GENEWA 2012: GOODYEAR – INNOWACYJNE TECHNOLOGIE

Podczas zbliżającego się Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2012 w Genewie (Geneva International Motor Show 2012), Goodyear Dunlop przedstawi technologie przyszłości, których celem jest poprawa osiągów, ochrona środowiska oraz większe oszczędności dla konsumentów.

Zupełnie nowe technologie, które będą zaprezentowane podczas Salonu, to między innymi Air Maintenance Technology – system autopompowania opon zmniejszający zużycie paliwa oraz Electric Vehicle Tire Technology – system ulepszeń opon do pojazdów elektrycznych, stworzony dla CityHush, unijnego projektu redukcji hałasu w europejskich miastach poprzez technologię identyfikacji radiowej (RFID).

Technologia ta dociera z toru wyścigowego na drogi, aby kierowcy i floty mogli w przyszłości korzystać z jeszcze bardziej „inteligentnych” opon. W Genewie światło dzienne ujrzy także technologia Spring Tire Goodyeara – opony bez powietrza, zaprojektowanej oryginalnie do użytku na powierzchni Księżyca – która teraz pomoże poprawiać osiągi opon używanych na Ziemi.

Oprócz futurystycznych projektów, Goodyear Dunlop przedstawi najnowsze technologie użytkowe, w tym RunOnFlat i 4D Sipe. Firma pokaże również nowe produkty na rok 2012: opony Dunlop Sport Maxx RT i Goodyear EfficientGrip SUV.

Goodyear Dunlop będzie gospodarzem specjalnego obszaru na targach motoryzacyjnych w pobliżu Centrum Prasowego, w którym wszyscy znajdą wszelkie potrzebne informacje na temat zbliżającego się wprowadzenia unijnego obowiązku etykietowania opon. Po wejściu w życie przepisów, najpóźniej od listopada 2012 roku, konsumenci zobaczą na oponach znormalizowaną etykietę. Po tym terminie wszystkie opony do aut osobowych, lekkich samochodów dostawczych oraz pojazdów ciężarowych, wyprodukowane od lipca 2012 r. muszą być sprzedawane z wyszczególnieniem tych informacji na etykiecie, a wszystkie opony do samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych będą posiadały stosowną naklejkę. Naklejka będzie prezentowała trzy kluczowe parametry opony: opór toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziom wytwarzanego hałasu.