FRANKFURT 2013: NOWY PEUGEOT 308 WZMACNIA MARKĘ

P 0_1305STY002

10 września 2013 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowany zostanie po raz pierwszy nowy Peugeot 308, który w europejskich salonach sprzedaży pojawi się jeszcze jesienią tego roku.

Dzięki projektantom i konstruktorom, nowy kompaktowy hatchback prezentuje odważną stylistyką, intuicyjnie prostą obsługą, nowoczesną konstrukcją oraz ciekawy designem i wysoką jakością wykonania.’


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Za sprawą modułowej platformy EMP2, nowy 308 wyróżnia się kompaktowymi wymiarami, obniżoną masą własną (o 140 kg w porównaniu do poprzednika) oraz niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 (nawet poniżej 85 g/km, w zależności od wersji).

Wyrafinowane stylistycznie wnętrze oraz nowoczesne wskaźniki i zegary dają przedsmak wyjątkowych wrażeń podczas jazdy. Wysoka jakość wykonania potwierdza zwrot marki Peugeot w stronę wyższych sektorów rynku.

Nowa koncepcja hatchbacka

Nowy Peugeot 308 posiada wszystkie najważniejsze cechy, jakich oczekuje się od pojazdu z segmentu C, czyli kompaktowe nadwozie (wymiary: długość 4,25 m oraz wysokość 1,46 m), przestronne wnętrze oraz pojemność bagażnika wynoszącą 470 litrów (mierzone do poziomu rolety).

 

 

Dzięki kompaktowym wymiarom, optymalnie dobranym proporcjom, obniżonej masie własnej oraz nadwoziu, które odzwierciedla wysoki stopień zaawansowania technologicznego użytych komponentów mechanicznych, nowy Peugeot 308 może się pochwalić wyrazistą, muskularną i dynamiczną sylwetką. Jakość wykonania i wykończenia nawet najdrobniejszych szczegółów w pełni odzwierciedla charakter pojazdu.

Kolejnym elementem, który wyróżnia sylwetkę nowego Peugeot 308, jest oświetlenie. Przód pojazdu zdobią smukłe lampy wykonane całkowicie w technologii LED, które precyzją obróbki i zarysem przypominają lśniące szlachetne kamienie, jednocześnie tworząc koci i niezwykle technologiczny wygląd tej części nadwozia. Reflektory tego typu dostępne są w standardzie w wyższych opcjach wyposażenia, co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie.

Stylistyka jest wyróżniająca także w tylnej części nadwozia, gdzie odnajdziemy charakterystyczny dla marki potrójny „ślad pazurów” świateł wykonanych w technologii LED, podkreślających nowoczesny i dynamiczny charakter pojazdu.

Wnętrze

Rozplanowanie wnętrza pozwala na całkowicie intuicyjną obsługę. Niewielka kierownica potęguje wrażenie pełnej kontroli nad pojazdem, umieszczone wysoko zegary umożliwiają odczyt danych o pojeździe bez konieczności odrywania wzroku od drogi, a konsola środkowa oraz duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7” poprawiają intuicyjność obsługi.

 

 

Dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego możliwe było skupienie wielu funkcji w jednym miejscu, co znacznie upraszcza kontrolowanie pojazdu. Ponadto pozwoliło to konstruktorom na stworzenie prostej i czystej stylistycznie deski rozdzielczej o niewielkiej liczbie przycisków i przełączników. Przykładem tak oryginalnego podejścia, gdzie czystość formy odzwierciedla technologiczne zaawansowanie, jest pokrętło regulacji siły głosu niemal żywcem wzięte z ekskluzywnego domowego zestawu audio.

Przyjazność z jazdy

Wyjątkowe wrażenia z jazdy nowym Peugeot 308 to wynik wieloletniego doświadczenia i bogatej wiedzy Peugeot w budowie zaawansowanych układów kierowniczych i zawieszenia. Wpływ na dobre prowadzenie ma również zastosowanie nowej platformy EMP2 oraz kompaktowej kierownicy. Platforma ta to konstrukcja wykorzystująca najnowsze osiągnięcia technologiczne, w których skład wchodzi 116 rozwiązań chronionych patentami. EMP2 w znacznym stopniu wpływa na poprawę właściwości dynamicznych pojazdu oraz ogólnie pojętego komfortu.

Dzieje się tak za sprawą licznych systemów wspomagających kierowcę oraz niższej masy własnej auta. Ale także nowych silników.

 

 

Strategia jakości

Nowy Peugeot 308 stanowi uosobienie rozpoczętej kilka lat temu przez Peugeot strategii, która zakłada wejście do wyższych sektorów rynku. Podstawowe założenie konstrukcyjne modelu, które zdominowało wszelkie działania projektantów i konstruktorów, to zapewnienie najwyższych standardów jakości. Każdy element i podzespół Peugeot 308 został starannie opracowany i wykonany z należytą starannością.

Dla przykładu, pod względem wykonania panel instrumentów z jednej strony przywodzi na myśl starą szkołę zegarmistrzowską najwyższej próby, a jednocześnie charakteryzuje się niezwykle nowoczesną, „technologiczną” stylistyką, która odzwierciedla dynamiczny charakter pojazdu. Wysoka jakość przejawia się także w wyborze najlepszych gatunkowo materiałów oraz poprzez zastosowanie chromu i fortepianowej czerni.

Nowy Peugeot 308 produkowany będzie w zakładach w Sochaux we Francji, a fabryki w Trémery i Douvrin dostarczać będą jednostki napędowe.