FRANKFURT 2013: PREMIERY MERCEDESA I SMARTA

Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC (X156) 2013

Na czas targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie Mercedes-Benz przekształcił halę festiwalową w fascynujący świat Mercedesa, zajmujący trzy poziomy o łącznej powierzchni 8000 m kw.

Wystawie towarzyszy pełen energii motyw “miejskiego doświadczenia”. Na scenie z LED-owymi ekranami zajmującymi powierzchnię około 1200 m kw. swoje światowe premiery celebruje aż pięć modeli: kompaktowy SUV GLA, koncepcyjna Klasa S Coupé, rekordowo wydajna limuzyna S 500 PLUG-IN HYBRID, a także najnowsza maszyna z Affalterbach – S 63 AMG – oraz prototypowy smart fourjoy, zapowiadający czteroosobowego smarta.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013


– Motyw przewodni zatytułowany “Mercedes – fascynacja” ukazuje nowoczesną, dynamiczną twarz marki Mercedes-Benz. Imponująca oprawa hali festiwalowej z pewnością zachwyci naszych gości, którzy podczas zwiedzania wystawy odkryją fascynujące samochody i ich innowacyjne technologie, prezentowane w interaktywnej formie. Salon samochodowy we Frankfurcie to dla nas szczególna impreza w kalendarzu – w pewnym sensie “domowa” – wyjaśnia Andreas von Wallfeld, dyrektor ds. pokazów, wystaw i eventów Mercedes-Benz Cars.

Barwna podróż po świecie Mercedesa

Tuż po wejściu do hali festiwalowej zwiedzający udają się po ruchomych schodach na drugi poziom stoiska, zlokalizowany na wysokości 13 metrów. Tam zaczyna się licząca około 600 metrów trasa, która dalej wiedzie przez poziom pierwszy oraz parter. Po drodze goście będą mogli zobaczyć około 70 pojazdów i liczne wystawy tematyczne, a w razie potrzeby do ich dyspozycji pozostają inżynierowie, projektanci, eksperci produktowi oraz sprzedawcy.

M 1a_IAA_1

Spacer rozpoczyna się od sekcji poświęconej kompaktowym Mercedesom. W towarzystwie Klasy A, B i CLA pojawi się zupełnie nowy model GLA, który na nowo interpretuje definicję kompaktowego SUV-a. Tematyka kolejnej ekspozycji skupia się na rozwiązaniach BlueEFFICIENCY i tajnikach napędu elektrycznego, zasilania gazem ziemnym oraz nowych koncepcji mobilności. Swój europejski debiut zaliczy tu Klasa B Electric Drive. Obok zaprezentowany zostanie układ napędowy modelu SLS AMG Coupé Electric Drive.

Mijając pełną ofertę SUV-ów z gwiazdą goście zejdą na poziom pierwszy, niemal w całości poświęcony tematyce designu. Wystrój przestronnego pomieszczenia przywodzi na myśl galerię sztuki, a jednocześnie odzwierciedla kluczowe zasady filozofii projektowania Mercedes-Benz: zmysłowość i przejrzystość. Im zresztą poświęcono prezentacje wyświetlane na dwóch wielkoformatowych ekranach.

Dalej zwiedzających czeka pokaz możliwości “Mercedes-Benz Intelligent Drive”. Symulator Klasy S – najbezpieczniejszego samochodu w swojej klasie – oferuje wyjątkową okazję przekonania się na własnej skórze, jak działają innowacyjne systemy zwiększające aktywne bezpieczeństwo. Stanowiska z systemem COMAND Online pozwalają z kolei zapoznać się z funkcjami multimedialnymi dostępnymi na pokładzie topowej limuzyny Mercedes-Benz.

CLA 250 Sport & CLA 45 AMG Racing Series

Centralne miejsce na stoisku akcesoriów Mercedes-Benz zajmie CLA 200 wyposażony w liczne dodatki Mercedes-Benz Accessories GmbH, pozwalające stworzyć egzemplarz o niepowtarzalnym charakterze. Fani motoryzacji w mniejszej skali będą mogli zapoznać się z pełną ofertą modeli, w tym przygotowaną specjalnie z okazji IAA miniaturką SLS-a AMG GT3.

