FUSO CANTER: ELEKTRYCZNY E-CELL PO TESTACH

FUSO Canter E-Cell Event, 10th July 2014

Rok temu wybrani klienci z Portugalii rozpoczęli testy elektrycznych ciężarówek FUSO Canter E-CELL. Teraz eksploatacja tych lokalnie bezemisyjnych pojazdów dobiegła końca.

W trakcie zorganizowanego w Lizbonie spotkania wicepremier Portugalii Paulo Portas, reprezentanci rządu, klienci oraz przedstawiciele Mitsubishi Fuso Truck Europe i Daimler Trucks pozytywnie ocenili codzienną wydajność innowacyjnego modelu.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Portugalski rząd współfinansował projekt badawczy poprzez IAPMEI – publiczną agencję ds. konkurencyjności i innowacyjności.

W strukturach Daimler Trucks MFTBC pełni rolę centrum kompetencji w zakresie technologii hybrydowej. Bazując na tych doświadczeniach, należąca do Daimlera spółka była także odpowiedzialna za opracowanie FUSO Cantera E-CELL.

fuso_hyb2

Pierwsze wnioski z testów ośmiu pojazdów wskazują, że ich możliwości okazały się wystarczające do codziennego użytku – transportu towarów na niewielkich dystansach, w obrębie miasta. Ciężarówki osiągały zasięg ponad 100 km, przekraczając tym samym przeciętny dzienny przebieg wielu ciężarówek dystrybucyjnych użytkowanych na krótkich odcinkach.

Ładowność FUSO Canter E-CELL wynosi 2 tony – dla klientów to wartość niezbędna do wydajnego korzystania z floty. Jednocześnie wstępne analizy wykazały, że jego eksploatacja przyniesie znaczne oszczędności. Przejechanie 10 000 km jest tu o około 1000 euro tańsze niż w przypadku konwencjonalnej ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym.

Możliwości tych lekkich ciężarówek z napędem elektrycznym zostały wystawione na próbę w zróżnicowanych warunkach. Służby komunalne w Lizbonie wykorzystały Cantera E-CELL do prac ogrodniczych i porządkowych, w Porto pojazd służył do zbierania odpadów nadających się do recyklingu, a w miejscowościach Sintra, Abrantes i Cascais – do utrzymywania terenów zielonych.

Firma Transporta używała Cantera do realizacji usług dystrybucyjnych na krótkich dystansach, zaś dostawca energii REN – w celach transportowych, na potrzeby magazynów gazu w miastach Sines i Pombal. Kolejny egzemplarz pomagał narodowemu dostawcy usług pocztowych, firmie CTT, w przewożeniu towarów między centrami dystrybucji w Lizbonie i Coimbrze.

fuso_hyb3

Ciężarówki FUSO Canter E-CELL zostały wyprodukowane w fabryce w Tramagal, zlokalizowanej w odległości około 150 km na północ od Lizbony. Zakład zajmuje powierzchnię 39,9 tys. m kw. i zatrudnia ponad 300 osób. Wytwarzane tu FUSO Cantery w 95 proc. trafiają na eksport. pracownicy fabryki produkują także hybrydową wersję ciężarówki: FUSO Canter Eco Hybrid.

Portugalskie zakłady należą do globalnej sieci produkcyjnej Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation – spełniają międzynarodowe standardy jakości. Główna fabryka, w Kawasaki, dostarcza tu panele karoserii, części osi, układy kierownicze i wentylacji, dwusprzęgłowe skrzynie biegów DUONIC oraz podzespoły napędu elektrycznego dla Cantera Eco Hybrid.

Pod względem wartości pieniężnej około 50 proc. części do Cantera pochodzi od 60 europejskich dostawców. Lista tych części obejmuje m.in. podwozia, silniki, elementy osi, sprężyny, hamulce, opony, reflektory, fotele czy wiele elementów wykończenia wnętrza.

Firma Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, która zatrudnia dzisiaj około 11 000 pracowników, jest największą spółką Daimlera w Japonii.