GENEWA 2019: LIMITOWANE SERIE SPECJALNE ALFA ROMEO

Alfa-Romeo_g1

Odwiedzającym stoisko Alfa Romeo na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva Motor Show rzuca się w oczy fakt rozwoju firmy w wielu różnorakich kierunkach.

Dla marki powodem do dumy jest powrót do Formuły 1, gdzie zespół będzie ścigał się pod nazwą „Alfa Romeo Racing”.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2019


 

Włoski kierowcy Antonio Giovinazziego wystartuje obok Kimiego Räikkönena, zdobywcy tytułu mistrza świata w 2007 roku. Na stoisku nie zabrakło bolidu stajni Alfa Romeo, a jako dowód na nierozerwalną więź marki z wyścigami, powstały serie specjalne w limitowanej edycji: Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” w specjalnej kolorystyce nadwozia.

Ewolucja nastąpiła również w obszarze „ekskluzywności”, wraz z powrotem legendarnego emblematu „Turismo Internazionale”, który ozdabia Alfę Romeo Stelvio w nowej wersji wyposażenia Ti, będącą najbardziej sportową wersją obok Giulii Veloce Ti. Nowa Giulietta MY19 dostępna jest na rynku w coraz bardziej „szytej na miarę” ofercie, za sprawą pięciu wersji wyposażenia i sześciu pakietów akcesoriów. Dzięki temu każdy będzie mógł wyrazić swój charakter przez wygląd swojego samochodu.

Alfa-Romeo_g2

Na stoisku znajduje się również elegancka Giulietta Executive w zielonym kolorze nadwozia Visconti oraz sportowa Giulietta Veloce. Jeśli chodzi o możliwości indywidualizacji, to nie brakuje ekspozycji akcesoriów z logo Mopar, marki zajmującej się obsługą, częściami zamiennymi i wsparciem dla użytkowników samochodów FCA.

Serie specjalne

Od tego roku, nową oficjalną nazwą zespołu Formuły 1 jest „Alfa Romeo Racing”. A oprócz nazwy, na szczególną uwagę zasługuje bardzo ważny dopisek „since 1910″. Jest to najlepszy sposób, by z dumą wyrazić to, jak historia marki, powstałej 24 czerwca 1910 roku, jest głęboko zakorzeniona w sportach motorowych.

Odwiedzający targi motoryzacyjne w Genewie mogą podziwiać bolid zespołu oraz zbudowane na topowej wersji Quadrifoglio limitowane serie specjalne „Alfa Romeo Racing”. Ta specjalna edycja o ekskluzywnej kolorystyce będącą wyrazem hołdu dla Alfy Romeo Racing C38 zestawiona jest z estylowymi elementami wykończeniowymi, do których można zaliczyć: sportowe siedzenia Sparco z czerwonymi przeszyciami, gałka dźwigni automatycznej skrzyni biegów z wstawką z włókna węglowego Mopar, kierownica obszyta skórą i Alcantarą, również w tym przypadku z wstawkami z włókna węglowego.

Specjalny jubileuszowy emblemat z logo Alfa Romeo Racing dopełnia całości.

Alfa-Romeo_g3

Emocje wyścigów odzwierciedlają się również w doborze takich elementów, jak: wykonany z włókna węglowego dach w Giulii, oksydowane felgi aluminiowe 19″ w Giulii i 20″ w Stelvio, czerwone zaciski hamulcowe. Ponadto, te edycje specjalne wyposażone są w ekskluzywny, wykonany z tytanu układ wydechowy Akrapovič, by wydobyć głęboki i wyrazisty dźwięk silnika 2.9 V6 Bi-Turbo, który został odpowiednio stuningowany przez inżynierów Alfy Romeo, by zwiększyć moc.

Dzięki zastosowaniu tytanowego układu wydechowego, układu hamulcowego z tarczami karbonowo- ceramicznymi oraz siedzeń Sparco z konstrukcją z włókna węglowego, samochód jest lżejszy, niż tego typu wersje samochody z seryjnej produkcji. Zastosowanie włókna węglowego jest powszechne i obejmuje także obudowy zewnętrznych lusterek bocznych, trójkątnego grilla „V” wciętego w przedni zderzak i maskę, dolne spoilery progowe, czy też listwy progowe (w Giulii).

