GENEWA 2012: MAZDA – KONCEPCYJNY TAKERI I CX-5

Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie po raz pierwszy w Europie Mazda Motor Corporation prezentuje model koncepcyjny TAKERI wraz z kompaktowym CX-5. W koncepcyjnym sedanie klasy CD, podobnie jak w nowym modelu SUV zastosowano przełomową Technologię Skyactiv.

Zajmujący centralne miejsce na ekspozycji na targach motoryzacyjnych Moto Show model koncepcyjny TAKERI oraz SUV CX-5 prezentują najnowszy motyw designu Mazdy – „Kodo – Dusza Ruchu”. Oba wyposażone są także w zaawansowaną konstrukcję silników, skrzyń biegów, nadwozi i podwozi, stworzonych dla nowej generacji samochodów marki.

Mazda wprowadza także na europejski rynek nową, specjalną wersję MX-5 Spring 2012. Ikona roadsterów, najlepiej sprzedający się sportowy dwumiejscowy kabriolet wszech czasów, wzbogaciła się o szereg dodatkowych elementów wyposażenia.

Europejska premiera modelu TAKERI

Dzięki genewskiemu debiutowi koncepcyjnego modelu TAKERI, Europa może zobaczyć w jakim kierunku podąży kolejna generacja sedanów klasy CD Mazdy. Zaprojektowany zgodnie z designem marki model odziedziczył wizję Mazdy SHINARI, koncepcyjnego coupe, przedstawionego publiczności rok temu w Genewie.

TAKERI wyposażony jest w nowy, wysokowydajny silnik diesla Skyactiv-D oraz i-stop i automatyczną skrzynię biegów Skyactiv-Drive. Wraz z najnowszym systemem odzyskiwania energii podczas hamowania i-Eloop, jest wyjątkowo oszczędny, a przy tym wierny radości z jazdy Zoom-Zoom.

Całkowicie nowa Mazda CX-5

Mazda CX-5 jest pierwszym przedstawicielem generacji Mazdy przyjmującej nowy design.

CX-5 jest dostępny z dynamicznymi i oszczędnymi, czterocylindrowymi silnikami, wyposażonymi w system i-stop: 2,2-litrowym dieslem Skyactiv-D, posiadającym podwójną turbosprężarkę o zmiennej geometrii, oferowanym w dwóch wersjach mocy, oraz 2,0-litrowym Skyactiv-G, wolnossącym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem. Projektując te całkowicie nowe jednostki Mazda zdecydowała się na wyjątkowy stopień sprężania (14:1). Automatyczna skrzynia Skyactiv-Drive albo ręczna Skyactiv-MT może przenosić moc na dwa lub cztery koła.

Nowa platforma nadwoziowa Mazdy charakteryzuje się zapewniającą lekkość , a przy tym wysoką sztywność technologią Skyactiv-Body i wraz z podwoziem Skyactiv-Chassis zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa oraz przewidywalne, precyzyjne prowadzenie. Aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa CX-5 z poziomem emisji CO2, zaczynającym się od 119 g/km.

Wnętrze CX-5 jest wykonane z materiałów najwyższej jakości i zapewnia funkcjonalność oraz komfort akustyczny. Poziom bezpieczeństwa również jest duży, między innymi dzięki system automatycznego hamowania (Smart City Brake Support – SCBS) i system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning System).

Mazda MX-5 Spring 2012

Mazda wprowadza także na rynek limitowaną wersję swojego legendarnego roadstera. Nowy MX-5 Spring 2012 otrzymał szereg wyróżniających elementów i wyjątkowy kolor nadwozia. Dzięki temu sportowy wygląd stał się jeszcze bardziej elegancki. Wiosenna edycja specjalna jest również pierwszą Mazdą MX-5, której system audio został uzupełniony o nawigację. Będzie dostępna od marca 2012 r. z miękkim lub automatycznie składanym twardym dachem.