GENEWA 2014: OPEL ADAM ROCKS WEJDZIE DO PRODUKCJI

OARo 0

ADAM ROCKS, zaprezentowany jako samochód koncepcyjny 12 miesięcy temu w Genewie, spotkał się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że nowe kierownictwo firmy szybko podjęło decyzję o wprowadzeniu go na rynek.

N a tegorocznych targach motoryzacyjnych International de l’Automobile w Genewie ogłosi uruchomienie produkcji seryjnej. Mały crossover będzie dostępny już od lata bieżącego roku. Najnowsza wersja miejskiego Opla ma 3,74 metra długości.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014


ROCKS zadebiutuje na Salonie Samochodowym uzupełniając gamę wersji JAM, GLAM i SLAM. To samochód dla pasjonatów jazdy zarówno po mieście, jak i poza nim. Model z elektrycznie rozsuwanym brezentowym dachem Swing Top w wyposażeniu standardowym, charakterystycznymi osłonami w dolnej części nadwozia oraz zwiększonym o 15 mm prześwitem otwiera na rynku nową niszę. W celu dalszej indywidualizacji wnętrza pojazdu projektanci firmy Opel opracowali nowe elementy stylistyczne, detale wykończenia i wzory tapicerki przeznaczone wyłącznie do wersji ROCKS.

 

Oprócz wielu innowacji podnoszących bezpieczeństwo i komfort jazdy – takich jak system automatycznego parkowania bez użycia rąk – w ofercie samochodu kierowca znajdzie także nowej generacji system multimedialny IntelliLink. Dzięki temu auto staje się świetnie skomunikowanym ze światem małym pojazdem, oferowanym w przystępnej cenie.

Wraz z nową, muskularną estetyką wersji ROCKS w modelu ADAM pojawią się także zespoły napędowe nowej generacji. Samochód będzie napędzany zupełnie nowym, trzycylindrowym silnikiem Opla 1.0 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Jednostka swój debiut będzie także miała na Auto Show w Genewie.

Surowy styl indywidualisty

Pierwszy miniaturowy, trzydrzwiowy crossover charakteryzuje się surową estetyką, wyższym prześwitem i muskularnymi proporcjami, a także otwieranym dachem Swing Top. Proporcje pojazdu to zasługa zwiększonego o 15 mm prześwitu i poszerzonego nadwozia. Elementy podwozia i zawieszenia poddano modyfikacji lub zmieniono ich parametry. Dotyczy to amortyzatorów, sprężyn, geometrii tylnego zawieszenia oraz bezpośredniej charakterystyki układu kierowniczego. Z wyższym i szerszym nadwoziem harmonizują standardowe 17‑calowe lub opcjonalne 18‑calowe obręcze kół wykonane z lekkiego stopu. Wygląd nadwozia można dodatkowo spersonalizować nowymi nakładkami na felgi „Wild” oraz kolorami lakieru zarezerwowanymi dla wersji ROCKS.

 

Estetyka samochodu została podkreślona biegnącymi wokół całego nadwozia ochronnymi nakładkami w kolorze antracytu. Trapezowaty grill z chromowaną listwą z emblematem marki jest osadzony we wspomnianej nakładce, z którą kontrastują również srebrne, ale matowe ramki w kształcie bumerangu, otaczające światła przeciwmgielne i kierunkowskazy z przodu oraz światła cofania i przeciwmgielne z tyłu. LED-owe światła do jazdy dziennej oraz tylne światła także należą do wyposażenia standardowego. Całości wizerunku dopełniają srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz wyraźnie wyeksponowana, chromowana końcówka wydechu.

PodoGórna część nadwozia optycznie oddzielona od dolnej – tak samo jak w wersjach JAM, GLAM i SLAM – pozwala łączyć różne kolory nadwozia i dachu. Wraz z wersją ADAM ROCKS firma Opel wprowadza nowe kolory lakieru, takie jak jaskrawożółty „Goldbusters”. Na paletę kolorystyczną składa się teraz łącznie 18 kolorów nadwozia i 6 kolorów dachu.

Po naciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej w ciągu zaledwie 5 sekund dach składa się aż do słupków C. Złożony dach nie przeszkadza w otwarciu tylnej klapy, nie zabiera też miejsca w bagażniku, jest dostępny w trzech kolorach – czarnym, ciemnobrązowym (Sweet Coffee) i jasnobrązowym (Light Oak) – które można łączyć z różnymi kolorami nadwozia.

 

Wnętrze

Zaprojektowano dwie nowe opcje wykończenia wnętrza. Rozwiązania stylistyczne dotyczą zestawu wskaźników, kolorów tapicerki foteli i drzwi oraz innych detali. Jedna ze wspomnianych wersji pochodzi bezpośrednio z koncepcyjnej wersji ADAM ROCKS zaprezentowanej w ubiegłym roku i obejmuje: sportowo-elegancką, jasno orzechową tapicerkę foteli i drzwi, skórzane pokrycie kierownicy, dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego oraz detale wykończenia „Surf”. W drugiej wersji zastosowano eleganckie wzornictwo Coffee Bean, czyli ciemny brąz foteli i czerń kabiny ożywione jasnoniebieskimi szwami. Ponadto w modelu ADAM ROCKS oferowane są niemal wszystkie opcje personalizacji wnętrza dostępne w pozostałych wersjach modelu.

ADAM ROCKS jest wyposażony w wyrafinowany system multimedialny IntelliLink.

Silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo

ADAM ROCKS będzie napędzany nowym, trzycylindrowym silnikiem Opla 1.0 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Jest on dostępny w dwóch wariantach różniących się mocą: 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Zużycie paliwa to zaledwie 4,3 l/100 km. Obydwie wersje silnika współpracują z zupełnie nowymi, kompaktowymi sześciobiegowymi przekładniami manualnymi.

Sprzedaż ADAM ROCKS po genewskiej premierze rozpocznie się na początku lata. Wtedy także zostaną ogłoszone jego ceny. Uruchomienie produkcji w Eisenach (Niemcy) zaplanowano na sierpień br.