chłodnia.

Transit Podwozie wyposażony jest min. w elektryczny układ wspomagania kierownicy, który dostosowuje się do szybkości pojazdu, umożliwiając lekkie manewrowanie przy niskich prędkościach oraz bardziej stabilne przy wyższych. Z kolei inteligentny tempomat sprawia, że długie przejazdy autostradowe są mniej męczące i bardziej ekonomiczne, a napęd na wszystkie koła (AWD) zapewnia pewne prowadzenie na nieutwardzonych nawierzchniach. Dostępny jest także tradycyjny napęd na przednią oś (FWD), zapewniający niższe spalanie oraz na tylne koła (RWD), który sprawdzi się w najcięższych zadaniach.

Transit Podwozie może być wyposażony w jeden z 2-litrowych silników wysokoprężnych Ford EcoBlue. Cztery dostępne warianty mocy zapewniają do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego. Każdy silnik spełnia rygorystyczne wymogi standardów dotyczących emisji spalin Euro 6.2. Pojazd jest również dostępny z silnikiem Heavy Duty Truck (HDT) oraz w wersji mild Hybrid Electric Vehicle (mHEV).