FORD: NOWA FIESTA ST DLA KAŻDEGO NA WSZYSTKIE OKAZJE

FiestaST_Perf1

Nowy Ford Fiesta ST proponuje szereg prosportowych rozwiązań technicznych podwyższających moc i możliwości samochodu, poprawiających zdolność pokonywania zakrętów i zwinność.

Ale też wzmacniających wszechstronność w każdej sytuacji – od odwożenia dzieci do szkoły, po występy na torach wyścigowych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowa Fiesta napędzana jest nowym, 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost – pierwszym trzycylindrowym silnikiem napędzającym model Ford Performance, a zapewniającym moc 200 KM i moment obrotowy 290 Nm, co pozwala uzyskiwać przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 232 km/h.

FiestaST_Perf2

Fiesta ST daje możliwość wyboru trybów jazdy, umożliwiając skonfigurowanie ustawień silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności w ustawieniach Normalnym, Sportowym i Torowym, a także zmianę charakteru pojazdu z wszechstronnego codziennego hatchbacka w przygotowany na tor samochód sportowy – a wszystko to za naciśnięciem jednego guzika.

Opcjonalna kontrola startu pomaga w osiąganiu szybkiego ruszania na torze, a funkcja ta jest wspierana przez wyświetlacz graficzny znajdujący się w zestawie wskaźników. Opcjonalny mechanizm różnicowy o mechanicznie ograniczonym poślizgu (LSD) optymalizuje przyczepność na zakrętach, a opatentowane przez Forda sprężyny o zmiennym kierunku działania zapewniają możliwość ostrzejszego pokonywania zakrętów i lepsze wyczucie zachowania tylnej osi.

Nowa Fiesta ST jest dostępna w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej zapewnia system łączności SYNC 3, zestaw audio klasy premium B&O Play, a także i rozwiązania wspomagania kierowcy, jak pomoc w utrzymaniu się na pasie ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych.

Hot- hatch opracowany jest przez Ford Performance tak, by zapewnić codzienną użyteczność i oszczędność paliwa, a jednocześnie wyjątkową przyjemność z jazdy.

FiestaST_Perf3

Więcej mocy

Nowy, silnik wykorzystuje turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, działający na oba wałki układ zmiennych faz rozrządu i trzycylindrową architekturę, osiągając moc 200 KM przy 6000 obr./min. i 290 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 4000 obr./min. Jest wyposażony w system dezaktywacji jednego z cylindrów w silniku trzycylindrowym, który pozwoli na dalsze obniżenie zużycia paliwa, bez wpływu na osiągi.

Aluminiowy silnik ma również zintegrowany kolektor wydechowy. Zużycie paliwa wynosi 6,0 l/100 km, a emisja CO2 – 136 g/km. Motor korzysta również z filtra cząstek stałych, redukującego emisję sadzy.

Rozwiązanie Quaife LSD pomaga zoptymalizować przyczepność przednich kół, co ułatwia pokonywanie zakrętów, a w szczególności zapewnia lepszą przyczepność przy wychodzeniu z łuku. Całkowicie mechaniczny system działa w celu ograniczenia momentu obrotowego silnika przekazywanego na koło o mniejszej przyczepności, celem zmniejszenia poślizgu tego koła i zwiększenia momentu obrotowego przekazywanego na koło z większą przyczepnością.

FiestaST_Perf4

Nowy opcjonalny mechanizm LSD współpracuje z kontrolą wektorowania momentu napędowego.

Zawieszenie

Sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania zwiększają stabilność i poprawiają reakcje tylnej belki skrętnej.

Zalety oferowane przez unikalną konfigurację zawieszenia obejmują:
• możliwość szybszej zmiany kierunku jazdy i precyzyjniejsze reakcje na obrót kierownicy, czy zmiany kierunku obciążeń;
• oszczędność 10 kg w porównaniu z rozwiązaniem wykorzystującym drążki Watta, których używa się zwykle celem zwiększenia sztywności poprzecznej zawieszenia;
• kompatybilność z tradycyjnymi amortyzatorami zawieszenia;
• uniknięcie kompromisów w zakresie komfortu, jakości jazdy, czy prowadzenia się samochodu.

FiestaST_Perf5

Ponadto, zaawansowany układ zawieszenia wyposażony jest w dwururowe przednie i tylne amortyzatory Tenneco, które wykorzystują technikę zaworków RC1 do tłumienia zależnego od częstotliwości. Sztywność skrętna belki skrętnej tylnego zawieszenia wynosząca 1400 Nm/st jest najwyższa spośród wszystkich modeli samochodów Ford Performance.

Sportowy charakter szostał dodatkowo wzmocniony dzięki specjalnej konstrukcji zwrotnic przedniego zawieszenia: unikalnym ustawieniom systemu wspomagania kierownicy EPAS z przełożeniem 12:1 oraz dzięki wysokowydajnemu układowi hamulcowemu z przednimi wentylowanymi tarczami o średnicy 278 mm i pełnymi tylnymi tarczami o średnicy 253 mm.

Doskonałe wyniki przy starcie

Zaprojektowany wyłącznie do użytku na torze wyścigowym, opcjonalny system kontroli startu pozwoli kierowcom nowej Fiesty ST osiągnąć szybkie przyspieszenia uzyskiwane przy ruszaniu ze startu zatrzymanego. Przytrzymanie otwartej przepustnicy informuje system, że należy zwiększyć obroty silnika i automatycznie utrzymywać je na granicy dopuszczalnych obrotów, co na ekranie wyświetlacza powoduje wypełnianie wskaźnika informującego, kiedy samochód jest gotowy do startu.

FiestaST_Perf6

Całkowite zwolnienie sprzęgła umożliwia najszybsze ruszenie ze startu z udziałem elektronicznego systemu kontroli stabilności (ESC), z kontrolą trakcji, kontrolą wektorowania momentu napędowego i układem kompensacji momentu skręcającego na kierownicy, dzięki odpowiedniej kontroli dostarczanej mocy i momentu obrotowego.

Możliwość wyboru trybu jazdy (Normalny, Sportowy, Torowy) zwiększa wszechstronność. Trzy tryby działania systemu ESC umożliwiają kierowcom wybór pomiędzy pełną kontrolą systemu, trybem poślizgu z ograniczoną interwencją i pełną dezaktywacją systemu.

Bogatsze wyposażenie, więcej opcji

Samochód dostępny będzie w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej, ze sportową stylistyką ST i z 17-calowymi lub opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół ze stopów metali lekkich.

FiestaST_Perf7

Dostępne kolory zewnętrzne, to Frozen White, Magnetic, Moondust Silver, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver Fox, a wnętrza są standardowo wyposażone w sportowe fotele Recaro, gałkę dźwigni zmiany biegów ST i spłaszczoną u dołu kierownicę z obszyciem, które powtórzono na skórzanych mieszkach dźwigni hamulca ręcznego i dźwigni zmiany biegów.

Klienci mają do wyboru szereg ozdobnych elementów deski rozdzielczej, mogą także wybrać całe wyróżniające się pakiety stylizacyjne. Całkowicie otwierany dach panoramiczny jest dostępny jako opcja.

Standardowy system łączności i rozrywki SYNC 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala lub opcjonalnym ekranem o przekątnej 8 cali umożliwiasterowanie systemem audio, nawigacją i podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych.

Standardowe systemy wspomagające kierowcę obejmują pomoc w utrzymaniu się na pasie ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu i tempomat z ogranicznikiem prędkości, a ponadto dostępne są również funkcje obejmujące automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczne reflektory, reflektory z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi i system rozpoznawania znaków drogowych.