W obu samochodach „Alfa Romeo Racing” nie mogło zabraknąć przyciemnianych tylnych szyb, tempomatu adaptacyjnego, pakietu Audio Premium, w skład którego wchodzą takie opcje, jak: system nagłaśniający Harman Kardon, system multimedialny AlfaTM Connect Nav 3D by Mopar z 8,8 calowym wyświetlaczem, system Apple CarPlay, Android Auto oraz radio cyfrowe DAB.

Alfa-Romeo_g6

W Stelvio po raz pierwszy silnik 2.9 V6 Bi-Turbo został zestawiony z układem napędowym 4×4 Q4, który pozwala zapewnić maksymalny poziom pod względem osiągów, właściwości jezdnych, przyjemności jazdy i bezpieczeństwa. Samochody są ponadto wyposażone system zarządzający Alfa Chassis Domain Control, który kontroluje całą elektronikę. System ten zarządza i jednocześnie przydziela określone zadania różnym aktywnym systemom, jak napęd Q4 (w Stelvio Quadrifoglio), system Alfa Torque Vectoring, aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension, ESC oraz selektor Alfa DNA Pro z funkcją Race.

W standardzie montowana jest automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów ZF z kalibracją. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up”.

Zarówno sportowy SUV, jak i sedan są pod względem emisji spalin i zużycia paliwa, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów oraz funkcji “sailing”, dostępnej w trybie jazdy Advanced Efficiency.

Alfa Romeo Stelvio Ti

Na genewskim stoisku specjalne miejsce zarezerwowane jest również dla Stelvio wyposażonego w silnik 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM (moment obrotowy 400 Nm przy 2250 obr./min.), zestawionego z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4×4 Q4. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,7 sek. Maksymalna prędkość to 230 km/h.

Alfa-Romeo_g4

Alfa Romeo Giulia Veloce Ti

Wyposażona w silnik turbo benzyna o mocy 280 KM i zestawiona z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4×4 Q4, Giulia Veloce Ti występuje w niebieskim kolorze Misano. Nowe auto jest najekskluzywniejszą wersją z gamy. Od wersji Quadrifoglio z kolei pochodzą zewnętrzne dolne spoilery z wstawką z włókna węglowego oraz spoiler tylny. Sportowy charakter podkreślają również oksydowane, 19″ felgi aluminiowe z pięcioramiennym wzorem, za którymi odznaczają się również żółte zaciski hamulcowe.

Alfa Romeo Giulietta Executive

Na stoisku wyróżnia się też nowa Giulietta w wersji Executive w najnowszym, zielonym kolorze nadwozia Visconti ze skórzaną brązową tapicerką, która pojawia się także na panelach drzwi i otoku deski rozdzielczej. Ma ekskluzywne chromowane czy też satynowe wykończenia: satynowany grill w kształcie litery „V”, obudowy reflektorów i lusterek, klamki drzwi, wykończenia zderzaka tylnego, chromowane ramki szyb i emblemat Giulietta.

Pod maską kryje się silnik Multijet 1.6 o mocy 120 KM Euro 6D-temp, z automatyczną skrzynią biegów TCT. Dzięki selektorowi jazdy Alfa DNA można wybrać dynamikę jazdę samochodu, oddziaływając na moment obrotowy silnika, hamulce, czy też zmianę przełożeń automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów TCT, reakcję pedału przyspieszenia, system stabilizacji toru jazdy ESC, samoblokujący, elektroniczny mechanizm różnicowy Alfa Q2 i kontrolę trakcji ASR.

Alfa-Romeo_g5

Kierowca może aktywować trzy tryby, w zależności od warunków na drodze oraz własnego stylu jazdy.

Alfa Romeo Giulietta Veloce

Nowa Giulietta Veloce jest napędzana nowym silnikiem JTDM 2.0 o mocy 170 KM Euro 6D-temp z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów TCT. Pakiet Tech oferuje system multimedialny Connect z radiem Alpine i 7 calowym wyświetlaczem, tylną kamerę cofania i tylne czujniki parkowania, wejście USB-HDMI oraz Mopar Connect. Nowy model zapewnia bezpieczny dostęp do funkcji smartfonu bezpośrednio z wyświetlacza samochodu.