GENEWA 2012: VOLKSWAGEN GOLF GTI CABRIOLET

Volkswagen prezentuje na salonie samochodowym Motor Show w Genewie pierwszego GTI Cabriolet od czasu rozpoczęcia produkcji Golfa. Silnik GTI dysponujący mocą 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym kabrioletem Golfa w historii.

Z taką mocą silnika Golf GTI Cabriolet przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 237 km/h (DSG: 235 km/h). Zużywa przy tym średnio tylko 7,6 l/100 km paliwa i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach sprzedaży tuż przed początkiem kalendarzowego lata.

Atrybuty GTI. Kabriolet ma typowe cechy stylistyczne GTI, między innymi czerwone obramowanie osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu z napisem GTI, przedni zderzak w stylu GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, nakładki poszerzające progi oraz seryjne 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver; we wnętrzu klasyczne pokrycie sportowych siedzeń z tkaniny w kratę Jacky. Auto wyposażone jest także w automatyczną klimatyzację oraz system audio RCD 210.

Składany dach GTI. Konstrukcja miękkiego składanego dachu Golfa Cabriolet przystosowana jest do dużych prędkości, dlatego została zastosowana w GTI bez żadnych modyfikacji. Dach jest seryjnie podnoszony i opuszczany elektrohydraulicznie, a jego otwarcie trwa tylko 9,5 sekundy i jest możliwe także podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.