Wycieczka kończy się w sekcji AMG, gdzie czeka najbardziej dynamiczna Klasa S w historii – nowa odsłona S 63 AMG – oraz pokazowy egzemplarz wyścigowej odmiany CLA 45 AMG.

Czas na pokaz: “Mercedes – fascynacja”

W trakcie zwiedzania goście mogą śledzić kolejne premiery Mercedes-Benz na imponującym ekranie LED, mierzącym 55 metrów długości i niemal 10 metrów wysokości. Spektakularny widok pozwalają komfortowo obserwować siedzenia ustawione na obu piętrach. Żywa, interaktywna oprawa pod hasłem “Mercedes – fascynacja” podkreśla dynamizm i innowacyjność marki ze Stuttgartu. Premierom kolejnych modeli towarzyszyć będą pokazy wykorzystujące ruchome panele, światło, film oraz dźwięk. Na scenie pojawi się nowy Mercedes-Benz GLA oraz Klasa S w różnych odsłonach – w tym prototyp nadchodzącej wersji Coupé. Nie zabraknie również pokazów technologii “Mercedes-Benz Intelligent Drive” oraz “BlueEFFICIENCY”.

Für seinen Markenauftritt auf der Internationalen Automobil Ausstellung (IAA) vom 10. bis 22. September 2013 verwandelt Mercedes-Benz die Frankfurter Festhalle in eine faszinierende Welt unter dem Motto ?Faszination Mercedes?. //  For its appearance at the Frankfurt International Motor Show (IAA) from 10 to 22 September 2013, Mercedes-Benz is transforming the Festival Hall into a fascinating Mercedes world under banner "Fascination Mercedes".

Innowacyjne elementy programu

W nawiązaniu do nowej strategii marketingowej i sprzedażowej „Mercedes-Benz 2020” wdrażane są również nieznane dotychczas metody interakcji z gośćmi targów, wykorzystujące media społecznościowe i platformy cyfrowe. Widzowie będą mogli natychmiast dzielić się swoimi wrażeniami z wizyty na stoisku Mercedes-Benz, przesyłając swoje zdjęcia za pośrednictwem serwisu Instagram (#MBcarIAA). Automatycznie będą pojawiać się one jako kolejne elementy kolażu, który stanie się integralnym elementem wystawy.

Dla najmłodszych zarezerwowano wycieczki z przewodnikiem, quizy i laboratorium designu pod hasłem “Zaprojektuj swój samochód”. Na targach Daimler zaprezentuje się także jako pracodawca – zainteresowani goście znajdą tu informacje o ofertach pracy w koncernie.

830 ton stali i 100 km kabli

Od roku około 1500 osób pracowało przy planowaniu i budowie pawilonu Mercedes-Benz podczas IAA we Frankfurcie. Aby zagospodarować powierzchnię zajmującą ponad 8000 m kw., zużyto 830 ton stali oraz około 100 km kabli. Do stoiska przynależy także 5500 m kw. powierzchni na zewnątrz centrum wystawowego. Goście będą mogli odbyć tam kurs “Mercedes-Benz Intelligent Drive”, zrobić sobie zdjęcie przy GLA w barwach straży pożarnej i obejrzeć z bliska Viano Marco Polo.

smart four joy

Smart podczas salonu samochodowego

Na wystawie smarta, zorganizowanej pod hasłem “smart move” (w dosłownym tłumaczeniu – “zmyślne posunięcie”), goście po raz pierwszy zobaczyć mogą prototyp fourjoy, zapowiadający czteroosobowy model smarta. Kolejną atrakcją będzie strefa aut elektrycznych, prezentująca bezemisyjnego smarta fortwo electric drive, a także rower smart ebike i mobilne usługi “smart add-on”.

Stoisko smarta będzie zajmować powierzchnię 2750 m kw. w centrum wystawowym i dodatkowe 1300 m kw. na zewnątrz. Łącznie, pojawią się tu 32 auta, w tym 7 przed halą. Na zwiedzających czekają tam dodatkowe atrakcje – mecze siatkówki plażowej z udziałem profesjonalnych zespołów oraz możliwość odbycia jazdy testowej. Chętni będą mogli także skorzystać z ebike’ów, by dojechać na dworzec kolejowy.