FRANKFURT 2019: i HYDROGEN NEXT NA STOISKU BMW

bmw-i-hydrogen1

Podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie BMW pokazuje model i Hydrogen NEXT napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Grupa przewiduje, że w przyszłości dostępne będą różne alternatywne typy układów napędowych.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2019


 

Pojazdy napędzane wodorem stanowią ważną alternatywę i uzupełnienie oferty elektrycznych układów napędowych. Różnorodność technologii napędu zelektryfikowanego obejmuje między innymi napęd hybrydowy typu plug-in. W 2022 roku BMW Group planuje zaprezentować kolejną generację elektrycznych układów napędowych wykorzystujących technologię wodorowych ogniw paliwowych w niewielkich seriach pojazdów opartych na obecnym modelu BMW X5.

BMW zaproponuje swoim klientom pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi najwcześniej w 2025 roku, choć zależy to w dużej mierze od czynników rynkowych i ogólnych uwarunkowań.

bmw-i-hydrogen2

Stylistyka BMW i Hydrogen NEXT

BMW i Hydrogen NEXT pokazuje, że nową technologię można wdrożyć w dynamicznym modelu takim jak BMW X5. Dzięki niewielkim modyfikacjom stylistycznym już na pierwszy rzut oka można je zidentyfikować jako model z rodziny zelektryfikowanych BMW.

Z przodu zmiany są najbardziej rozpoznawalne po charakterystycznym logo i w kolorze niebieskim na masce. Ten sam wzór pojawia się w trójwymiarowej wersji we wlotach powietrza. Jego kształt i kolor tworzą wrażenie dynamicznego przepływu przez przód i boki karoserii w kolorze bieli mineralnej. Efektowne wykończenie obręczy kół ze stopów lekkich wskazuje na geny BMW i w modelu.

Z tyłu dyfuzor ma niebieski kolor. Zamknięta konstrukcja oraz brak rur wydechowych podkreślają wizualnie, że nowy samochód nie emituje szkodliwych substancji.

Pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) pozwalają uzyskać mobilność bez emisji CO2 oraz analogiczne właściwości jezdne jak pojazdy konwencjonalne – czas tankowania poniżej czterech minut, duży zasięg, komfort, możliwość holowania i niewielką zależność od warunków klimatycznych oznaczająca długi zasięg zarówno latem, jak i zimą. Aby użytkownicy mogli korzystać z tych zalet, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura do ładowania samochodów wodorowych.

bmw-i-hydrogen3

Współpraca technologiczna z koncernem Toyota

W 2013 roku BMW Group i Toyota Motor Corporation połączyły siły, aby wspólnie opracować układ napędowy bazujący na technologii wodorowych ogniw paliwowych. Od lata 2015 roku w dziale badań BMW Group testowana jest niewielka flota prototypowych BMW serii 5 GT zasilanych wodorem, wyposażonych we wspólnie zaprojektowany układ napędowy z pakietem ogniw paliwowych Toyota.

W 2016 roku firmy podpisały umowę o współpracy przy rozwoju produktu. Od tamtego czasu wspólnie pracują nad kolejnymi generacjami układów napędowych wykorzystujących ogniwa paliwowe oraz nad skalowalnymi, modułowymi komponentami do pojazdów napędzanych wodorem.

W styczniu 2017 roku BMW Group i Toyota nawiązały współpracę z jedenastoma wiodącymi firmami energetycznymi, transportowymi i produkcyjnymi w celu powołania globalnej inicjatywy o nazwie Hydrogen Council (Rada ds. Wykorzystania Wodoru). Celem jest wypracowanie wspólnej wizji, a w dłuższej perspektywie przeprowadzenie „rewolucji energetycznej” napędzanej wodorem.

W czerwcu 2019 roku do Rady ds. Wykorzystania Wodoru należało już 60 firm.

Pokazywany na targach motoryzacyjnych Frankfurt Motor Show i Hydrogen NEXT cieszy się dużym zainteresowaniem zwiedzających wystawę.